  • 181. Data: 2009-06-15 12:10:15
    Temat: Re: Wiara czy niewiara?
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Dziecko było mocno nieletnie i wpływu praktycznego na to nie miało. Jest
    > członkiem tego stowarzyszenia. Wystąpienie z tego stowarzyszenia normują
    > przepisy wewnętrzne - regulamin jakiś. Czy uważasz, ze stowarzyszenie
    > nie ma prawa ustanawiać jakiś tam zasad występowania?

    Ja uważam, że nie. Powinno wystarczyć oświadczenie woli osoby zainteresowanej.
    Angażowanie do tego osób postronnych (tzw. świadków) jest nadużyciem.
    Tym bardziej, że w innych krajach jakoś nie są potrzebni, mimo iż
    teoretycznie to "ten sam KRK".

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 182. Data: 2009-06-15 12:11:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Dominik & Co pisze:

    > Nie przeszkadza chrzest, a bycie zapisanym do organizacji.
    >
    > Rozumiem, że gdyby ktoś wbrew Twojej woli (niechby i Twoi rodzice) zapisał
    > Cię do organizacji nazistowskiej, a procedurę wypisania się z tejże
    > regulowałyby przepisy tejże organizacji (na przykład zjawić się w celu
    > wypisu z dwoma dziadkami) też by Ci to zwisało? A rzeczona organizacja
    > chwaliłaby się Tobą jako członkiem?

    Szczerze mówiąc, zwisałoby mi to. A KK nie chwali się swoimi
    członkami imiennie.

    --
    Liwiusz

  • 183. Data: 2009-06-15 12:14:00
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > przepisy wewnętrzne - regulamin jakiś. Czy uważasz, ze stowarzyszenie
    > nie ma prawa ustanawiać jakiś tam zasad występowania?

    Czy jak stowarzyszenie (sekta) ma wewnętrzny regulamin uzależniający
    wystąpienie z niej od oddania stowarzyszeniu całego majątku uznasz, że wszystko
    jest w porządku? (zapisali Cię "przedstawiciele ustawowi", albo i Ty sam).
    Nie? A dlaczego? Gdzie jest ta granica?

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 184. Data: 2009-06-15 12:18:10
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Szczerze mówiąc, zwisałoby mi to. A KK nie chwali się swoimi członkami
    > imiennie.

    a czy on napisal ze imiennie, pozatym ta organizacja przetwarza twoje dane,
    wbrew twojej woli, tobie zwisa innym nie

  • 185. Data: 2009-06-15 12:22:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > wiadomości news:h15dpm$47e$1@news.onet.pl...

    > a czy on napisal ze imiennie, pozatym ta organizacja przetwarza twoje
    > dane, wbrew twojej woli, tobie zwisa innym nie

    Skoro nie imiennie, to w jaki sposób miałaby się chwalić moim
    członkostwem? Podając procentowy udział w populacji? I to niby by mi
    miało przeszkadzać? Wolne żarty.

    Zresztą nawet wypisanie się z KK (apostazja) nie spowoduje
    wykasowania danych osobowych (będziemy w księgach parafialnych
    dotyczących chrztu itp.)

    --
    Liwiusz

  • 186. Data: 2009-06-15 12:34:08
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Zresztą nawet wypisanie się z KK (apostazja) nie spowoduje wykasowania
    > danych osobowych

    wiem, niestety

  • 187. Data: 2009-06-15 19:23:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h15era$djh$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > to ja ci powiem że jak skoczysz z 10tego piętra to się nauczysz latać,
    > więc kiedy lecisz?:O)

    Kikukrotnie próbowałem i to z wyższa nawet. Latać sienie nauczyłem.
    Obrażeń żadnych nie doznałem. Kwetia techniki i odpowiedniego sprzętu :-)

    > włąsciwie to nawet masz już wszystko podane na tacy, wiec nawet sprawdzać
    > nie musisz, a jakby nie było to trzeba by ruszyć głową i się rozejrzec
    > dookoła, bo chyba nie muszę ci tłumaczyć pojęcia demokracji i wolnych
    > wyborów które ślepo twierdzisz ze u nas występują?:O)

    Przyznam, że niewiele rozświetliłeś swą wypowiedzia. A tak normalnie, to co
    Ci głownie chodzi? Bo nie mam ochoty na domyślanie się.

  • 188. Data: 2009-06-15 19:27:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co"
    <D...@i...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > wszystko jest w porządku? (zapisali Cię "przedstawiciele ustawowi", albo
    > i Ty sam). Nie? A dlaczego? Gdzie jest ta granica?

    To - wbrew pozorom - bardzo ciekawe zagadnienie. Teoretycznie wszystko jest
    w porządku. Pamiętasz weksle Leppera za odstępstwo od jakiś tam zasad w
    jego partii? To w sumie podobna sytuacja. Moim zdaniem granica jest dość
    płynna i w praktyce zależy od sądu. Sadze, że żaden sąd by nie zasądził na
    rzecz stowarzyszenia (kościoła, partii politycznej) majątku członka w
    zamian za możliwości wystąpienia. Ale jakieś tam wynikające z przepisów
    wewnętrznych odszkodowanie mogło by spokojnie przejść.

  • 189. Data: 2009-06-15 19:30:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co"
    <D...@i...com> napisał w wiadomości
    > Ja uważam, że nie. Powinno wystarczyć oświadczenie woli osoby
    > zainteresowanej.

    A nie wystarczy? Pytam, bo się tym specjalnie nei interesowałem. Moim
    zdaniem spkojnie powinno wystarczyć.

    > Angażowanie do tego osób postronnych (tzw. świadków)
    > jest nadużyciem.

    A z jakiego konkretnie zapisu prawa kanonicznego ów obowiązek wynika? Nie
    chce mi się przeszukiwać. Bo nie wykluczone, że to jest jakiś wewnętrzny
    czyjś pomysł. W kościele też sie to zdarza i wbrew pozoprom da sie z takimi
    pomysłami walczyć i wygrywać na płąszczyźnie porozumienia i rozsądku bez
    wszczynania burd.

    > Tym bardziej, że w innych krajach jakoś nie są potrzebni, mimo iż
    > teoretycznie to "ten sam KRK".

    To tym bardziej coś podejrzewam, że to jakiś wewnętrzny przepis nie mający
    podstawy parwnej.

  • 190. Data: 2009-06-15 20:27:26
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Robert Tomasik" napisał:
    > Przyznam, że niewiele rozświetliłeś swą wypowiedzia. A tak normalnie, to
    > co Ci głownie chodzi? Bo nie mam ochoty na domyślanie się.

    ja ci nic na siłę nie będę rozświetlał, skoro wolisz bajki o demokracji i
    wolnych wyborach, a może i wolnym rynku, to sobie bajaj dalej, ale nie kłam
    publicznie!:O(