  • 1. Data: 2005-01-16 10:32:48
    Temat: Wezwanie na posiedzenie sądu - pytanie
    Od: blubo23 <b...@p...onet.pl>

    Witam

    Jakiś czas temu chwili słabości zszedłem na złą drogę ;-) Zostałem
    przyłapany. Wysokość kary za zarzut jaki mi postawiono wynosi od grzywny do
    5 lat pozbawienia wolności. Postanowiłem dobrowolnie poddać się karze
    (prokurator przystał na 1 rok w zawieszeniu na 2 lata). Myślałem że wyrok
    będzie wydany zaocznie (bez potrzeby mojegu uczestnictwa w rozprawie), ale
    dostałem wezwanie jako oskerżony na posiedzenie sądu w trybie art. 335 kpk.
    Co to oznacza ? Czy muszę się stawić osobiście (proszę o "garść" przepisów
    regulujących tę kwestię ?

    Z góry dziękuję za użyteczne informację.

  • 2. Data: 2005-01-16 13:17:51
    Temat: Re: Wezwanie na posiedzenie sądu - pytanie
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl>

    > Co to oznacza ? Czy muszę się stawić osobiście (proszę o "garść" przepisów
    > regulujących tę kwestię ?

    ----------nie musisz sie stawiac osobiscie. Mowi o tym art 339 par.5 kpk
    Mozesz sie stawic na posiedzenie, ale nie musisz.li jest wniosek z 35 kpk, to
    sie zalatwia "od reki"...5 minut i wyrok. Przesla Ci :-)
    pozdrawiam
    mk

  • 3. Data: 2005-01-16 13:19:20
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl>

    335 kpk oczywiscie !

  • 4. Data: 2005-01-16 20:21:03
    Od: Wiesław <v...@g...pl>

    Dnia Sun, 16 Jan 2005 11:32:48 +0100, blubo23 napisał(a):

> [...]
    > regulujących tę kwestię ?
    >
    > Z góry dziękuję za użyteczne informację.

    Lepiej sie staw. Bo potem Ci przysla ze dostales 2/3. Na rozprawie zapytaja
    sie czy sie poddajesz takiej to a takiej karze. I zadna "pomyla" nie moze
    miec miejsca. Przypomne ze po dobrowolnym poddaniu sie karze nie mozesz sie
    odwolywac, wiec lepiej byc na sprzawie.

    Pozdro

  • 5. Data: 2005-01-16 20:33:11
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl>

> [...]
    > miec miejsca. Przypomne ze po dobrowolnym poddaniu sie karze nie mozesz sie

    --------hmmm....po pierwsze nie na rozprawie, bo wniosek z 335 kpk idzie na
    posiedzenie, po drugie pierwsze slysze ze nie mozna sie odwolywac. JEst taka
    zasada w konstytucji, jak dwuinstancyjnosc.
    pozdrawiam
    mk