  • 151. Data: 2018-01-22 11:38:56
    Temat: Re: Wellman - Piekara
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 11:14, Liwiusz pisze:

    > I tak, i nie.
    >
    > Tak, bo różnica w procedurze jest.
    >
    > Nie, bo nie wiem czemu tutaj się atakuje obowiązek meldunkowy jako taki,
    > a jako alternatywę podaje to samo, tylko w innej procedurze. Przecież to
    > nie jest przedmiotem sporu.

    > To już twoje założenie, więc kłóć się z samym sobą ;)

    Róznica jest nie tylko w procedurze, bo podałem jeszcze jedno - np
    możliwość podania skrytki pocztowej, bądź firmy świadczącej usługę
    odbioru poczty (powiedzmy dużo podróżujesz, oni za ciebie odbierają,
    skanują i przesyłają drogą elektroniczną pocztę). Adres
    korespondencyjny, nie ma nic wspólnego z tym gdzie mieszkasz,
    przebywasz itd.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 152. Data: 2018-01-22 11:39:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 22 Jan 2018 09:01:12 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Rzuciłem ci wczoraj kopertę. Była pusta. A moi świadkowie twierdzą,
    > ze
    > to był pozew. Dilwifit :)

    Tylko czekałem na ten przykład. Wyszła typowa krętacza mentalność
    narodu, który z tego powodu musi być trzymany za ryj meldunkiem,
    kontrolowany dowodem osobistym i być totalnie rozbrojonym.
    Jakoś tam w USA nie mają z tym problemu, że urzędnik pełniący
    obowiązek określenia pobytu lub wynajęty do tego detektyw) rzuci
    pustą kopertę. Może dlatego, że jest związany przysięgą, traktuje ją
    poważnie zdajac sobie sprawę z odpowiedzialności w przypadku jej
    złamania? A może po prostu szanuje prawo i statystycznie takie
    pomysły mu do głowy nie przychodzą?

    Ale ok, skoro uważasz, że trzeba ten naród trzymać za ryj to bądź
    łaskaw być konsekwentny i rzetelny. Skoro uważasz, że meldunek jest
    ok to powiedz wprost też to, że musi być bezwzględnie przestrzegamy i
    surowo karany za jego łamanie. Bo inaczej uprawiasz zwykłą
    falandyzację (w ogólnym znaczeniu).

    --
    Marek

  • 153. Data: 2018-01-22 11:50:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 11:35, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Jak widać czytanie ze zrozumieniem Cię przerasta. Podałem róznice nie
    > tylko wynikające z nazwy... No ale...

    No ale cały czas tu dyskutujemy o tym, że zmiany w samej procedurze też
    się przydadzą, tak aby było to bardziej zgłoszenie, niż przyjście z
    dokumentami, ale... Jak się coś ubzdura i przyjdzie w środek dyskusji ze
    swoimi wyobrażeniami, to nic nie poradzę :)

    --
    Liwiusz

  • 154. Data: 2018-01-22 11:51:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 11:38, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > skanują i przesyłają drogą elektroniczną pocztę). Adres
    > korespondencyjny, nie ma nic wspólnego z tym  gdzie mieszkasz,

    To jest tylko kwestia nazewnictwa. Meldunek nie oznacza, że musisz się
    meldować tam gdzie mieszkasz.

    --
    Liwiusz

  • 155. Data: 2018-01-22 11:55:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 11:39, Marek pisze:

    > Tylko czekałem na ten przykład. Wyszła typowa krętacza mentalność
    > narodu, który z tego powodu musi być trzymany za ryj meldunkiem,
    > kontrolowany dowodem osobistym i być totalnie rozbrojonym.

    Kłócisz się z faktami. W Polsce na bank miałbyś takie przewały. To chyba
    jedyny kraj na świecie, w którym firmy naciągające na wpis do KRS
    działają legalnie.

    > Jakoś tam w USA nie mają z tym problemu, że urzędnik pełniący obowiązek
    > określenia pobytu  lub wynajęty do tego detektyw) rzuci pustą kopertę.

