  • 31. Data: 2004-10-02 10:35:08
    Temat: Re: Wejście do marketu z plecakiem...??
    Od: "m." <m...@w...pl>

    Użytkownik "Bungo" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cjltii$3ae$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wspolczuje. Masz gen PRL-u...
    > A powaznie - zakaz wchodzenia do sklepu z
    plecakiem/torba/siatka/puderniczka
    > itp nie jest "zakazem porzadkowym". Poza tym praw i obowiazkow obywateli w
    > praworzadnym panstwie nie wprowadza "pracownik sklepu majacy prawo do
    > zarzadzania".
    > Przeczytaj jakie zrodla prawa zapisane sa w Konstytucji
    ]
    Jak już powołujesz sie na konstytucję to przeczytaj całą. Jak dobrze
    pamiętam jest tam również o własności prywatnej. A taki
    sklep/market/supermarket to własność prywatna. Jak będę miała kaprys to
    sobie otworzę sklep, postawię przy drzwiach ochroniarza i będę wpuszczać
    tylko łysych. I kto mi zabroni? Ech, może i dobrze że reagujecie z dystansem
    do poleceń "umundurowanych", szkoda tylko ze brak szacunku i rozumienia
    pojęcia własności prywatnej. Która ponoć jest święta od czasów rewolucji
    francuskiej, ale widać nie w każdym społeczeństwie. Przeczytaj konstytucję -
    tak do poduszki. A jak masz ochotę to zwróć jeszcze uwagę na ustęp o
    immunitetach naszych parlamentarzystów. Ciekawe czy znajdziesz sprzeczność
    między tym co się dzieje, a tym co widnieje w konstytucji.

    m.

  • 32. Data: 2004-10-02 11:09:18
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...peeI>

    Użytkownik "m." <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > do poleceń "umundurowanych", szkoda tylko ze brak szacunku i rozumienia
    > pojęcia własności prywatnej.

    Wlasnosci prywatnej nie narusza sie wchodzac z plecakiem do sklepu.
    Wlasnosc prywatna mozna naruszyc wynoszac cos bez zaplaty z tego sklepu.

    Na zasadzie twego rozumowania nalezy uciac wszystkim facetom fiuty bo
    przeciez wnosza wszedzie narzedzie przemocy seksualnej.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 33. Data: 2004-10-02 12:11:36
    Od: "m." <m...@w...pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@v...peeI> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "m." <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wlasnosci prywatnej nie narusza sie wchodzac z plecakiem do sklepu.

    Nie narusza? Mają ciebie prawo wyprosić/ nie wpuścić bo sobie nie życzą osób
    z plecakiem. Bo jesteś na terenie obiektu który jest czyjąć własnością.
    Jasne czy za trudne? A jak ktoś wejdzie do twojego domu bez zaproszenia, bo
    zapomniałeś zamknąć drzwi. To pewnie też twojej własności nie naruszył. Co
    tam.

    > Wlasnosc prywatna mozna naruszyc wynoszac cos bez zaplaty z tego sklepu.

    to się nazywa kradzież i na ten temat więcej znajdziesz w kodeksie karnym.

    > Na zasadzie twego rozumowania nalezy uciac wszystkim facetom fiuty bo
    > przeciez wnosza wszedzie narzedzie przemocy seksualnej.

    Nie wiedziałam tego. Ciekawe. Znam tylu facetów, a fiut żadnego z nich nie
    był "narzedziem przemocy seksualnej".
    Poza tym ja nie mówię że osoby z plecakami należy zamykać czy nigdzie nie
    wpuszczać. Mówię tylko tyle że jeżeli właściciel sklepu nie życzy sobie
    pewnych osób w środku to jest to jego PRAWO. A taki ochroniarz jest po to by
    wykonywać takie polecenia (jeszcze raz czy to w ramach stosunku pracy czy
    umowy zlecenia).

  • 34. Data: 2004-10-02 12:14:03
    Od: "m." <m...@w...pl>

    Użytkownik "Lesio5" <l...@w...pI> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > mozna

    > I to jest twój podstawowy blad rozumowania. On NIE jest pracownikiem
    sklepu.

