  • 41. Data: 2010-03-05 20:00:35
    Temat: Re: Wiem jaki samochod zarysowal mi auto. Co dalej ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Kłamałeś pisząc: "Ostatnio na parkingu ktos walnal mi w auto i uciekl" ?
    > Bo parking to nie droga publiczna. Droga osiedlowa w strefie zamieszkania
    > też nie. Nie jest też drogą publiczną teren stacji benzynowej (np.)

    Jezlie miejsca parkingowe przy drodze publicznej to nie droga publiczna to
    faktycznie - klamalem.
    ale to dobra widomosc dla niektorych - moga nielegalnie parkowac np na
    chodniku PRZY drodze publicznje i policja im moze nagwizdac

    Fantom

  • 42. Data: 2010-03-05 20:00:37
    Od: "news.icm.edu.pl" <o...@o...op.invalid>

    Użytkownik "Przemysław Bernat" <p...@w...pl>

    > To czyj był ten garaż?

    A co, chcesz obwinić garaż ?

  • 43. Data: 2010-03-05 20:01:03
    Od: "news.icm.edu.pl" <o...@o...op.invalid>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl>

    > Zapominasz że w większości przypadków można wejść na rozprawę
    > która wchodzącego bezpośrednio nie dotyczy.

    Można oglądać Jaworowicz

  • 44. Data: 2010-03-05 20:01:42
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Umorzą z powodu braku znamion wykroczenia. Zdarzenie poza drogą publiczną.

    To po co przyjmowali ?

    Fantom

  • 45. Data: 2010-03-05 21:31:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Mar 2010, Fantom wrote:
    [...komuś...]

    > Jezlie miejsca parkingowe przy drodze publicznej
    > to nie droga publiczna

    "przy" - oczywiście nie.
    BTW: Zwyczajowo używa się w określeniu "poza" (poza drogą).

    > to faktycznie - klamalem.
    > ale to dobra widomosc dla niektorych - moga nielegalnie parkowac np na
    > chodniku PRZY drodze publicznje i policja im moze nagwizdac

    A może byś tak zajrzał z rzadka do ustawy, która precyzuje co to
    jest *DROGA*? ;)

    http://www.v10.pl/prawo/Kodeks,drogowy,-,Dzial,I,-,P
    rzepisy,ogolne,3.html
    +++
    Art. 2.

    Użyte w ustawie okreœlenia oznaczajš:

    1. droga - wydzielony pas terenu składajšcy się z jezdni,
    pobocza,
    chodnika, drogi dla pieszych lub drogi dla rowerów,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    łšcznie z torowiskiem pojazdów szynowych znajdujšcym się
    w obrębie tego pasa, przeznaczony do ruchu lub postoju pojazdów,
    ruchu pieszych, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierzšt;
    ---

    IMVHO całość rozbija się o brak precyzji słowa "parking", bo
    przepis *nie* określa że oznacza ono obszar poza drogą.
    Dajmy na to znak D-18 może oznaczać zarówno miejsce o którym
    mowa w definicji drogi (wyżej), jak i miejsce poza drogą.

    Ale trzeba przyznać, że tekst "na parkingu" (Twoje słowa)
    też odbierałem jako "typowego parkingu", a nie "miejsca
    postojowego w pasie drogowym".

    BTW: oczywiście czepiam się :) sugerowania (co najmniej) przez
    Ciebie rozumienia pod nazwą "droga" tego co określa się
    jako "jezdnia", ale IMVHO trzeba.

    pzdr, Gotfryd

  • 46. Data: 2010-03-06 08:08:07
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

    > Ale trzeba przyznać, że tekst "na parkingu" (Twoje słowa)
    > też odbierałem jako "typowego parkingu", a nie "miejsca
    > postojowego w pasie drogowym".

    Byly to dokaldnie meijscapostojowe wzdluz drogi, parkowanie poprzeczne do
    jezdni. Na przeciwkko wjezdzala jakas droga osiedlowa, i gosciu z niej
    wyjezdzal tylem, przecial pas jezdni (droga publiczna) i wjechal mi w auto.

    Tak swoja droga, jak przyjeli zgloszenie to chyba nie powinni umarzac,
    jezeli to by byla np droga osiedlowa ?
    I wogole jak jest uszkodzenie mienia na drodze osiedlowej - to policja sie
    tym nie zajmuje ? Moge komus w jape strzelic legalnie na takiej drodze ? :)

    Fantom

  • 47. Data: 2010-03-06 09:43:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Mar 2010, Fantom wrote:

    > Tak swoja droga, jak przyjeli zgloszenie to chyba nie powinni umarzac, jezeli
    > to by byla np droga osiedlowa ?

    Nie myl dwu rzeczy:

    > I wogole jak jest uszkodzenie mienia na drodze osiedlowej - to policja sie
    > tym nie zajmuje ?

    Zajmuje, bo podpada zarówno pod "stworzenie zagrożenia" z PoRD jak
    i przepisy ogólne w razie prawdopodobieństwa umyślności uszkodzenia
    mienia. I to jedno.

    Ale drugą sprawą jest umorzenie - którego podstawą może być
    całkiem sporo przyczyn, i zdaje się coś Ci tam napisali na ten
    temat?
    *Oni* uznali, że *nie widzą* wykroczenia, tak?

    > Moge komus w jape strzelic legalnie na takiej drodze ? :)

    A hasło "syndrom trawnika" kojarzysz? ;) (moja własna nazwa na zjawisko
    postrzegania prawa przez pryzmat jednego aktu prawnego, tak jakby
    całej reszty przepisów nie było :D)
    PoRD ma ograniczenie działania bazujące na klasyfikacji drogi,
    KW już nie - więc tylko jeśli podstawą wykroczenia jest PoRD
    (lub inny akt o "ograniczonym zasięgu"), to KW nie wchodzi
    w rachubę, "zwykłe" przepisy działają na całym terytorium RP.

    pzdr, Gotfryd

  • 48. Data: 2010-03-06 13:37:31
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto> napisał w wiadomości

    > To po co przyjmowali ?

    Bo musieli. Potem, jeśli jest to zdarzenie poza drogą publiczną umorzą.

  • 49. Data: 2010-03-06 13:41:33
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    wiadomości

    > Zajmuje, bo podpada zarówno pod "stworzenie zagrożenia" z PoRD jak
    > i przepisy ogólne w razie prawdopodobieństwa umyślności uszkodzenia
    > mienia. I to jedno.

    Otarcie zderzaka zaparkowanego auta nie stanowi dla nikogo realnego
    zagrożenia, a takowe musi zaistnieć aby wyczerpać znamiona art.86 KW.
    Bez możliwości udowodnienia umyślnego uszkodzenia mienia też umorzą.

    > PoRD ma ograniczenie działania bazujące na klasyfikacji drogi,
    > KW już nie

    Przeczytaj art.97 i 98 KW. śnie KW stwarza ograniczenia.

    - więc tylko jeśli podstawą wykroczenia jest PoRD
    > (lub inny akt o "ograniczonym zasięgu"), to KW nie wchodzi
    > w rachubę, "zwykłe" przepisy działają na całym terytorium RP.

    Bez KW nikogo nie ukarasz, a PoRD to sobie może.....(niestety).

  • 50. Data: 2010-03-06 17:26:15
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

> [...]
    > Bez możliwości udowodnienia umyślnego uszkodzenia mienia też umorzą.

    > Przeczytaj art.97 i 98 KW. śnie KW stwarza ograniczenia.

    Napisali mi wlasnie, ze bedzie to 86.1 i 97 KW.
    Zobaczymy co dalej.

    Fantom