    Nie wiem, czy nie mają problemu. Ja bym miał problem, i nie chciałbym
    żyć w takim systemie.

> [...]
    > sobie sprawę z odpowiedzialności w przypadku jej złamania? A może po
    > prostu szanuje prawo i statystycznie takie pomysły mu do głowy nie

    Może. Tak czy siak pomysł nierealny u nas, bo nieodporny na oszustwa.

    A tak w ogóle to czemu nie iść dalej - wywalić całe sądownictwo cywilne,
    wymagając, aby strony zawierały i egzekwowały umowy na słowo honoru.
    Zatrudni się paru tysięcy notariuszy do przyjmowania przyrzeczeń.

    LOL, taki to poziom dyskusji :)

    > Ale ok, skoro uważasz, że trzeba ten naród trzymać za ryj to bądź łaskaw

    Po co takie słowa? Po prostu dobrze jest, jeśli prawo umożliwia
    realizowanie swoich uprawnień.

> [...]
    > powiedz wprost też to, że musi być bezwzględnie przestrzegamy i surowo
    > karany za jego łamanie. Bo inaczej uprawiasz zwykłą falandyzację (w

    Nie ma potrzeby karania za zły meldunek. Wystarczy to, co już jest,
    czyli jakiś ignorant został pozwany, nie wdał się w spór, a teraz płacze.

    --
    Liwiusz

  • 156. Data: 2018-01-22 11:59:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 22 Jan 2018 09:16:12 +0100, Yakhub <a...@a...aa> wrote:
    > Pod jaki adres zatem sąd powinien był wysłać dokumenty?

    Adres nie powinien być do niczego potrzebny, przykładowy mechanizm
    działających w usa jest opisany w postach obok.

    --
    Marek

  • 157. Data: 2018-01-22 12:02:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 11:59, Marek pisze:

    > Adres nie powinien być do niczego potrzebny, przykładowy mechanizm
    > działających w usa jest opisany w postach obok.

    Ale po co mamy czerpać z zapóźnionych wzorców (rzucanie listami na
    ślepo), zamiast korzystać z czegoś lepszego, czyli doręczenia pod
    wskazane przez zainteresowanych adresy?

    Akurat USA to jeden z ostatnich tak zwanych cywilizowanych krajów, z
    którego warto cokolwiek czerpać z dziedziny sądownictwa, bo wzorce są marne.

    --
    Liwiusz

  • 158. Data: 2018-01-22 12:08:58
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 11:51, Liwiusz pisze:

    > To jest tylko kwestia nazewnictwa. Meldunek nie oznacza, że musisz się
    > meldować tam gdzie mieszkasz.

    Za słownikiem języka polskiego : Meldunek <<zgłoszenie władzom
    administracyjnym swojego lub czyjegoś pobytu uprawniające do
    zamieszkiwania w jakimś miejscu>>

    Pomijam, że jest powiązany z róznymi dokumentami.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 159. Data: 2018-01-22 12:10:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 12:08, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Za słownikiem języka polskiego : Meldunek <<zgłoszenie władzom
    > administracyjnym swojego lub czyjegoś pobytu uprawniające do
    > zamieszkiwania w jakimś miejscu>>
    >
    > Pomijam, że jest powiązany z róznymi dokumentami.

    LOL, dyskutujesz na tematy prawne biorąc definicję ze słownika? W
    dodatku definicję błędną nawet w obecnym stanie prawnym?
    Niezła piaskownica.

    --
    Liwiusz

  • 160. Data: 2018-01-22 12:17:44
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 12:10, Liwiusz pisze:

    > LOL, dyskutujesz na tematy prawne biorąc definicję ze słownika? W
    > dodatku definicję błędną nawet w obecnym stanie prawnym?
    > Niezła piaskownica.

    Obecny stan prawny jest właśnie sprzeczny sam ze sobą w wielu miejscach.
    Dlatego moim zdaniem likwidacja meldunku mogłaby spowodować konieczność
    uporządkowania prawa.

    --
    http://zrzeda.pl