  • 11. Data: 2007-10-23 14:13:09
    Temat: Re: Wezwanie do zapłaty za naruszenie praw autorskich
    Od: "Photo M" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Olgierd" napisał w wiadomości > Dla Ciebie podstawą jest art. 17
    pa. Jeśli zażądasz biliona dolarów, to
    > on może wskazywać art. 79 pa jako podstawę do ograniczenia Twoich
    > oczekiwań.
    > Z drugiej strony art. 79 ust. 1 pkt 3 lit a stanowi, że sąd może zasądzić
    > nawet ten bilion dolarów.

    Dzięki, trochę się w tym paragrafach pogubiłem, ale już mi rozświetliłeś
    wszystko (mam nadzieję) :).

    Pozdrawiam
    Photo M.

  • 12. Data: 2007-10-23 14:16:55
    Od: "Photo M" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości> IMHO należy na to
    patrzeć inaczej.
    > Zawsze można przecież zawrzeć UGODĘ, prawda?

    Oczywiście, właśnie od tego będę zaczynał i chciałem się dowiedzieć czy mogę
    to zrobić sam czy TYLKO na drodze sądowej.

    > ...a *poprosić* możesz? ;)

    Nie zamierzam prosić kogoś kto zarabiał na moich zdjęciach o to co mi się
    należy.

    Pozdrawiam
    Photo M.

  • 13. Data: 2007-10-23 15:07:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Oct 2007, Photo M wrote:

    > Nie zamierzam prosić kogoś kto zarabiał na moich zdjęciach o to co mi się
    > należy.

    Przezornie użyłem również w wersji "zaproponować" :)
    Jak sam zauważyłeś - to co się należy w zakresie praw osobistych jest
    niedookreślone. Ugoda może być lepsza, tym bardziej że powód ma
    powody :) aby nie prosić się o proces (czas i wydatki choćby).
    Można to ująć inaczej: "żądanie to forma stanowczej prośby", a wtedy
    pewnie tezę o "poproszeniu" przełkniesz :)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2007-10-23 17:34:57
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Olgierd <n...@o...com> writes:

    [...]

    > Z drugiej strony art. 79 ust. 1 pkt 3 lit a stanowi, że sąd może
    > zasądzić nawet ten bilion dolarów.

    Plus trzy lata więzienia z art. 115.

  • 15. Data: 2007-10-23 18:08:33
    Od: "Photo M" <p...@n...pl>

    Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Plus trzy lata więzienia z art. 115.

    Tak to już przeczytałem :). Dzięki za informację.
    Pozdrawiam
    Photo M.

  • 16. Data: 2007-10-23 20:53:01
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Tue, 23 Oct 2007 16:16:55 +0200, Photo M napisał(a):

    > Nie zamierzam prosić kogoś kto zarabiał na moich zdjęciach o to co mi
    > się należy.

    Duży błąd. Takie pisma zawsze pisze się w bardzo przyjemnym tonie. Jeśli
    wyskoczysz z ura-bura, nikt Cię poważnie nie potraktuje. Jeśli napiszesz
    "uprzejmie proszę o rozważenie możliwości" itd. pomyślą "kurczę, gość
    jest ostry, skoro nie musi szumieć, wie o co mu chodzi".

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 17. Data: 2007-10-23 22:25:37
    Od: "Photo M" <p...@n...pl>

> [...]
    > "uprzejmie proszę o rozważenie możliwości" itd. pomyślą "kurczę, gość
    > jest ostry, skoro nie musi szumieć, wie o co mu chodzi".

    Może nie zaraz ura-bura ;). Napisałem po prostu "wzywam" tak jak w tytule:
    wezwanie do zapłaty. Tak czy owak przypuszczam, że na wezwaniu się niestety
    nie skończy.
    Pozdrawiam
    Photo M.