  • 21. Data: 2006-09-24 11:50:37
    Temat: Re: Weksle Samoobrony
    Od: Michał Kiędyś <d...@T...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Zresztą uważam, że w ogóle pomysł z tymi wekslami - jeśli nawet nie
    > stanowią one przestępstwa - na tyle dyskredytuje partię, że w ogóle
    > trudno ją uznawać za realną siłę polityczną. Zastanówmy się, co by się
    > stało, gdyby tak Samoobrona wygrała wybory (chwilowo założymy, że to
    > możliwe, bo nie chciał bym doczekać tego). Posłowie samoobrony dochodzą
    > do władzy i nagle się okazuje, że mamy dyktaturę. Dyktaturę, bo choć
    > mamy demokracje i Sejm, to cała władza jest w ręku jednego człowieka,
    > który ma w kieszeni większość posłów poprzez ich uzależnienie finansowe.

    Kto im do diaska kazał podpisywać te weksle? Czy normalny człowiek
    podpsiuje weksel na 500tyś. potem daje go jakiemuś szaleńcowi i w zamian
    za to startuje do sejmu? Praktyka dowodzi, że nie - oczywiście gdyby
    pominąć Samoobronę gdzie trudno o posła z wykształceniem wyższym, albo
    chociaż o takiego który ma coś pod czupryną. Podpisanie weksla rodzi
    zobowiązanie ugrunowane na podstawie ustawy prawo wekslowe i jako takie
    wiąże bez różnicy jakie czynności wykonuje poseł tudzież inna osoba.
    Idąc Twoim tokiem rozumowania, można by się uchylać od weksli
    wystawionych przy okazji kredytów w bankach bo one też ograniczają
    swobodę wykonywania mandatu przez to że podlegają egzekucji. Śmiech.
    I na koniec totalne kuriozum. Wczoraj w radiu słyszałem wypowiedź ex
    posła Samoobrony o nazwisku Cepil, który stwierdził, że posłowie
    podpisując weklse nie mieli czasu się nawet z nimi zapoznać. Jeżeli ktoś
    podpisuje weksel nie oglądając go, to jest to z pewnością człowiek
    nieodpowiedzialny. A jeżeli taki człowiek reprezentuje mnie w sejmie (a
    nie tych którzy wybrali, bowiem nie wiążą go instrukcje narodu i
    zobowiązany jest kierować się własnym postrzeganiem dobra i zła) to
    wolał bym, aby zapłacił.

    Pozdrawiam,
    Michał Kiędyś

  • 22. Data: 2006-09-24 11:51:01
    Temat: Re: Weksle Samoobrony / znaczek
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Michał Kiędyś napisał(a):
    > Nie sprawdza czy uzupełniono go we właściwą kwotę oraz czy ziściła się
    > okoliczność uzasadniająca wypełnienie weksla?

    nie

    KG

  • 23. Data: 2006-09-24 11:52:19
    Od: Michał Kiędyś <d...@T...pl>

    Bungo napisał(a):
> [...]
    > w najgorszym razie byli poslowie moga powolac sie na wade oswiadczenia
    > woli.
    >
    > zadne sztuczki lepperowi nie pomoga, wiadomo powszechnie (sam to
    > oznajmil) ze nie chodzi o zaden znaczek zwiazku zawodowego tylko o
    > finansowe konsekwencje w zwiazku z opuszczeniem klubu parlamentarnego.
    >
    > jakiekolwiek kary za odejscie z klubu czy kola parlamentarnego sa
    > nielegalne. nie ma sie co ekscytowac
    >
    > swoja droga ciekaw jestem, czy ktokolwiek zaplacilby za uzywanie
    > jakiegokolwiek znaczka zwiazku zawodowego 500 tys zl...

    Jeżeli jest to weksl bez deklaracji i został prawidłowo wypełniony - sąd
    wydaje nakaz zapłaty. Jeżeli jest natomiast deklaracja i ziściły się tam
    opisane warunki oraz został wypełniony weksl - sąd wystawia nakaz zapłaty.

    Pozdrawiam,
    Michał Kiędyś

  • 24. Data: 2006-09-24 11:54:07
    Od: Michał Kiędyś <d...@T...pl>

    --
    Pozdrawiam,
    Michał Kiędyś

  • 25. Data: 2006-09-24 11:56:57
    Od: Michał Kiędyś <d...@T...pl>

    kam napisał(a):

    > nie
    >
    > KG
    Zatem Lepper otrzyma nakazy zapłaty po uprzednim przedstawieniu weksla
    dłużnikowi i gdy ten nie zapłaci wniosku do sądu?

    Pozdrawiam,
    Michał Kiędyś

  • 26. Data: 2006-09-24 12:52:56
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    mr.all napisał(a):
    > Użytkownik "Piotr" <to.nie.jest@

    > Lepper powiedział też, że w poniedziałek - poprzez komorników - ruszy
    > egzekucja weksli wobec posłów, którzy opuścili klub Samoobrony. Wyjaśnił, że

    Czyżby już podostawali nakazy zapłaty z sądu? Jakoś nie chce mi się
    wierzyć :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 27. Data: 2006-09-24 13:01:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał Kiędyś" <d...@T...pl> napisał w wiadomości

    > Zatem Lepper otrzyma nakazy zapłaty po uprzednim przedstawieniu weksla
    > dłużnikowi i gdy ten nie zapłaci wniosku do sądu?

    Tak. A samym posłom pozostanie ewentualne dochodzenie roszczeń na podstawie
    bezpodstawnego wzbogacenia.

  • 28. Data: 2006-09-24 13:15:14
    Od: Michał Kiędyś <d...@T...pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > Czyżby już podostawali nakazy zapłaty z sądu? Jakoś nie chce mi się
    > wierzyć :)

    To chyba taki Lepperowy skrót myślowy, ten komornik albo zwykły straszak :)

    Pozdrawiam.

  • 29. Data: 2006-09-24 13:17:58
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Michał Kiędyś" <d...@T...pl> napisał w
    > wiadomości news:ef5rhb$33v$2@atlantis.news.tpi.pl...

    > Tak. A samym posłom pozostanie ewentualne dochodzenie roszczeń na
    > podstawie bezpodstawnego wzbogacenia.

    Nie tak szybko. Najpierw będą mogli wnieść zarzuty do nakazu zapłaty
    i być może sąd nie utrzyma go w mocy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 30. Data: 2006-09-24 13:19:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "news" <color1@{wytnij.to}interia.pl> napisał w wiadomości

    > moim zdaniem pomysl mial lepper dosc przedni :)

    Bo ja wiem? Koszty polityczne ujawnienia tego faktu mogą być okrutne.