  • 1. Data: 2008-03-29 11:40:51
    Temat: Wezwanie telefoniczne prokuratury dla podejrzanego
    Od: r...@g...com

    Wydzwaniała do mnie prokurator w piatek, wielokrotnie w ciagu dnia.
    Jednak nie odebrałem połaczeń. Opisywałem sprawę wcześniej, jestem
    podejrzany o oszustwo wyłudzenia ubezpieczenia zdrowotnego w kwocie
    800 zł z urzędu pracy. Prokuratura ustaliła że jestem zatrudniony w sp
    z o.o., bo figuruje w rejestrze jako prezes. jednak ta spółka nie
    działa od ponad 16 lat. i zarzut nie ma zupełnie podstaw w stanie
    faktycznym, nawet ustalili w urzędzie skarbowym że spółka nie figuruje
    w rejestrze (musi być nowy ich wewnętrzny rejestr, bo w 1990-91 była
    zgłoszona do US).
    Natomiast spółka jest w aktach RHB, nawet nie mozna tego stanu
    zmienić, bo spółka nie ma pieniędzy na jakiekolwiek zmiany (bo tez
    opłata za przerejestrowanie z RHB do KRS), tym bardziej likwidacja
    jest kosztowna. I takich spółek jak się doszukałem według szacunków
    ministerstwa sprawiedliwości jest kilkanaście tysięcy.

    W ostatnich dniach przesłałem listę trzech takich spółek do
    prokuratury z załaczona płytką CD ze zdjęciami akt, spółki które
    zakończyły działaność przed 2000 r. Mógłbym takich spółek z terenu
    działania prokuratury dodać kilkaset, w krótkim czasie powiedzmy
    kilkanaście (można zamawiać do obejrzenia 5 akt na dzień).

    Byc może prokuratura ustaliła że jej zarzuty sa dość nietypowe,
    chociaż juz miało miejsce końcowe zaznajomienie się z aktami, gdzieś
    tak 10 dni temu.

    I teraz się zastanawiam czy prokuratura w rozmowie telefonicznej (z
    pewnościa chce mnie wezwać) powinna podać w jakiej sprawie tzn, czy
    złożyć dodatkowe wyjaśnienia, czy uzupełnione zarzuty przedstawić, czy
    oznajmić mi że kończy postępowanie.

    Na pierwszy przypadek dotyczący wyjasnień mogę łatwo odpowiedzieć że
    nie rozmawiam bez obrońcy (a takiego nie mam, chociaz złozyłem wniosek
    o ustanowienie z urzędu).

    Natomiast istotne jest dla mnie czy w wezwaniu telefonicznym
    prokurator musi powiedzieć w jakim celu mnie wzywa.
    czy chce uzupełnić zarzuty, czy zakonczyć sprawę.

    Czy może mnie wezwać na następny dzień??? czy musi zachować jakiś
    termin?

    Wiadomo że rozmowa telefoniczna ma swoje prawa, jakość rozmowy,
    wyczerpanie baterii.

    Jedno jest pewne bardzo tej prokurator zalezy na rozmowie. Chetnie bym
    porozmawiał ale usłyszenie informacji ze mam się stawić np. jutro w
    celu przedstawienia-uzupełnienia zarzutów to nie byłoby korzystne (raz
    juz uzupełniali, bo w pierwszych zarzutach były całkowicie błędne
    daty, w sumie dobrze ze wówczas uzupełniali zarzuty bo za drugim razem
    wniosłem o uzasadnienie i obrońcę z urzędu).
    Natomiast jeśli chce zakończyć sprawę to oczywiście w porzadku. Dodam
    że podczas postępowania został wydany nakaz zatrzymania że jakoby sie
    nie stawiam na wezwania, ale prokuratura błędnie odczytała zwrotki
    pomyliła termin wezwania z terminem odbioru pisma... (odebrałem
    wezwanie kilka dni po terminie wezwania). zarzuciłem naruszenie moich
    praw konstytucyjnych i przekroczenie uprawnień - bezprawne zatrzymanie
    - pismo było adresowane do sądu za pośrednictwem prokuratury
    (przesłane poczta przed świętami).

    Pzdr,

  • 2. Data: 2008-03-29 14:10:17
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    r...@g...com pisze:
    > Czy może mnie wezwać na następny dzień??? czy musi zachować jakiś
    > termin?

    Prokurator albo policja dzwoni po to aby :
    1. sprawe przyspieszyc,
    2. pojsc danej osobie na reke (latwiej, szybciej).

    Dostaniesz wezwanie na pismie to musisz przyjsc wtedy kiedy jest tam
    napisane (pomijajac choroby i inne zdarzenia losowe, gdzie i tak sie
    musisz usprawiedliwiac), poza tym jak wiadomo doreczenie trwa, co nikomu
    w niczym nie pomaga (chyba ze ktos chce sie ukrywac albo dac dyla poza
    granice).

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2008-03-30 06:37:45
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Informuj na bieżąco jak się rozwija ta sprawa i jak skonczy.

  • 4. Data: 2008-03-30 10:57:14
    Od: r...@g...com

    On 30 Mar, 08:37, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    wrote:
    > Informuj na bieżąco jak się rozwija ta sprawa i jak skonczy.

    j.w.

    Jedna kwestia w tej chwili jest dla mnie istotna,
    czy prokuratura w rozmowie telefonicznej powinna podać w jakiej
    sprawie chce mnie wezwać tzn, czy
    złożyć dodatkowe wyjaśnienia, czy uzupełnione zarzuty przedstawić,
    czy
    oznajmić mi że kończy postępowanie, ewentualnie inny cel.

    Pzdr,

  • 5. Data: 2008-03-30 23:09:12
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    Użytkownik <r...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
> [...]
    > jest kosztowna. I takich spółek jak się doszukałem według szacunków
    > ministerstwa sprawiedliwości jest kilkanaście tysięcy.

    Wpis członka zarządu do KRS ma charakter tylko deklaratoryjny, stosunek
    pracy wynika nie z KRS a z jakiejś konkretnej umowy. Nawet jeśli zamiast
    kadencji miałeś w umowę o pracę na czas nieoznaczony, to mogłeś ją rozwiązać
    np. 5 lat temu a stary wpis, który istnieje w KRS nic nie ma do rzeczy.

    Zresztą ezygnacja może mieć formę nawet ustną! Twój mandat wygasa w chwili
    zapoznania się z Twoją rezygnacją i koniec (no chyba, że w umowie są jakieś
    cuda) ...nie rozumiem problemu.

    pzdr,
    dkzzzzzzz.