  • 1. Data: 2007-06-18 11:41:18
    Temat: Wiatrówka
    Od: "UE" <l...@w...pl>

    Witam
    Mam sąsiada który kupił sobie wiatrówkę i strzela do wróbli, kilka już
    "ustrzelił", czy może to robić bezprawnie? Jakie narusza prawa oraz co mu za
    to grozi? Strzela też nad moją posesją i już kilka martwych wróbli musiałem
    usunąć. Niestety nie reaguje na moje uwagi w tej kwestii.
    --
    Pozdrawiam Karol

  • 2. Data: 2007-06-18 12:23:15
    Temat: Re: Wiatrówka
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    UE wrote:
> [...]
    > co mu za to grozi? Strzela też nad moją posesją i już kilka martwych
    > wróbli musiałem usunąć. Niestety nie reaguje na moje uwagi w tej

    zadzwoń na policję i zgłoś że sąsiad strzela w kierunku twojej posesji i
    stwarza zagrożenie dla ciebie i rodziny...

  • 3. Data: 2007-06-18 13:18:00
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 18 czerwca 2007 14:23
    (autor Marek Dyjor
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f55tfs$ioh$1@news.onet.pl>):

    > zadzwoń na policję i zgłoś że sąsiad strzela w kierunku twojej posesji i
    > stwarza zagrożenie dla ciebie i rodziny...

    ZTCW to na wiatrówki nie ma obowiązku zezwolenia, jednak jest nakaz
    strzelania tylko do tarczy.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: z...@w...pl, t...@l...pl, e...@e...edu.pl,
    i...@k...com.pl, h...@k...com.pl, p...@f...hu

  • 4. Data: 2007-06-18 16:22:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > zadzwoń na policję i zgłoś że sąsiad strzela w kierunku twojej posesji i
    > stwarza zagrożenie dla ciebie i rodziny...

    To juz idź na całość, i zgłoś zabójstwo. też będzie fałszywe, ale większą
    zadymę wywoła.

    A dla pytającego. powiadomić Policję o powyższym fakcie. Co prawda na
    niektóre wiatrówki faktycznie pozwolenie nie jest wymagane, ale to nie
    znaczy, że można nimi robić krzywdę zwierzętom. Najlepiej by było wyczekać
    na kolejne trafienie i powiadomić Policję wskazując "denata".

  • 5. Data: 2007-06-18 16:38:32
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 18 Jun 2007 13:41:18 +0200, UE napisał(a):

> [...]
    > to grozi? Strzela też nad moją posesją i już kilka martwych wróbli musiałem
    > usunąć. Niestety nie reaguje na moje uwagi w tej kwestii.

    Zgłoś na policję.
    Art. 35. pkt 2 Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 6. Data: 2007-06-18 17:55:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    UE wrote:

    > Mam sąsiada który kupił sobie wiatrówkę i strzela do wróbli, kilka już
    > "ustrzelił", czy może to robić bezprawnie? Jakie narusza prawa oraz co

    Bezprawnie? Jak widać może ;-> (choć nie wolno ;) )

  • 7. Data: 2007-06-18 18:22:29
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:qefwbxxx0is2.zhihabcugchr$.dlg@40tude.net...

    > Zgłoś na policję.
    > Art. 35. pkt 2 Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt.

    A jeżeli to wróble, to są objęte ochroną gatunkową ścisłą (jak większośc
    ptaków zresztą..)

    Pozdrawiam Przemek

  • 8. Data: 2007-06-18 18:35:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > To juz idź na całość, i zgłoś zabójstwo. też będzie fałszywe, ale
    > większą zadymę wywoła.

    hola hola, skoro zabija ptaki na moim terenie to znaczy że strzela w
    kierunku mojej ziemi, czym stwarza zagrożenie dla zdrowia osób tam
    przebywajacych