  • 81. Data: 2009-06-09 20:28:31
    Temat: Re: Wiara czy niewiara?
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:h0l6p3$8mk$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Gratuluje intelektu, właśnie obraziłeś rodzinę zmarłego prof. Zbigniewa
    > Religi, i dorobek jego całego życia. Przypomnę tylko, że publicznie
    > przyznał się do swojej niewiary w katolickiego czy innego boga i miał
    > wyprawiony wspaniały, świecki pogrzeb.

    A co miał do tego jego wcześniejszy chrzest i " indokrynacja" głupolu?

  • 82. Data: 2009-06-09 21:33:15
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Robert Tomasik" napisał:
    > Przy czym wiara w to, ze Boga nie ma, to też jest poniekąd wiara :-)

    a krasnoludki czy smerfy istnieją? wierzysz w smerfy, czy wierzysz że ich
    nie mma?:O)
    chba coś ci sie pokićkało na temat wiary?:O)

  • 83. Data: 2009-06-09 21:37:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h0mh7r$lcg$1@inews.gazeta.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

    > Ale głupi, bo podważa w moich oczach wiarygodność.
    Interesujące twierdzenie - podważa w _twoich_ oczach wiarygodność, więc
    głupi...
    Też mi punkt odniesienia, kupa śmiechu.

    --
    Jotte

  • 84. Data: 2009-06-09 21:39:30
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    > W każdym razie nie ukradli, a weszli w ich posiadanie w sposób zgodny z
    > obowiązującym wówczas prawem.

    ta, jak np Donatio Constantini...

  • 85. Data: 2009-06-09 21:52:24
    Temat: Re: Wiara czy niewiara? [OT]
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h0krpp$4ja$1@news.task.gda.pl szerszen
    <s...@t...pl> pisze:

    > ciekawy poglad
    Ale tak jest.
    Nie ma co do mechanizmu różnicy między wierzącym, że bóg (jakiś) istnieje, a
    wierzącym, ze żaden nie istnieje.
    Łatwo sprawdzić, czy twierdzący jedno czy drugie jest człowiekiem myślącym
    czy durniem.
    Zabawmy się.
    Oto pytanie: czy bóg istnieje.
    Teraz kto chce niech sobie udzieli odpowiedzi, a potem przewinie spoiler.

    <spoiler>
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    </spoiler>

    Na to pytanie jest niewiele odpowiedzi, wszystkie daje się sprowadzić do
    kilku schematycznych rodzajów:
    - tak, istnieje - niech twierdzący to udowodni, twierdzenia bez dowodu są
    właściwe głupcom
    - nie istnieje - jak wyżej

    - wierzę, że istnieje - idiota, nie zrozumiał nawet pytania, nie pytano o
    jego wiarę, tylko o fakt istnienia;
    - wierzę, że nie istnieje - jak wyżej.

    No to jaka jest właściwa odpowiedź?
    To oczywiste - NIE WIEM.

    --
    Jotte

  • 86. Data: 2009-06-09 22:22:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > W wiadomości news:h0mh7r$lcg$1@inews.gazeta.pl Robert Tomasik
    > Interesujące twierdzenie - podważa w _twoich_ oczach wiarygodność, więc
    > głupi...
    > Też mi punkt odniesienia, kupa śmiechu.

    Dla mnie akurat zasadniczy, a co do Ciebie, to oczywiście pozostaje mi
    przyznać, że masz prawo się z tego śmiać. A coś merytorycznego?

  • 87. Data: 2009-06-09 22:25:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h0ml7g$a83$2@nemesis.news.neostrada.pl...
    > a krasnoludki czy smerfy istnieją? wierzysz w smerfy, czy wierzysz że ich
    > nie mma?:O)

    Ja się skłaniam ku poglądowi, ze ich nie ma, ale jeśli ktoś zamierza
    żarliwie wierzyć w ich istnienie, to nie zamierzam protestować. Protesty
    moje wzbudzi w momencie, gdy zacznie mnie naukowo przekonywać do ich
    istnienia.

    > chba coś ci sie pokićkało na temat wiary?:O)

    Moim zdaniem nie, ale zawsze mogę się mylić. Z tym, ze przedstawiłem mój
    pogląd na tę sprawę i dopuszczam do siebie myśl, że inne osoby mogą mieć
    odmienne poglądy. Byłbym skłonny nawet i po polemizować na ten temat, ale
    na płaszczyźnie rzeczowych argumentów, a tych jak dotąd nie widzę.

  • 88. Data: 2009-06-09 22:36:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h0mnjp$ljq$1@inews.gazeta.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

    > Dla mnie akurat zasadniczy,
    Nie wątpię.

    > a co do Ciebie, to oczywiście pozostaje mi przyznać, że masz prawo się z
    > tego śmiać. A coś merytorycznego?
    Właśnie było...

    --
    Jotte

  • 89. Data: 2009-06-09 22:41:31
    Od: Marek K <m...@W...kappa.pl>

    Nostradamus wrote:

    > Użytkownik "Piotr" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > I uzyskałeś. Wyszło na to, że jesteś sfrustrowanym głupolem.
    > Czym jeszcze możemy służyć???

    Lesiu, wracaj pod kamień.

    M.

  • 90. Data: 2009-06-10 04:56:58
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Większość z nas miała religie w szkołach. Pewnie i Ty. A jak widać, pomimo
    > tego potrafimy mieć własny punkt widzenia na pewne tematy. Widać to
    > "pranie mózgu" nie takie straszne i da się przeżyć.

    pranie mozgu to jedno, ale jest druga strona medalu, kasa, nie widze powodu
    zeby za to placic, kiedys religia byla w kosciele, kto chcial, to chodzil,
    kosciol za to placil, a wlasciwie, placili zainteresowani, nie widze powodu
    dla ktorego religia ma byc w szkole, albo o zgrozo w przedszkolu