  • 11. Data: 2010-11-30 21:19:06
    Temat: Re: Weksel w jakiej jest grupie wierzytelności ????
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-30 21:08, mvoicem pisze:

> [...]
    > sprzedaży pojazdu i tak dalej. Po co mieszać urzędy do czegoś co
    > funkcjonowało doskonale bez nich i nadal jakoś szczątkowo funkcjonuje.
    >
    > Poza tym, co mnie mocno zdziwiło jak to przeczytąłem , to tak samo jest
    > z czekiem. Świadomość jest taka że jest to jakiś druk ścisłego
    > zarachowania, zaś czek możesz wystawić choćby i na chusteczce
    > higienicznej, musisz tylko w określonym miejscu maznąć 2 kreski, napisać
    > numer konta i jeszcze kilka wymagań spełnić (chociaż nagrodę za
    > wytrwałość dla kogoś kto to w jakimkolwiek banku zrealizuje).

    Zdaje się, że regulaminy banków (tych, które czeki jeszcze stosują),
    wymagają czeków na ich wzorach, ale to też jest unormowane umowne.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2010-11-30 21:30:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-30 21:24, mvoicem pisze:

    > No zaraz, to bank może sobie tak o w regulaminie napisać że nie
    > przyjmuje czeku do inkasa (czy jak to się tam nazywa)?

    Pierwszy z brzegu wygooglany:

    http://www.investbank.pl/bin/670b3e18367ba8a0c17318a
    f94648b43.pdf
    § 12
    Posiadacz rachunku może posługiwać się wyłącznie blankietami
    czeków wydanymi przez Bank.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2010-11-30 21:32:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No zaraz, to bank może sobie tak o w regulaminie napisać że nie
    > przyjmuje czeku do inkasa (czy jak to się tam nazywa)?
    >
    > Bo jeżeli chodzi o "normalne" zrealizowanie czeku, tj. od ręki, to nawet
    > się nie łudzę że taki czek własnoręcznie wymalowany byłby w trybie
    > "online" zrealizowany.
    >
    > Ale nawet do inkasa, to obawiam się że prędzej by policję wezwali na
    > "nieudolnego fałszerza czeków" niż przyjęli :).

    Może, bo wystawcę z zasady wiąże z bankiem umowa. W wypadku weksla co do
    zasady takiej umowy być nie musi.

  • 14. Data: 2010-12-01 10:56:50
    Temat: Jeszcze dla wielbicieli wystawiania weksli
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    Polecam:

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,87459
    57,List_gonczy_za_pa
    nem_S__Prokuratura_poszukuje_plockiego.html

  • 15. Data: 2010-12-01 11:53:16
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 30 Nov 2010 21:55:55 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Bo prawo wekslowe powstało jakoi miedzynarodowa norma. Było unormowaniem
    > związanym z niedostatkiem w zakresie usług bankowych. Teraz już tej funkcji
    > u nas raczej nie pełni, za to jest wykorzystywane w różnych dziwnych celach
    > cokolwiek niezgodnych z założonych w chwili stanowienia prawa.

    I to musi być nadal zgodne z międzynarodowymi normami czy po prostu brak
    woli zmian? Albo coś innego stoi na przeszkodzie?

    Mnie nawet nie tyle chodzi tyle o "urzędowy blankiet", co o ten numer lub
    inny jednoznaczny identyfikator, który by uprościł umorzenie weksla. Albo
    jednoznacznie wiązał umowę wekslową z wekslem in blanco.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 16. Data: 2010-12-01 11:59:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-01 12:53, Borys Pogoreło pisze:

    > I to musi być nadal zgodne z międzynarodowymi normami czy po prostu brak
    > woli zmian? Albo coś innego stoi na przeszkodzie?

    Lepiej już niech oni niczego nie zmieniają, bo tylko zepsują.

    > Mnie nawet nie tyle chodzi tyle o "urzędowy blankiet", co o ten numer lub
    > inny jednoznaczny identyfikator, który by uprościł umorzenie weksla. Albo
    > jednoznacznie wiązał umowę wekslową z wekslem in blanco.

    I chcesz, aby każda kartka w kraju miała taki numer, bo może stać się
    wekslem?

    Jak się spotkają dwie myślące osoby, to uzgodnią taki weksel i taką
    umowę, która będzie zabezpieczała interesy obu stron.

    Przed podpisywaniem pustych kartek (dla niepoznaki zaopatrzonych w kilka
    mało znaczących słów, w tym w słowo weksel), nikt i nic nie uchroni.

    Problemem nie jest weksel jako taki, problemem jest to, że za
    wystawianie weksli biorą się ludzie bez podstawowej wiedzy w tym zakresie.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2010-12-04 01:23:56
    Temat: Re: Jeszcze dla wielbicieli wystawiania weksli
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Dec 2010, Leszek wrote:

    > Polecam:
    >
    > http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,87459
    57,List_gonczy_za_pa
    > nem_S__Prokuratura_poszukuje_plockiego.html

    Czekajże waść.
    A co mają z tym wspólnego "wielbiciele wystawiania weksli"??
    Poszkodowany oberwał wezwaniem mimo że żadnego weksla *NIE* podpisał!!

    To co najwyżej mogłoby być zatytułowane "jeszcze do podpisujących
    się pod tekstem z odstępem"!
    Nauczka: jak między końcem tekstu do podpisania a podpisem pozostaje
    więcej niż miejsce na jedną linijkę tekstu, należy zakreślić...

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2010-12-04 05:22:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Nauczka: jak między końcem tekstu do podpisania a podpisem pozostaje
    > więcej niż miejsce na jedną linijkę tekstu, należy zakreślić...

    Wiesz, niedawno zrobiłem weksel o szerokości takiej jak szerokość kartki
    aA4, a wysokości około 2cm. I sąd nie miał problemu, aby na tej
    podstawie wydać nakaz (choć pani w biurze podawczym jak przyjmowała
    pozew, to się bardzo dziwiła że *to* jest weksel, a jak chciałem uzyskać
    od niej informacje co się jej nie podoba, to powiedziała że "nawet
    pieczątki nie ma" ;) )

    A chodzi o to, że jak ktoś chce, to i na 1cm podrobi, więc tutaj mania
    zakreślania musiałaby być już dość daleko posunięta.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2010-12-04 06:25:07
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/3/2010 11:22 PM, Liwiusz wrote:
    > A chodzi o to, że jak ktoś chce, to i na 1cm podrobi, więc tutaj mania
    > zakreślania musiałaby być już dość daleko posunięta.

    dochodzimy do absurdu, ze trzeba nagrywac wszystko i wszystkich, bo
    inaczej wczesniej czy pozniej zostaniemy wrobieni.

    jak dobrze, ze swiat zwariowal tylko w tej czesci europy.

  • 20. Data: 2010-12-04 08:02:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-04 07:25, witek pisze:

    > dochodzimy do absurdu, ze trzeba nagrywac wszystko i wszystkich, bo
    > inaczej wczesniej czy pozniej zostaniemy wrobieni.
    >
    > jak dobrze, ze swiat zwariowal tylko w tej czesci europy.

    Myślisz, że oszuści tylko w Polsce mieszkają?

    --
    Liwiusz