  • 11. Data: 2006-09-27 08:10:07
    Temat: Re: Weksle i demokracja
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > A weksle?
    > Przecież z *samej* umowy nie da się wydedukować wszystkich "aspektów"
    > nie mając weksli przed nosem.
    > Do umowy zajrzałem, powstawiania klauzul (lub zakazu wstawienia)
    > wobec *wszystkich* możliwych klauzul AFAIR nie reguluje :)
    > Najważniejsze to przykładowo czy mogą być wypełnione "na zlecenie" (skoro
    > S. twierdzi że "puściła w obieg" to wygląda że mogą, ale wtedy ciekawe
    > dlaczego tylko dwa ;)) i czy mają zastrzeżenie "kaucyjny" lub podobne.

    Zgadza sie, masz racje - samych weksle tez nie widzielismy (tylko z
    daleka w TV), wiec nie wiadomo czy prawidlowo wypelnione i co wpisano.
    Znajac intelektualna tezyzne lepperowcow i tu moga byc ciekawe
    niespodzianki:-)

    Dzisiejsza "Gazeta Prawna" prezentuje podobny do mojego poglad, ze
    umowa leppera narusza ordynacje wyborcza i ustawe o partiach
    politycznych. Szczegolow nie znam, bo dopiero ide do kiosku:-)

    W swojej opinii pomylilem sie piszac, ze nieodplatne przekazanie przez
    zwiazek zawodowy licencji do znaczka komitetowi wyborczemu nie
    stworzyloby problemu. Otoz nawet nieodplatne przekazanie jest
    niezgodne z prawem, bowiem komitetowi wyborczemu, a takze partii
    politycznej nie wolno przyjmowac zadnych srodkow finansowych oraz
    wartosci niepienieznych od osob prawnych (z nielicznymi wyjatkami).
    wiec partia Leppera prawdopodobnie straci 12 mln subwencji z budzetu,
    pelnomicnik finansowy komitetu wyborczego bedzie mial postepowanie
    karne, a pewnie nie tylko on..

    Lepperiada polskiej polityki maci wode w spokojnym prawniczym stawie...

    pozdrawiam serdecznie:-)

    ==> Bungo:-)

  • 12. Data: 2006-09-27 08:19:42
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    Robcio napisał(a):

    > a kto powiedzial ze ze to zobowiazanie jest zwiazane z kamania ?
    > mieszasz czlowieku

    prawo do uzywania znaczka zwiazku zawodowego w kampanii wyborczej nie
    jest zwiazane z ta kampania??? Przeczytaj chociaz poczatek umowy
    leppera i nie pisz oczywistych bzdur...

    Poczatek umowy:
    "Potwierdzam odbior weksla in blanco (..) jako zabezpieczenie (..) z
    tytulu korzystania przez w/w bezposrednio i za posrednictwem Komitetu
    Wyborczego (..) z ponizszego symbolu (..) w kampanii wyborczej do... w
    wyborach zarzadzonych na dzien 25 wrzesnia 2005."

    Umiesz chociaz przeprosic za publikowanie nieprawdy?

    > a wbrew temu co wczesniej napisales, z dnia na dzien opinie prawne sa
    > bardziej odlegle od twojej

    ktore opinie? przytocz chociaz jedna.
    Zajrzyj do dzisiejszej "Gazety Prawnej" i porownaj z tym, co wczesniej
    napisalem. Byloby tez wskazane, zebys nie wypowiadal sie o mnie,
    tylko na temat.

    wcale nie twierdze, ze moja interpretacja jest doskonala.
    Ty nie masz zadnej opinii merytorycznej, tylko pretensje do mnie.
    Argumenty ad personam swiadcza o Twojej "potedze" intelektualnej...

    nie pozdrawiam:-(

    ==> Bungo:-)