  • 1. Data: 2007-03-14 10:19:11
    Temat: Wezwanie do zapłaty - ale o co chodzi ???
    Od: Krzysiek <f...@w...pl>

    Witam Wszytskich

    Tydzień temu otrzymałem z firmy windykacyjnej wezwanie do zapłaty.
    Podane tam było konto, na które mam wpłacić kwotę pieniędzy. Napisano
    tam także, że jest to z tytułu umowy z dnia 24.12.2002 roku i że jest to
    niby dla PEKAO S.A.
    Problem w tym, że nic mi to nie mówi. Nie mam tam żadnego kredytu.
    Nie otrzymałem także żadnego pisma z tego to banku o jakichś kredytach
    czy zaległościach (nie wiem o co chodzi). Tylko pismo z firmy windykacyjnej.
    Tego samego dnia zadzwonłem pod numer podany w tym piśmie (w wezwaniu
    było że mam zapłacić w ciągu 7 dni - pismo leżało w skrzynce pocztowej,
    nie było polecone) i zapytałem Pana o co chodzi i za co mam zapacić.
    Głosem skazującym pyta mnie czy nie wiem o co chodzi (po co bym wtedy
    dzwonił?) i powiedział w końcu że on też nie wie i wziął odemnie numer
    komórki - miał ktoś się ze mną tego samego dnia skontaktować aby to
    wyjaśnić - do chwili obecnej nikt nie dzwonił (minął już tydzień).
    Wysłałem także do nich maila, na który to też nie otrzymałem odpowiedzi.

    I teraz mam takie oto dwa pytania:
    1. Czy Bank może bez żadnej korespondencji ze mną czy innej formy
    kontaktu ze mną wystawić przez firmę windykacyjna wezwanie do zapłaty?
    2. Do chwili obecnej nie wiem o co chodzi, firma windykacyjna milczy, co
    mam w takiej sytuacji zrobić? Wpłacić pieniądze na podane konto? Ale nie
    wiem o co chodzi?????? A może wpadną i zajmą mi mieszkanie (za 315 PLN) ???

    Pomóżcie PROSZĘ

    --
    Pozdrawiam, Krzysztof

  • 2. Data: 2007-03-14 10:29:13
    Temat: Re: Wezwanie do zapłaty - ale o co chodzi ???
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 14 mar o godzinie 11:19, na pl.soc.prawo, Krzysiek napisał(a):

    > [...] i powiedział w końcu że on też nie wie i wziął odemnie numer
    > komórki

    To masz teraz przesrane :)
    Może Ci pomóc, telefonik z Symbianem - wgrywasz np. BlackBaller (lub tego
    typu soft) - dodajesz do blacklisty te numery z firemki, oraz wszystkie
    "anonimy" i "prywatne" numery ... i zapominasz o tej firemce ;)

    Jeżeli masz zwykły,prosty, normalny telefon komórkowy .... zmieniaj numer
    :D

    --
    Herbi
    14-03-2007 11:29:11

  • 3. Data: 2007-03-14 10:31:01
    Od: "Marcin P." <l...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam Wszytskich
    >
    > Tydzień temu otrzymałem z firmy windykacyjnej wezwanie do zapłaty.

    Weź prawnika i zaskarż ich za straty moralne! Brak kompetencji powinien
    być jakoś karany!
    Mi ostatnio Era wysłała fakturę za telefon, za który zapłaciłem u kuriera!
    Krew mnie zalała! Zacząłem sobie przypominać:
    Czy ten kurier dał mi jakieś pokwitowanie za wpłacone 500?
    Może mnie orżnął? Na szczęście mam świadków, 3 osoby!
    Ale czy mam ich włóczyć po sądach?

    Po dwóch minutach, żeby się do końca nie zagotować, dzwonię do Ery,
    i spokojnie staram się wytłumaczyć babce, o co chodzi (co będę biedą
    telefonistkę lżył, ona tam tylko pracuje!), Babeczka rozumiejąc moją sytuację
    serdeczne przeprosiła, i stwierdziła, że umowa z firmą kurierską jest prawdopodobnie

    tak podpisana, że kasa jeszcze (po miesiacu) jeszcze nie wpłynęła na konto Ery,
    a automat wysłał kwity... automatycznie. Więc jeszcze raz wyraziłem swoje
    niezadowolenie z faktu otrzymania faktury, podziękowałem Pani serdecznie
    i odłożyłem słuchawkę. Za kilkadziesiat minut zadzwonił do mnie automat
    Ery sądujący poziom zadowolenia klienta z obsługi BOA Ery... zwykle wciskam trzy x 5,

    tym razem odłożyłem słuchawkę.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    maricn

  • 4. Data: 2007-03-14 11:55:01
    Od: Krzysiek <f...@w...pl>

    Herbi napisał(a):

> [...]
    > "anonimy" i "prywatne" numery ... i zapominasz o tej firemce ;)
    >
    > Jeżeli masz zwykły,prosty, normalny telefon komórkowy .... zmieniaj numer

    No tak, ale mi nie chodzi o to aby sie z czegoś "wyłgać" ale o to abym
    wiedział za co mam zapłcić, bo naprawdę nie wiem.
    Chodzi mi też o to , czy firma której ponoć jestem coś dłużny, może nie
    informować mnie o tym fakcie a sprawę od razu zlecac firmie windykacyjnej?
    No i także co teraz mam zrobić, w końcu otrzymałem wezwanie do zapłaty z
    terminem 7 dniowym, który już minął....

  • 5. Data: 2007-03-14 11:57:45
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 14 Mar 2007 11:19:11 +0100, Krzysiek napisał(a):

> [...]
    > niby dla PEKAO S.A.
    > Problem w tym, że nic mi to nie mówi. Nie mam tam żadnego kredytu.

    Ta wysokość kwoty to mi wygląda na jakieś prowizje od prowadzenia
    niezamkniętego rachunku. Miałeś kiedyś jakiś rachunek w tym banku?

  • 6. Data: 2007-03-14 13:23:44
    Od: Krzysiek <f...@w...pl>

    jureq napisał(a):

    > Ta wysokość kwoty to mi wygląda na jakieś prowizje od prowadzenia
    > niezamkniętego rachunku. Miałeś kiedyś jakiś rachunek w tym banku?
    No właśnie nie (chyba że mBank lub Inteligo mają coś wspólnego). Ale czy
    nie powinni nawet w tym przypadku mnie o tym powiadomić sami ?

  • 7. Data: 2007-03-14 13:37:45
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    Użytkownik "Krzysiek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Pomóżcie PROSZĘ

    Jakies niesplacone raty? zyrowales komus cos? Nie zgubiles dokumentow?
    Generalnie rusz tylek do najblizszej placowki banku PEKAO i zapytaj u
    zrodla - zwlaszcza jesli odpowiedz na powyzsze brzmi 3 x NIE

    Angie

  • 8. Data: 2007-03-14 13:38:09
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Krzysiek" <f...@w...pl> wrote in message

    > No właśnie nie (chyba że mBank lub Inteligo mają coś wspólnego). Ale czy
    > nie powinni nawet w tym przypadku mnie o tym powiadomić sami ?

    Nie. Nie muszą.
    Firmą windykacyjną radzę się nie przejmować i nie wychylać się z własnej
    iniciatywy.
    Jak firma dojdzie o co chodzi to się sama odezwie.
    Uważać na ewentualne pismo z sądu i nie przegapić terminów.
    Zadzwonić do banku i dowiedzieć się o co chodzi, może bank będzie wiedział.

  • 9. Data: 2007-03-14 14:56:08
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    "sondujący" chyba :P

    Tobi