  • 21. Data: 2009-01-15 10:44:40
    Temat: Re: Windows OEM w firmie, zakupiony na początku działalności, a nowy komputer...
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik januszek napisał:
    > Nie. Kupiłeś licencję na używanie oprogramowania dla producentów
    > komputera. Zgadzając się na jej postanowienia zgodziłeś się także na

    Bredzisz. I złośliwie wprowadzasz ludzi w błąd.

    > przypisanie tej konkretnej kopii oprogramowania do tego konkretnego
    > komputera na stałe. Oczywiście możesz złamać postanowienia tej Umowy i

    Komputer jest podmiotem licencji? Dobre sobie!

    Czyżbyś był z M$, że takie wierutne bzdury potrafisz publicznie gadać?

    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 22. Data: 2009-01-15 13:03:06
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał w wiadomości grup

    > Bredzisz. I złośliwie wprowadzasz ludzi w błąd.

    > Komputer jest podmiotem licencji? Dobre sobie!

    Producent komputera, który zainstalował OEM i korzysta z niego, czyli w tym
    przypadku Arek do czasu, dopóki nie pozbędzie się wyprodukowanego systemu
    komputerowego wraz z OEM. Chyba dobrze mówię?
    --
    Maluch

  • 23. Data: 2009-01-15 13:50:46
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Kwestia semantyki. Jeśli "nielegalnie" to "bezprawnie" -- a naruszenie
    > warunków umowy jest naruszeniem ustawowej powinności prawidłowego
    > wykonania umowy -- to już niekoniecznie ;-)

    Dokładnie tak, to kwestia semantyki a pytanie było, o to czy to jest "w
    pełni legalne" a nie czy to nie jest legalne lub jest nielegalne ;)

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,
    i Cesarza zwalą z nóg.

  • 24. Data: 2009-01-15 13:53:28
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Maluch napisał:
    > Producent komputera, który zainstalował OEM i korzysta z niego, czyli w
    > tym przypadku Arek do czasu, dopóki nie pozbędzie się wyprodukowanego
    > systemu komputerowego wraz z OEM. Chyba dobrze mówię?

    Nie. Nie jestem producentem komputera, jestem klientem, użytkownikiem.

    Nawet gdyby przyjąć Twoją pokrętną "logikę" to znaczyłoby, że to
    oprogramowanie mógłbym używać tylko ja.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 25. Data: 2009-01-15 14:21:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Goomich wrote:

    > Nielegalne oznacza, że łamiesz prawo, a nie że łamiesz postanowienia
    > umowy cywilnej.

    Nielegalnie = niezgodnie z licencją.

  • 26. Data: 2009-01-15 14:26:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gklv4o$12k$1@inews.gazeta.pl Maciek C
    <m...@o...pl> pisze:

> [...]
    > trochę czasu, przyszedł czas na zmianę komputera, stary został
    > sprzedany bez oprogramowania, z czystym dyskiem, na poszczególne
    > podzespoły wystawiłem faktury. Teraz zakupiłem nowy komputer i
    > chciałbym zainstalować na nim owego wcześniej kupionego windowsa.
    > Zaznaczam, że windows nie był kupowany z żadnym sprzętem, była osobna
    > faktura na oprogramowanie. Pytanie brzmi czy w pełni legalnie mogę
    > zainstalować i używać tego windowsa na nowo zakupionym sprzęcie?
    > Naklejkę z licencją, fakturę, oraz CD z systemem oczywiście posiadam.
    Pamiętam czasy, gdy wersje OEM sprzedawano bez sprzętu, pt - płyta CD,
    książeczka z CoA na okładce, całość w foliowym worku i tyle.
    Najogólniej: instalując taką wersję na zakupionym komputerze "golasie"
    wyprodukowałeś komputer z SO, zaś zakupione oprogramowanie weszło
    nierozerwalnie w skład tego zestawu.
    Jednak w opisanej sytuacji wydaje mi się to nieistotne, bo któż ci udowodni,
    że kiedykolwiek tę windę gdziekolwiek instalowałeś (chyba się nie
    rejestrowałeś?)?

    --
    Jotte

  • 27. Data: 2009-01-15 14:42:54
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał w wiadomości grup

    > Nie. Nie jestem producentem komputera, jestem klientem, użytkownikiem.

    Instalując OEM na komputerze zgodnie z definicją MS stałeś się producentem
    systemu komputerowego. Do tego jeszcze bierzesz na siebie wsparcie
    techniczne.
    --
    Maluch

  • 28. Data: 2009-01-15 15:06:57
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik witek napisał:
    > Nielegalnie = niezgodnie z licencją.

    Ja bym powiedział, że licencja jest nielegalna.
    To oszukiwanie ludzi, że nabywają licencję, podczas gdy w rzeczywistości
    kupują egzemplarz programu.

    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 29. Data: 2009-01-15 15:07:47
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Maluch napisał:
    > Instalując OEM na komputerze zgodnie z definicją MS stałeś się
    > producentem systemu komputerowego. Do tego jeszcze bierzesz na siebie
    > wsparcie techniczne.

    O dżisus!
    Jest gorzej niż mogłem podejrzewać :(

    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 30. Data: 2009-01-15 16:00:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Arek wrote:

    > Ja bym powiedział, że licencja jest nielegalna.
    > To oszukiwanie ludzi, że nabywają licencję, podczas gdy w rzeczywistości
    > kupują egzemplarz programu.

    Ależ ty sobie ten egzemplarz programu jak najbardziej możesz sprzedać po
    zakupie. Nikt ci tego nie zabrania.
    Tak samo jak możesz sprzedać komputer na którym go zainstalowałeś.
    Nie chce mi się toczyć dyskusji, bo to mi przypomina gadania z obłąkanym.