  • 21. Data: 2011-09-06 09:11:58
    Temat: Re: Weksel i postępowanie nakazowe via e-sąd
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Sep 2011, Johnson wrote:

    > Napisz sobie na czole "Jestem najmądrzejszy na świecie" ;)
    > Ja z opornikami nie gadam.

    Johnson, ale o ile można się zgodzić że Tom niekoniecznie
    jasno wyraził w czym problem, to również wypada się zgodzić,
    że opór wobec wyjaśnień wprowadzasz właśnie Ty.
    Czy dla kogoś na grupie jeszcze - oprócz Ciebie - nie jest
    oczywiste, że kiks polega na tym, iż sąd bierze sobie *miejscowość*
    wg jednego źródła zaś *ulicę* wg innego?
    Wierzyciel z Wrocławia (zmyślam, bo bez znaczenia), dłużnik
    z Poznania (zmyślam, bo bez znaczenia, ale wyraźnie zaznaczono
    w pierwszym poście że *nie* z W-wy), jako sąd właściwy dla
    sporów z umowy wybrali Warszawę.
    Wolno im.
    Pytaniem jest, na jakiej podstawie ulica *W POZNANIU* stała
    się wyznacznikiem dla określenia właściwości sądu *W WARSZAWIE*?

    To, że Tom mógł czegoś nie doczytać, biorę pod uwagę :P
    Ale chyba jakaś zasada, określająca który sąd jest właściwy
    jeśli strony w umowie wpiszą tylko "sąd w Warszawie"
    istnieje, i - mimo, że wytwory polskich ustawodawców czasami
    czytam - *JEDNAK* nie podejrzewam ich o to, żeby gdzieś
    zapisali, że ulica w Poznaniu (właściwa dla lokalizacji
    dłużnika) ma określać właściwość sądu w W-wie (dobrowolnie
    wskazanego przez strony)?
    A takie było pytanie.

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2011-09-06 09:44:11
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (06.09.2011 11:11), Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > oczywiste, że kiks polega na tym, iż sąd bierze sobie *miejscowość*
    > wg jednego źródła zaś *ulicę* wg innego?

    Wg mnie Tom to całkiem jasno wyłożył w pierwszym poście.

    p. m.

  • 23. Data: 2011-09-06 10:57:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-09-06 11:44, mvoicem pisze:
    ?

    > Wg mnie Tom to całkiem jasno wyłożył w pierwszym poście.

    Jak widać jesteśmy z innej planety.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 24. Data: 2011-09-06 11:41:50
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (06.09.2011 12:57), Johnson wrote:
    > W dniu 2011-09-06 11:44, mvoicem pisze:
    > ?

    > Jak widać jesteśmy z innej planety.

    To jest oczywiste od zarania tej grupy.

    p. m.

  • 25. Data: 2011-09-06 15:58:32
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1109061050380.2196@quad>:

    > [...]
    > [...]
    > Dobra, to ja przetłumaczę pytanie Liwiusza na większe litery:
    [...]
    > A jeśli to *nie jest* e-sąd, to o ile się nie mylę jest mały
    > problem formalny: obowiązują inne procedury.

    No nie jest, zbyt szybko odpowiadałem Liwiuszowi, a na myśli miałem cały
    czas marmurkowy sąd w Warszawie, *który przeprowadzi rozprawę po sprzeciwie*
    i który jednocześnie uznał sie niewłaściwym dla skargi na komornika, który
    przy nim działa oraz przekazał sprawę do innego sądu w Warszawie, na
    podstawie wyłącznie nazwy ulicy, a nie do sądu w Pcimiu Dolnym lub uwaga
    miejscowości w której składający skargę mieszka -- również kierując się
    częścią adresu.

    P.S.
    A jak się okazuje, zainteresowany wprowadził również mnie w błąd -- wspomina
    coś o formularzu -- nieważne teraz.

    --
    Tomasz Nycz

  • 26. Data: 2011-09-06 19:25:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Sep 2011, 'Tom N' wrote:

    > No nie jest, zbyt szybko odpowiadałem Liwiuszowi, a na myśli miałem cały
    > czas marmurkowy sąd w Warszawie

    Otóż to :), a pytaniem było "czemu się spieniłeś", skoro twardo
    trzymałeś się e-wersji.

    > podstawie wyłącznie nazwy ulicy, a nie do sądu w Pcimiu Dolnym

    A to się zgadza, tyle że dyskusje dotyczyły dwu różnych spraw
    (a nawet trzech, w trzeciej chodzi o ścisłość opisu, nie wskazałeś
    w pierwszym poście np. czy wierzyciel ma "lokalizację" w W-wie, co
    mogłoby wskazywać na *inny* błąd niż opisywany).

    pzdr, Gotfryd