  • 11. Data: 2008-07-18 06:13:43
    Temat: Re: Wezwanie do wskazania adresu strony pozwanej
    Od: "diok" <d...@d...pl>

    news:g5o8qq$kh9$1@news.onet.pl...

    > Napisać wniosek do sądu.

    Wnoszę o ustanowienie kuratora dla Pana xyz dla doręczeń?

    Czy są z tym związane jakies opłaty? Co to oznacza w praktyce? Nakaz się
    uprawomocni, bo odbierze go kurator a nie pozwany, którego nie ma? Jaka to
    różnica? Nie rozumiem po co ten kurator...

    Bardzo dziękuję i pozdrawiam,
    diok

  • 12. Data: 2008-07-18 07:43:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    diok pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wnoszę o ustanowienie kuratora dla Pana xyz dla doręczeń?

    Tak, i uzasadnić. Że miejsce pobytu pozwanego nie jest znane. Że tam,
    gdzie jest zameldowany, nie mieszka (i jako dowód dać wypis z CBA i
    wskazać, że w sprawie XXX poczta zwróciła list, że nie wiemy gdzie
    pozwany pracuje [bo jak wiemy, to można doręczać listy na adres zakładu
    pracy]), oraz - last but not least - że jedynie ustanowienie kuratora
    dla doręczęń umożliwi przeprowadzenie sprawy i uzyskanie tytułu
    wykonawczego ;)

    > Czy są z tym związane jakies opłaty? Co to oznacza w praktyce? Nakaz się

    Wstępnej opłaty z tego co pamiętam nie ma. Kuratorowi należy się
    zwrot wydatków, ale najpierw na coś te wydatki musiałby ponieść.

    > uprawomocni, bo odbierze go kurator a nie pozwany, którego nie ma? Jaka to
    > różnica? Nie rozumiem po co ten kurator...

    To taka fikcja prawna. Że niby pod nieobecność pozwanego kurator ma
    dbać o jego interesy, co jest oczywiście bzdurą: jako że kurator nie wie
    na przykład jakie zarzuty przysługiwałyby pozwanemu, to albo powinien
    nic nie robić (i tak jest), albo żalić się na każdą jedną czynność i
    przedstawiać wszystkie możliwe zarzuty, mimo że nie ma na nie dowodów -
    a tak nie robi przecież.

    Moim zdaniem powinno to być rozwiązane w inny sposób: jeśli miejsce
    pobytu nie jest znane, umożliwia się przeprowadzenie sprawy, a następnie
    po odnalezieniu się pozwanego powinien on mieć możliwość odkręcenia
    sprawy. Teraz pismo dostarczone kuratorowi uważa się za doręczone, co
    skutkuje tym, że po odnalezieniu się właściwej osoby nie ma ona już
    możliwości obrony. Chyba że w praktyce stosuje się jakieś procedury w
    takich sprawach, ja się nie spotkałem.

    Niezgodnym z przepisami sposobem na nieobecnego dłużnika jest podanie
    jego adresu, gdzie nikt nie mieszka, albo gdzie może i ktoś mieszka, ale
    listonosz zostawia awizo. Wtedy list wraca z adnotacją "nie podjęto w
    terminie", przez co możliwe jest prowadzenie sprawy. Paradoksalnie taka
    sytuacja dla pozwanego jest lepsza - później może on żalić się, że powód
    nie podał jego adresu zamieszkania, przez co będzie można wzruszyć
    prawomocność tytułu, podczas gdy sprawy z kuratorem są już prawomocnie
    pozakańczane i nie ma podstaw do odwołania.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2008-07-18 08:21:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Wstępnej opłaty z tego co pamiętam nie ma.

    Jest zaliczka na wynagrodzenie dla kuratora. W wysokości wynagrodzenia
    adwokata - od wartości sporu - zapewne.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 14. Data: 2008-07-18 09:35:11
    Od: "diok" <d...@d...pl>

    > Jest zaliczka na wynagrodzenie dla kuratora. W wysokości wynagrodzenia
    > adwokata - od wartości sporu - zapewne.

    Będę mógł dochodzić tych pieniędzy od dłużnika? A jezeli tak, to jak to
    zrobić?

    Pozdrawiam,
    diok

  • 15. Data: 2008-07-18 09:39:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    diok pisze:
    > Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Będę mógł dochodzić tych pieniędzy od dłużnika? A jezeli tak, to jak to
    > zrobić?

    Zapewne zostaną zasądzone w ramach zwrotu kosztów procesu.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 16. Data: 2008-07-21 06:23:49
    Od: "diok" <d...@d...pl>

    Użytkownik "diok" <d...@d...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > [...]

    Bardzo dziękuję Wszystkim którzy mi pomagali w tym wątku:-)

    Pozdrawiam serdecznie,
    diok