  • 321. Data: 2023-07-14 06:17:53
    Temat: Re: Wiarygodność biegłych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No już mówiliśmy o tym. MZ można się spodziewać rejestratora
    > pokazującego widok na przod i na motorniczego.

    Nie należy się spodziewać - na tym typie ich nie ma. Może udało im się
    jakąś kamerę "cywilną" niepowiązaną z tramwajem znaleźć, gdzie było
    kabinę motorniczego w rozmiarze znaczka pocztowego znaleźć. W końcu to
    dzieciak policjantów więc tym razem mogili się postarać.

    > Rzut oka może trafić w przerwe miedzy wysiadającymi. Rzut oka jest
    > zdecydowanie niewystarczający.

    Jak masz widoczność to wystarczy - patrzysz i widzisz czy w drzwiach
    nikt nie wisi.

    > Ale nie analizujesz w takim wypadku zachowania 100 pojazdów a wyłącznie
    > tego co się dzieje w poblizu.

    Tak samo jak motorniczy analizuje 6 drzwi, co więcej znajdyjących się
    zawsze w tym samym miejscu. To jrest prostsze od ogarnięcia lusterka w
    samochodzie. Tylko widoczności nie było, wbrew słowom rzeczniczki.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 322. Data: 2023-07-14 06:18:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Niekoniecznie. Jak masz gruby materiał i jeszcze jakieś "mankiety" to po
    > złożeniu będzie zgrubienie na końcu.

    Dalej - to gumowy profil pusty w środku.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 323. Data: 2023-07-14 10:25:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Jul 2023 01:41:56 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > U mnie firefox na słuchawkach. Słychać wyraźnie.

    Musze poszukac sluchawek.

    > A zamyka się do ramy metalowej czy gum? Chyba gum?

    Na krawedziach drzwi są gumy.

    J.

  • 324. Data: 2023-07-14 15:28:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > To tak jakbyś argumentował, że nie da się sprawdzić czy kierunkowskaz
    > działa, bo połowę czasu nie działa, więc nie będziesz wiedział czy za
    > chwilę zadziała jeśli jest w danym momencie wygaszony.

    I tu byś się zdziwił. Zdarzały się przypadki hejterów, którzy
    fotografowali poklatkowo radiowóz jadący na "kogutach" tylko po to, by
    mieć zdjęcie bez błysku.

    > Jak wychodzą ludzie ciurkiem co 2s nowa osoba, to jak trafisz na przerwę pomiędzy
    > wychodzacymi to przyjmiesz, że już wszyscy wyszli, czy że może jednak to
    > przerwa pomiędzy? W 1,5s nie ustalisz czy to tylko przerwa i dlatego
    > potrzebny jest dłuższy czas. Można się spierać jak długa powinna być
    > taka przerwa (do podjęcia decyzji: o, już wyszli, bezpiecznie można
    > zamknąć drzwi), ale że dłuższa niż 1,5s to raczej bezsporne.

    Myślałem o tym, ale ludzie najpierw wysiadają, a potem wsiadają. Zatem w
    zewnętrznym lusterku patrzysz i jak ludzie przestali wsiadać i nie ma
    nikogo w okolicy, to można sądzić, że skończyła się "wymiana pasażerów"
    Tu widzisz, czy ktoś podchodzi i 1,5 sekundy wydaje mi się wystarczającym.

    Analizowanie koniecznego czasu minimalnego nie ma o tyle sensu, ze wiele
    wskazuje na to, ze tego dziecka w lusterku nie było widać. I czas w
    mojej ocenie ma niewielkie znaczenie. Może by dało czas na reakcję:
    stojącym na przystanku. babci czy innych pasażerów. No ale - jak wiemy -
    ani babcia, ani współpasażerowie nie ogarnęli problemu i tramwaj
    dojechał z dzieckiem na zewnątrz niemal do kolejnego przystanku.
    Pytanie, czy ktoś na przystanku próbował coś zrobić.

    --
    (~) Robert Tomasik