  • 21. Data: 2005-02-24 21:48:47
    Temat: Re: Windows XP Home w firmie
    Od: "Smooth" <a...@a...com>

    > W firmie mam zainstalowany Win XP Home, naklejka holograficzna jest
    > oczywiscie naklejona na kompie.
    >
    > Niestety, zaginela gdzies (ukradli?) oryginalna plyta z w/w Win!
    >
    > Pytanie brzmi: Czy sama naklejka holograficzna wystarczy w przypadku
    > kontroli (odpukac) ? Czy trzeba miec jeszcze plytke z Windowsem?

    Tak jak już ktoś powiedział: dowodem legalności oprogramowania wg. MS są 2
    spośród tych oto 3 elementów, które użytkownik otrzymuje nabywając produkt:
    - certyfikat autentyczności (naklejka - w przypadku wersji OEM)
    - nośnik instalacyjny
    - dowód zakupu
    Jeśli użytkownik traci certyfikat, tym samym traci licencje o ile nie
    posiada (np. zapisanego) klucza instalacyjnego.
    Płytę zamówić możesz odpłatnie w MS

  • 22. Data: 2005-02-24 22:33:28
    Od: Arek <a...@e...net>

    <buraxta> rzecze:
    > Trochę bzdury piszesz - jak może mieć licencje ktoś, kto ma tylko
    > płytkę? Licencja kiedyś była dołączana na kartce, teraz jest tylko
    > naklejka. Zresztą mając samą płytę nawet nie zainstalujesz Windowsa.

    A po kiego mu jakaś rzekoma licencja!?
    Liczy się TYLKO to czy ma oryginalną kopię programu.
    I nic więcej.
    Cała reszta to wierutne bzdury wymyślane przez niektórych producentów w
    tym M$ nie mające ŻADNEJ mocy prawnej.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 23. Data: 2005-02-24 22:34:43
    Od: Arek <a...@e...net>

    <buraxta> rzecze:
    > Treść licencji jest w instalatorze, natomiast licencja jako dokument,
    > który upoważnia cię do używania programu jest na nalepce. Idąc twoim
    > tokiem rozumowania piracki windows nie byłby nielegalny, bo przecież
    > masz licencję w instalatorze.

    Sam fakt posiadania oryginalnego egzemplarza utworu - w tym programu -
    upoważnia mnie do jego używania. Koniec. Kropka. Wszystko na temat.

    pozdrawiam
    Arek

  • 24. Data: 2005-02-24 22:36:12
    Od: Arek <a...@e...net>

    Smooth rzecze:
    > Tak jak już ktoś powiedział: dowodem legalności oprogramowania wg. MS są 2

    A wg prawa tylko i wyłącznie oryginalny egzemplarz programu.
    I koniec. I kropka. Wszystko na temat dopóki prawo w Polsce stanowić
    będzie parlament a nie M$.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 25. Data: 2005-02-25 00:20:41
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    Arek wrote:
> [...]
    > I nic więcej.
    > Cała reszta to wierutne bzdury wymyślane przez niektórych producentów w

    To pytanie z innej beczki - co to znaczy oryginalna kopia programu? Co
    jak kupie od ruskich tłoczoną płytę z nadrukiem? Jak prawo definiuje
    "oryginalny nośnik"?

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 26. Data: 2005-02-25 01:41:47
    Od: Arek <a...@e...net>

    <buraxta> rzecze:
    > To pytanie z innej beczki - co to znaczy oryginalna kopia programu? Co
    > jak kupie od ruskich tłoczoną płytę z nadrukiem? Jak prawo definiuje
    > "oryginalny nośnik"?

    Oryginalna to wprowadzona do obrotu przez twórcę lub upoważnionego
    [przez twórcę].

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 27. Data: 2005-02-25 02:32:19
    Od: Rodrig Falkenstein <t...@i...pl>

    Arek napisał(a):
    > <buraxta> rzecze:

    > Oryginalna to wprowadzona do obrotu przez twórcę lub upoważnionego
    > [przez twórcę].

    Twórcę Wiedźmana? :-P

  • 28. Data: 2005-02-25 10:11:15
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Tak jasne.

    jak mozesz czlowieku zgodzic sie na cos czego nie widzisz??

    P.

  • 29. Data: 2005-02-25 10:44:10
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    Arek wrote:
    > Oryginalna to wprowadzona do obrotu przez twórcę lub upoważnionego
    > [przez twórcę].

    A skąd kupujący może to wiedzieć?

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 30. Data: 2005-02-25 11:55:46
    Od: Arek <a...@e...net>

    <buraxta> rzecze:
    > A skąd kupujący może to wiedzieć?

    Do końca to nie może wiedzieć, forsą jak płacisz to też do końca nie
    wiesz czy nie jest fałszywa jeżeli jest dobrze zrobiona.
    Ale jeżeli ściągam program ze strony producenta, tudzież kupuję
    u budzącego zaufanie co do rzetelności sprzedawcy to mam prawo uważać,
    że kupuję oryginał a nie fałszywkę. I nikt nie będzie ścigał klientów
    za kupienie fałszywek w dobrej wierze.

    pozdrawiam
    Arek

    --