  • 261. Data: 2023-07-12 17:27:31
    Temat: Re: Wiarygodność biegłych
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Jul 2023 20:10:08 +0200, Shrek wrote:

    > Skoro rozważasz zaparcie się w drzwiach żeby się nie zamknęły to znaczy
    > że zakładasz działanie zanim się zamknęły. To już lepiej po prostu go z
    > drzwi zabrać.

    Niby tak, ale skoro chce wysiąsc, i dziecko jest przede mną, i dzwi
    sie wlasnie zamykają, a robią to szybko ... to zablokowanie drzwi
    jakos pierwsze przyszlo mi na mysl :-)

    J.

  • 262. Data: 2023-07-12 17:31:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Jul 2023 19:19:16 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ale omawianym tu problemem nie jest nie przytrzaśnięcie dziecka, a
    > przytrzaśnięcie dziecka w taki sposób, że nie zadziałały zabezpieczenia
    > i dodatkowo tak, że dziecka nie widać w lusterku wstecznym.

    > Schowana. Bo taka jest natura tej rzeczy. Co się czepiać tego, jak
    > wygląda tramwaj?

    Skoro wygląda jak wygląda, to jest po prostu niebezpieczny i nie
    powinien byc dopuszczony to ruchu/homologowany.

    Niech zrobią proste pudło, albo zamontują kamery, albo zliwkidują
    tamte drzwi. Bo pudlo chyba musi być scięte, zeby sie zmiescil na
    zakrętach.

    A tu widzisz - stale utrudnia.

    J.

  • 263. Data: 2023-07-12 18:10:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.07.2023 o 16:49, J.F pisze:
    > Oj, to wytlumacz kolegom, ze jak kierowca w samochodzie nie zwolni
    > przed przejsciem dla pieszych, to mu sie mandacik nalezy,
    > a nie wyrok za zabicie pieszego, ... albo rowerzysty ...
    Znasz przypadek ukarania kierującego za niezwolnienie przed przejściem z
    przepisów o spowodowaniu śmiertelnego wypadku?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 264. Data: 2023-07-12 18:14:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.07.2023 o 14:35, J.F pisze:

    > Bo jakby sie dluzej przyglądal, to by zauważył, ze tam kawałek dziecka
    > wystaje :-)

    Ciekawy wniosek. Czyli jakby tak z godzinę patrzyć w ścianę, to
    powinieneś zobaczyć co jest za nią? :-) Moim zdaniem - już poważnie -
    nie ma zależności pomiędzy czasem obserwacji a zobaczeniem czegoś, czego
    nie widać.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 265. Data: 2023-07-12 18:16:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.07.2023 o 17:01, J.F pisze:
    > Bo tak powiedzmy chce skrecic w lewo, wiec czekam przy srodku jezdni z
    > z migaczem az samochody z przeciwka przestaną jechac, przestaly,
    > ruszam ... i zajechalem drogę motocykliscie, który mnie
    > wyprzedzał/omijał.
    Nie wolno wyprzedzać sygnalizującego zamiar skrętu w lewo pojazdu jego
    lewą stroną.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 266. Data: 2023-07-12 18:17:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.07.2023 o 17:27, J.F pisze:

    > Niby tak, ale skoro chce wysiąsc, i dziecko jest przede mną, i dzwi
    > sie wlasnie zamykają, a robią to szybko ... to zablokowanie drzwi
    > jakos pierwsze przyszlo mi na mysl :-)
    >
    > J.
    To dobry pomysł, bo drzwi powinny się otworzyć i tramwaj nie ruszy.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 267. Data: 2023-07-12 18:21:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.07.2023 o 16:53, J.F pisze:

    > wyłączylem klimę, radio, ja tam jakies skrzypnięcie drzwi slyszę,
    > a nie sygnał ostrzegawczy przed zamknięciem.
    > A może i cos tam jest, ale ciche i nierozpoznawalne ...

    Moim zdaniem nie ma nic.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 268. Data: 2023-07-12 19:31:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.07.2023 o 16:54, J.F pisze:

    > Mam na mysli po zamknięciu ...

    Skoro ktoś uważa że gapienie się 4 czy 8 sekund podczas gdy widocznośc
    nie jest utrudniona ma sens, to by to wpisał w instrukcję obsługi tramwaju.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 269. Data: 2023-07-12 19:33:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > powinieneś zobaczyć co jest za nią? :-) Moim zdaniem - już poważnie -
    > nie ma zależności pomiędzy czasem obserwacji a zobaczeniem czegoś, czego

    I dochodzimy do ciekawego spostrzeżenia że mimo niutrudnionej
    widoczności nie da się zauważyć przytrzaśniętego pasażera.
    _Dziwne..._powinno_wyjść-inaczej.jpg_

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 270. Data: 2023-07-12 19:37:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale motocyklisci, czy kierowcy samochodów?

    Jedno drugiego nie wyklucza - większość motocyklistów ma samochody i
    prawko B.

> [...]
    > z migaczem az samochody z przeciwka przestaną jechac, przestaly,
    > ruszam ... i zajechalem drogę motocykliscie, który mnie

    Wina to jak to w sądzie - nie wiadomo jak może być (choć ostatnio chyba
    zaczyna dominować pogląd, że wyprzedzającego). Natomiast
    jak_stałeś_z_kierunkiem to motocyklista z pewnoscia debil.

    > Ale tak połowicznie?

    Jak połowicznie to jest własnie utrudnienie widoczności.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!