  • 31. Data: 2011-09-25 21:29:35
    Temat: Re: Wezwanie na świadka w sprawie o zapłatę z weksla?
    Od: "mcpc" <m...@w...pl>

    > Daj znać jak było :)

    No i już. Został przesłuchany świadek na okoliczność przedstawienia weksla
    oraz odsetki zostały policzone dwa dni później (bo weksel był pokazany w
    niedzielę - czyli tak jakby był w poniedziałek po czym +1 dzień - czyli od
    wtorku odsetki lecą). Reszta wg pozwu.

  • 32. Data: 2011-09-26 07:07:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-25 23:29, mcpc pisze:
> [...]
    > niedzielę - czyli tak jakby był w poniedziałek po czym +1 dzień - czyli od

    Właściwie muszę wykreślić z przykładów pozwów dowodzenie świadkiem na
    okoliczność przedstawienia. Moim celem było zwrócenie uwagi, że należy
    weksel przedstawić, ale to dowód przeciwny (brak przedstawienia) ciąży
    na dłużniku, zatem zasadniczo wystarczy napisać w pozwie, że weksel był
    przedstawiony. W takim przypadku Twój świadek nie musiałby się fatygować
    do sądu.

    Powodzenia w egzekucji ;)

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2011-09-26 08:27:14
    Od: "mcpc" <m...@w...pl>

> [...]
    > dłużniku, zatem zasadniczo wystarczy napisać w pozwie, że weksel był
    > przedstawiony. W takim przypadku Twój świadek nie musiałby się fatygować

    No będę się pytał o tę egzekucję jeszcze;) A wracając do tematu procesu - to
    mam jeszcze dwa weksle i dobrze by było nie bawić się w świadków bo to
    powoduje niepotrzebny proces oraz przedłuża postępowanie... Więc czekam na
    poprawiony wzór:)

  • 34. Data: 2011-09-26 08:36:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-26 10:27, mcpc pisze:

> [...]
    > mam jeszcze dwa weksle i dobrze by było nie bawić się w świadków bo to
    > powoduje niepotrzebny proces oraz przedłuża postępowanie... Więc czekam na

    Taki sam, tylko nie wskazujesz świadka i w pozwie piszesz "Weksel został
    przedstawiony do zapłaty w dniu... ale nie został przez Pozwanego
    wykupiony". I odsetki od dnia następnego (sprawdzić, czy nie niedziela ;)

    --
    Liwiusz