  • 41. Data: 2023-07-08 16:19:04
    Temat: Re: Wiarygodność biegłych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.07.2023 o 19:14, J.F pisze:

    > Hamulec bezpieczenstwa, jak w pociągu?

    Przecież jest. Inna sprawa, że pewnie mało kto w zaskoczeniu skojarzy że
    on jest i gdzie jest.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 42. Data: 2023-07-08 16:31:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja to rozumiem, że w tym konkretnym przypadku, co tłumaczy się, powinien
    > był widzieć.

    No ale nie mógł widzieć bo mu... tramwaj zasłaniał.

    > Spekulujemy na podstawie niepełnych danych.

    Której danej ci brakuje?

    > MZ całkiem możliwe, że jednak widziałby wiszącego poza obrys dzieciaka.
    > Ktoś użył stwierdzenia o widoczności, pewnie wyrwanego z kontekstu, i na
    > tej podstawie bronisz tezy o niewinności motorniczego.

    Ale ja nie wypowidam się w ogóle na temat winy motorniczego, tylko na
    temat tego, że rzeczniczka prokuratury ponoć na podstawie opinii
    biegłego pierdoli od rzeczy.

    > Mi się nie chce
    > wierzyć, żeby coś tak grubego przeszło, tym bardziej, że łatwo to
    > sprawdzić.

    https://youtu.be/JDfCWDlL3Oo?t=716

    https://youtu.be/JDfCWDlL3Oo?t=742

    A mnie wcale nie dziwi. Ot biegły pierdoli od rzeczy dzień jak co dzień.

    > Powinien był upewnić się przed ruszeniem. 1.5s to za dużo nie jest na
    > dwa wagony.

    Ale jak miał się upewnić skoro w lusteku nie widać, kamer nie ma? I co
    za różnica czy 1,5 sekundy czy 5 sekund. Jak będzie patrzył pięć sekund
    to dzieciak może wyjąć po tych pięciu sekundach. MOtorniczy nie ma
    żadnej możliwości, poza spojrzeniem w lusterko, w którym tych drzwi nie
    widac i założeniem, ze skoro kontrolka drzwi zgasła i blokada jazdy
    została zwolniona to drzwi zostały prawidłowo zamknięte..

    > Dzieciak może i by się w martwe pole wkomponował, a może by
    > wystawał.

    To jak może był w martwym polu to jest przeszkoda w widoczności czy nie?

    > Zakładam, że jakoś to sprawdzili. Obie sytuacje są możliwe.

    Czyli stwierdzenie, że "konstrukacja wagonu i drzwi nie utrudnia
    widoczności" jest fałszywe skoro sytuacja w której nie widział jest
    możliwa - biegły kłamie?

    > Dlatego mocno wydaje mi się, że były i inne okoliczności, które nie
    > zostały klarownie wyartykuowane w prasie.

    Okoliczności są takie, że ktoś musi być winny, ale skupmy się na tym, że
    biegły po prostu kłamie (albo rzeczniczka prokuratury) bo pierdoli
    głupoty sprzeczne z prawami fizyki.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 43. Data: 2023-07-08 16:37:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nb. te 1.5s to musi być z monitoringu, a jeszcze skorelowane z tym co
    > robił, to z monitoringu wenątrz tramwaju. Na zdjęciach widać, że to
    > mocno zmodernizowany 105N, więc pewnie monitoring obejmował i tylne
    > drzwi, a motorniczy powienien był widzieć obraz z tamtej kamery.

    Nie obejmował. Jakby obejmował to w ogóle nikt by się nad widocznością w
    lusterku nie zastanawiał. 105Ng nie ma monitoringu wizyjnego drzwi.

    A tu masz widok z góry gdzie "konstrukcja nie utrudnia widoczności"
    https://www.mkm.szczecin.pl/storage/photos/big/mkm/2
    005/schemat-105ngs.webp

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 44. Data: 2023-07-08 16:39:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Inna sprawa, że intryguje mnie, w jaki sposób to dziecko zginęło. Z
    > grubsza rzecz biorąc widzę dwie możliwości. Albo uderzyło głową w chwili
    > ruszenia i analizowanie tego, jak długo jechał tramwaj nie ma głębszego
    > sensu, albo było wleczone i uderzało w przedmioty poza skrajnią (słupki,
    > barierki itp.) i w tym wypadku motorniczy powinien to widzieć w lusterku
    > - gdyby patrzył.

    Dość nieprzyjemna analiza - jest w filmie który podrzuciłem.

    > Bardziej pewnie krytycznym była obserwacja procesu wymiany pasażerów.
    > Powinien widzieć babcię z dzieckiem.

    Gdzie powinien widzieć?

    > Chyba o to chodzi biegłemu. Inna
    > sprawa, że wydaje mi się, że tramwaj bez domknięcia drzwi nie ruszy.

    Problem w tym, że przy pechu ruszy...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 45. Data: 2023-07-08 16:40:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zwracam uwagę, że w ogóle nie ma słowem o tym, że widział drzwi.

    "Należy podkreślić, że konstrukcja wagonu i _ostatnich_drzwi_ nie
    utrudniała widoczności motorniczemu"

    Istotne podkreśliłem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 46. Data: 2023-07-08 16:42:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.07.2023 o 12:55, J.F pisze:

    > Kto go tam wie :-)
    > We wroclawiu duzo innych juz jezdzi.

    W warszawie też akwaria już są w mniejszości - to był konkretnie 105Ng.

    > Kto ciekawy, moze się dać przytrzasnąć i sprawdzic.

    Może - wrzuciłem w filmiku.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 47. Data: 2023-07-08 16:46:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Może nie zgasła.

    Jakby nie zgasła to by nie ruszył - sprawdzono.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 48. Data: 2023-07-08 17:39:02
    Od: jn <j...@m...invalid>

    > Gdyby biegły stwierdził, że bez winy ze strony motorniczego tramwaj
    > zabił dziecko, to należałoby je natychmiast wycofać z eksploatacji, a i
    > pewnie pociągnąć do odpowiedzialności te osóby, które go dopuściły.

    Inny ekspert, inne zdanie o przyczynie wypadku.

    https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1594638%2Ceksp
    ert-o-smierci-dziecka-przytrzasnietego-przez-drzwi-t
    ramwaju-bledow

  • 49. Data: 2023-07-08 20:22:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.07.2023 o 17:39, jn pisze:
    > Inny ekspert, inne zdanie o przyczynie wypadku.
    > https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1594638%2Ceksp
    ert-o-smierci-dziecka-przytrzasnietego-przez-drzwi-t
    ramwaju-bledow
    No nie do końca. Jedynie stwierdzenie, że w wypadku innego typy tramwaju
    zapewne by nie doszło do wypadku.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 50. Data: 2023-07-08 20:25:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.07.2023 o 16:39, Shrek pisze:

    > Dość nieprzyjemna analiza - jest w filmie który podrzuciłem.

    A mógłbyś jeszcze raz? Bo nie widzę tego linku.

    > Gdzie powinien widzieć?

    Zakładam, że w zewnętrznym lusterku.

    > Problem w tym, że przy pechu ruszy...

    Przy pechu może Ci w drewnianym kościele cegła spaść na głowę.

    --
    (~) Robert Tomasik