  • 21. Data: 2023-07-07 10:22:16
    Temat: Re: Wiarygodność biegłych
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 07.07.2023 o 09:34, J.F pisze:

    > Ale to był 105N?

    Sugerujesz, że Shrek dał zdjęcie do tramwaju 105N, bo taki sobie wylosował?

    > Bo teraz duzo innych jezdzi.

    No i?
    Przecież na filmie widać konkretny tramwaj, a nie te dużo innych...

    https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/warszawa-wypa
    dek-na-jagiellonskiej-na-torach-zginal-czterolatek-a
    kt-oskarzenia-dla-motorniczego-7205384

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 22. Data: 2023-07-07 10:52:12
    Od: jn <j...@m...invalid>

    > Te drzwi mają tak mocny
    > chwyt, że utrzyma ciężar czterolatka na samym ubraniu?

    W linkach które podałeś jest opisany podobny przypadek faceta
    ciągniętego za rękę. U dzieciaka była to noga.
    Patrzenie 1,5 sekundy w lusterko uznano za niewystarczające.
    Dobrze że są teraz wybory. Sprawę można zrobić polityczną. :)

  • 23. Data: 2023-07-07 12:55:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Jul 2023 10:22:16 +0200, Kviat wrote:

    > Sugerujesz, że Shrek dał zdjęcie do tramwaju 105N, bo taki sobie wylosował?

    Kto go tam wie :-)
    We wroclawiu duzo innych juz jezdzi.

> [...]
    > https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/warszawa-wypa
    dek-na-jagiellonskiej-na-torach-zginal-czterolatek-a

    Shrek nie podał linku do filmu. Ani nawet o jaki wypadek chodzi.

    Powyzej jest tez czwarty fimik, pod tytulem "Tramwaje warszawskie i
    policja o wypadku", linka chyba wydobyc sie nie da, a tam jakis
    rzecznik mowi:
    "tramwaj byl starszego typu, nie maja monitoringu ale maja systemy
    zapobiegajace przytrzasnieciu drzwiami. Jest to system ktory zapobiega
    ruszeniu tramwaju w przypadku przyciecia osoby. Niemniej z uwagi na
    wiek, to sa systemy, które .... nie wchodzi w gre całkowite zamkniecie
    drzwi, dopuszczają pewną tolerancje.
    -czyli na te chwile dopuszczają państwo możliwość, że ten system nie
    zadziałał?
    -na tą chwile są prowadzone wszystkie czynności we wspołpracy z
    policją ...
    "

    System niewatpliwie nie zadziałał. Ale może nie był niesprawny,
    tylko pechowo trafił w zakres tolerancji.
    Tam jakies gumowe uszczelki są.

    Kto ciekawy, moze się dać przytrzasnąć i sprawdzic.

    J.

  • 24. Data: 2023-07-07 13:04:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Jul 2023 06:22:57 +0200, Shrek wrote:

    > W sumie to nie są kluczowem bo jedyne co z tego wynika to że miał
    > słuchawki. Dość odległe od spowodowania wypadku.

    > Kontrolka zgasła - inaczej by nie ruszył, bo sprawdzili i zabezpieczenia
    > działały. Drzwi nie widać w lusterku. Kamery nie ma. Jak miał sprawdzić?
    > Wysiąść i przejść do drugiego wagonu?

    P.S. Dawno dawno temu, była taka linka przez wagony połączona z
    dzwonkiem, i konduktor w drugim wagonie dawał sygnał do odjazdu.
    A i kazdy pasazer mógł za nią pociągnąc.

    No ale odeszlismy od tych metod, i teraz babcia nie moze nic zrobic
    jak jej wnuczka przytrzasnie :-(

    > Biegły napisał co innego. Przynajmniej tak powiedziała rzeczniczka
    > prokuratury. I to dla mnie jest istotne, bo wygląda na to że biegły w
    > sposób oczywisty minął się z prawdą. A dzieciak spokojnie mógłby się
    > zmieścić w martwym polu więc i tak nie da się stwiedzić, że go widział.

    > Ty widziałeś kiedyś tramwaj z bliska i wiesz jak wygląda czterolatek?

    No coż, jesli biegły naciągnął, to adwokat moze wykorzystać.

    J.

  • 25. Data: 2023-07-07 13:50:38
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-07-07 o 13:04, J.F pisze:

> [...]
    > A i kazdy pasazer mógł za nią pociągnąc.
    >
    > No ale odeszlismy od tych metod, i teraz babcia nie moze nic zrobic

    A Ty pewnie chciałbyś, żeby w apce było połączenie do czuwaka? :-)

  • 26. Data: 2023-07-07 16:41:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.07.2023 o 10:52, jn pisze:
> [...]
    > Patrzenie 1,5 sekundy w lusterko uznano za niewystarczające.
    > Dobrze że są teraz wybory. Sprawę można zrobić polityczną. :)

    Sprawa jest "polityczna". Gdyby biegły stwierdził, że bez winy ze strony
    motorniczego tramwaj zabił dziecko, to należałoby je natychmiast wycofać
    z eksploatacji, a i pewnie pociągnąć do odpowiedzialności te osóby,
    które go dopuściły.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 27. Data: 2023-07-07 16:47:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.07.2023 o 06:22, Shrek pisze:

> [...]
    > Kontrolka zgasła - inaczej by nie ruszył, bo sprawdzili i zabezpieczenia
    > działały. Drzwi nie widać w lusterku. Kamery nie ma. Jak miał sprawdzić?

    Może nie zgasła. Te tramwaje jeżdżą ze 40 lat i nie mordują
    przechodniów. Ale ja nie twierdzę, że motorniczy jest winien, tylko, że
    w opinii nie ma nic o tym, czy drzwi widać.

> [...]
    > sposób oczywisty minął się z prawdą. A dzieciak spokojnie mógłby się
    > zmieścić w martwym polu więc i tak nie da się stwiedzić, że go widział.

    Z tym spokojnie, to bym polemizował, ale nie znam szczegółów i nie będę
    się upierał.

    > Ty widziałeś kiedyś tramwaj z bliska i wiesz jak wygląda czterolatek?

    Oczywiście, że nie :-)

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 28. Data: 2023-07-07 16:48:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.07.2023 o 09:38, J.F pisze:
    > Ale to tylko zakladowa instrukcja.

    Gdyby nie śmierć dziecka, nikt by go za tu ukarać inaczej, jak
    dyscyplinarnie nie mógł.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 29. Data: 2023-07-07 19:14:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Jul 2023 13:50:38 +0200, cef wrote:

    > A Ty pewnie chciałbyś, żeby w apce było połączenie do czuwaka? :-)

    Hamulec bezpieczenstwa, jak w pociągu?
    Bo wyobraz sobie, że to Twoje dziecko jest tak wleczone, a Ty mozesz
    tylko krzyczec, a motorniczy i tak nie słyszy, bo krzyczysz w drugim
    wagonie, albo na zewnątrz ...

    J.

  • 30. Data: 2023-07-07 22:31:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Jul 2023 16:41:56 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > motorniczego tramwaj zabił dziecko, to należałoby je natychmiast wycofać
    > z eksploatacji, a i pewnie pociągnąć do odpowiedzialności te osóby,

    Babcia?

    J.