  • 11. Data: 2011-04-22 17:02:04
    Temat: Re: Wezwanie do wykupu weksla przez indosariusza
    Od: r...@o...pl

    > Gdybyście byli obywatelami polskimi (a nie jesteście, bo spółka nie
    > jest), to można by zastosować:

    mmm... czyli obywatel rozumiany wąsko jako osoba fizyczna i spółka z
    siedzibą w Polsce już się nie łapie :(

    > pw. art. 78
    > Zobowiązania wekslowe, zaciągnięte za granicą przez obywatela polskiego,
    > są ważne w Polsce w stosunku do innego obywatela polskiego także
    > wówczas, jeżeli zostały zaciągnięte z zachowaniem formy, przewidzianej w
    > prawie niniejszym.
    >
    > Natomiast w pozwie warto wspomnieć, że Szwajcaria to też kraj
    > konwencyjny i weksel jest zgodny z ichnimi przepisami.

    masz na myśli: "Konwencję genewskiej z dnia 7 czerwca 1930 r. w sprawie
    jednolitej ustawy o wekslach trasowanych i własnych" czy też Konwencję w
    sprawie jednolitej ustawy o wekslach trasowanych i własnych ogłoszoną w
    Dz. U. z dnia 6 kwietnia 1937 r.? (coś czuję przez skórę, że to ta sama
    konwencja)

  • 12. Data: 2011-04-22 17:05:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-22 19:02, r...@o...pl pisze:

    > mmm... czyli obywatel rozumiany wąsko jako osoba fizyczna i spółka z
    > siedzibą w Polsce już się nie łapie :(

    Póki co nie czytałem o zastosowaniu takiej wykładni rozszerzającej.

> [...]
    > sprawie jednolitej ustawy o wekslach trasowanych i własnych ogłoszoną w
    > Dz. U. z dnia 6 kwietnia 1937 r.? (coś czuję przez skórę, że to ta sama

    Całkiem możliwe :)
    http://msp.money.pl/akty_prawne/dzienniki_ustaw/dzie
    nnik,ustaw,1937,026,0.html

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2011-04-22 17:38:40
    Od: r...@o...pl

    (...
    )

    > Całkiem możliwe :)
    > http://msp.money.pl/akty_prawne/dzienniki_ustaw/dzie
    nnik,ustaw,1937,026,0.html

    ok :)

    Dzięki śliczne za pomoc i kończąc wątek życzę udanych, zdrowych i
    pogodnych Świąt Wielkanocnych! :)

  • 14. Data: 2011-04-22 17:41:57
    Od: r...@o...pl

    (...)

    > Oj, to bardzo długa droga. Stawiam na minimum rok :)

    będę walczył... cóż mi pozostaje ;)

    > Cóż, weksle do mój konik ;)

    wiem wiem... :) wszyscy Grupowicze o tym wiedzą :) stąd moje specjalne
    ukłony w Twoją stronę w pierwszym poście :)

    Wątek się rozczłonkował, więc jeszcze raz dziękując za pomoc, zamykam
    również tę "odnogę" :)

  • 15. Data: 2011-04-22 18:18:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-22 19:41, r...@o...pl pisze:

    > Wątek się rozczłonkował, więc jeszcze raz dziękując za pomoc, zamykam
    > również tę "odnogę" :)

    Dodam jeszcze, że popełniłeś błąd w temacie - osoba nabywająca weksel na
    drodze indosu to indosatariusz. :)

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2011-04-23 08:49:58