  • 131. Data: 2009-06-11 07:21:38
    Temat: Re: Wiara czy niewiara?
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    news:h0q8mu$lhp$1@news.task.gda.pl...

    > wiadomości news:h0otkg$4lm$3@inews.gazeta.pl...
    >
    >> CZemu do Kościoła?
    >
    > bo on narzucil takie zasady?

    Tobie ?? Członkowi innego kościoła albo ateiście.
    Po twoich wypowiedziach sądzę, ze mógłbyś stworzyć odpowiedni dla siebie
    kościół. Przygłupów wiejskich ;)))

  • 132. Data: 2009-06-11 08:16:40
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    On Jun 11, 8:19 am, "Nostradamus" <n...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    > wiadomościnews:h0qadf$h9n$2@atlantis.news.neostrada.
    pl...

    > Jest wprost odwrotnie. Jedno z przykazań mówi "nie zabijaj".

    1. no, przykazanie troche inne jednak bylo
    2. nawet w obecnej formie- brzmi smiesznie jesli sie wspomni wojny
    religijne robione za jak najwieksza aprobata papiestwa...

  • 133. Data: 2009-06-11 08:35:15
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Szymon von Ulezalka" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...

    >1. no, przykazanie troche inne jednak bylo

    Mówimy o kościele katolickim?

    2. nawet w obecnej formie- brzmi smiesznie jesli sie wspomni wojny
    religijne robione za jak najwieksza aprobata papiestwa...

    No bo prawdziwa świętość możliwa jest u Boga, nie u ludzi.
    Wyznawcvy innych religii nie walczą? Ateiści również nie?

    Pzdr
    Leszek

  • 134. Data: 2009-06-11 10:12:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wiadomości news:h0otkf$4lm$1@inews.gazeta.pl...
    > chyba jednak zauwazasz pewne roznice pomiedzy matematyka, historia, a
    > nauka jednej konkretnej religii?

    Ale u nas nauki jednej konkretnej religii nie ma.

  • 135. Data: 2009-06-11 10:13:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wiadomości news:h0p9ah$rfp$1@inews.gazeta.pl...
    > tak uscislajac, to rowniez wierzysz ze istniejesz, bo z tego co piszesz,
    > pewnosci nie masz? :)

    Był taki pogląd filozoficzny. Bobaj zapoczatkowany przez niejakiego Cant'a.
    Matematyka, któy jak zwariował, tozostał filozofem :-)

  • 136. Data: 2009-06-11 10:14:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wiadomości news:h0otkg$4lm$3@inews.gazeta.pl...
    > bo on narzucil takie zasady?

    Komu? niewierzącym? W jaki sposób?

  • 137. Data: 2009-06-11 10:21:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h0qadf$h9n$2@atlantis.news.neostrada.pl...

    > zaprzeczenie negacji nie jest prawdą!:O)

    Oczywiście. Z tym, że z tego akurat nic w temacie przez nas omawianym nie
    wynika.

    > jak by było to nie trzeba by było wiary,

    Widzę, ze nasze stanowiska zaczynają się zbliżać.

    > wiara jest potrzebna żeby zrobić coś z niczego, nawciskać kłamstw, wyprać
    > mózgi, wmówić ludziom że
    > mordowanie ludzi których nawet nie widzieli na oczy jest dobre i służy
    > Bogu (a skoro jego nie ma więc jest to tylko fikcyjny reprezentant
    > pewnej ukrytej grupy ludzi: "czarni magowie")

    Też. Wiara się jeszcze do kilku innych rzeczy przydaje, tym nie mniej nie
    widzę głębszego sensu wyjaśniania Ci tego. Ponoć najbardziej poetycki opis
    wodospadu nie zdoła napoić pragnącego na pustyni.

    > czyli hasła typu:
    > "pieniądze dla nasz, władza dla Boga!,
    > zapłać złotem, albo zapłacisz krwią!"

    A znasz jakieś hasło tego typu, ale w naturze? Jakiś przykład? Źródło?

    > a ty grzecznie wrzucasz do tej tacki co ci ją pod nos podsuwają:O)

    Nie spotkałem się z sytuacją, by zbierający na tacę przystawiał komukolwiek
    pistolet do głowy albo wyrzucał go z kościoła, gdy dana osoba nic na tacę
    nie wrzuca. Ja przykładowo preferuję jałmużnę wysyłaną na konto w jakimś
    konkretnym celu, bo uważam, że jest większa szansa, ze zostanie właściwie
    spożytkowana.

    > to zapalasz światło i widzisz co jest w pokoju:O)
    > a jak nie możesz zapalić to nic nie widzisz i niczego się nie domyślasz,
    > bo inaczej zaczynasz widzieć duchy:O)

    Ale zawsze możesz zacząć wierzyć, że w szklance jest woda :-)Stajesz się
    wiernym istnienia wody w szklance :-)

  • 138. Data: 2009-06-11 10:24:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Nostradamus" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Szymon von Ulezalka" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com..
    > Mówimy o kościele katolickim?

    Akurat przykazanie "nie zabijaj" chyba od samego początku nie było
    zmieniane. Znacie jakąś religię opartą o religię żydowską, w której to
    konkretne przykazanie inaczej brzmi?

    > No bo prawdziwa świętość możliwa jest u Boga, nie u ludzi.

    Przyszedł mi do głowy problem - skoro już tu dyskutujemy na takie tematy -
    że Bóg też przecież odwołuje do siebie wiernych de facto ich zabijając :-)

    > Wyznawcvy innych religii nie walczą? Ateiści również nie?

    Nie ma nic doskonałego na tym świecie :-)

  • 139. Data: 2009-06-11 10:57:58
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Nostradamus" napisał:
    > Jest wprost odwrotnie. Jedno z przykazań mówi "nie zabijaj".
    > A mózg wyprał ci jakiś inny czynnik, bo głupoty pizesz jak potłuczony.

    w każdej religii w jednym miejscu piszą nie zabijaj a w innym zabijaj, tak
    czy siak to są tylko metafory możliwe do interpretowania na 100 różnych
    sposobów a "czarni magowie" dokładnie wiedzą który sposób jest jedyny
    właściwy i to nie jest twój sposób!:O(

  • 140. Data: 2009-06-11 11:02:57
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Nostradamus" napisał:
    > No bo prawdziwa świętość możliwa jest u Boga, nie u ludzi.
    > Wyznawcvy innych religii nie walczą? Ateiści również nie?

    jak wiesz największe zbrodnie i masakry były, są i będą dokonywane w imię
    religii i nie dlatego ze ludzie wierzący chcieli zabijać, tylko im to
    religia nakazywała, wyprawy krzyżowe i inkwizycję mamy za sobą, ale zobacz
    obecnych muzułmanów, oni też mówią ze islam jest pokojowy i nie nakazuje
    zabijać, bo w jednym cytacie jest "nie zabijaj" a w 10ciu innych jest
    "zabijaj" dlatego zabija się ludzi za jakeiś przewinienia religijne, oraz
    zabija się niewiernych i walczy z szatanem wysadzając cywilów, więc zanim
    zaczniesz porównywać to rozejrzyj się wokół siebie