    Ale jest na umowie (o pracę czy zlecenia) w firmie ochroniarskiej. Która z
    kolei podpisuje umowę z właścicielem sklepu. Więc w taki pośredni sposób
    wykonuje polecenia właściciela.

    m.

  • 35. Data: 2004-10-02 12:29:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik m. m...@w...pl ...

    > postawię przy drzwiach ochroniarza i będę wpuszczać
    > tylko łysych

    Stowarzyszenie do Walki z Prześladowaniem Ludzi o Bujnej Czuprynie -
    stwierdza ze ich dyskryminujesz i moze wygraja!!!

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 36. Data: 2004-10-02 13:50:38
    Od: Artur Czeczko <a...@c...mrowisko.one.pl>

    Dnia Thu, 30 Sep 2004 21:00:41 +0200, m. napisał(a):

    > To już nie komuna, już
    > w Polsce mamy pojęcie czegoś takiego jak własność prywatna. I to właściciel
    > decyduje kogo wpuści, a kogo nie. Komu sprzeda, a komu nie.

    Oj, oj, oj.
    Do pewnego momentu racja. Właściciel sklepu może zdecydować, komu
    przedstawi swoją ofertę. Gdy już przedstawi ofertę, to nie może
    się zbyt łatwo z niej wycofać.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 37. Data: 2004-10-03 08:32:49
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...peeI>

    > Nie narusza? Mają ciebie prawo wyprosić/ nie wpuścić bo sobie nie życzą
    > osób
    > z plecakiem.

    Maja równiez prawo zakazac mi oddychac bo nie zycza sobie osób chuchajacych
    na towary? Smieszna jestes.
    Nie rozrózniasz prawa zwyklego zarzadu od ograniczania swobód obywatelskich,
    domniemania niewinnosci i paru innych spraw zwiazanych z handlem
    detalicznym.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 38. Data: 2004-10-03 10:35:53
    Od: "m." <m...@w...pl>

> [...]
    obywatelskich,
    > domniemania niewinnosci i paru innych spraw zwiazanych z handlem

    nie wiedziałam że handel detaliczny jest tak ściśle powiązany z domniemaniem
    niewinności. A co ma prowadzenie spraw zwykłego zarządu do swobód
    obywatelskich? Chyba wiesz to tylko ty. Mam nadzieję że nie jesteś żadnym
    prawnikiem, bo nie chciałabym kiedykolwiek korzystać z twoich usług.

    m.

  • 39. Data: 2004-10-03 10:44:43
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 2. października 2004 11:48 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Lesio5:

    > Wejscie do prywatnego mieszkania i egzekwowanie praw wlasciciela rzadza
    > sie zupelnie innymi prawami niz wejscie do placówki handlowej

    prywatnej zresztą.

    > i wydawanie
    > 'polecen' przez nieuprawnionego do tego osobnika (ochroniarz)

    Dlaczego nieuprawnionego? Masz jakieś informacje na ten temat? Ja sądzę, że
    został właśnie po to zatrudniony, żeby utrzymywać porządek i wydawanie
    poleceń porządkowych jest jak najbardziej jednym z jego głównych obowiązków
    w przydziale obowiązków służbowych.

    > nie
    > pozostajacego w bezposrednim stosunku prawnym z wlascicielem sklepu.

    Oczywiście, ochroniaże tam stoją dla jaj, w ramach miłości do wielkich
    targowisk, wbrew woli właściciela.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 40. Data: 2004-10-03 10:50:44
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 2. października 2004 11:56 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Lesio5:

    > A co ma piernik do wiatraka?
    >
    > Firma ochroniarza jest zapewne zwiazana jakas umowa cywilnoprawna z firma
    > bedaca wlascicielem marketu. Ale to nie oznacza, ze ochroniarz
    > REPREZENTUJE tam wlasciciela marketu.

    W zakresie porządkowym? Jak najbardziej. Po to została zawarta ta umowa, o
    której wspominasz.

    > Mnie umowa cywilnoprawna firmy ochroniarskiej z wlascicielem nie
    > interesuje - tym bardziej, ze nie jest ona upubliczniona.

    Umowy o prace i inne takie też nie są upubliczniane. Również, lata ci koło
    jajec, jaką umowę ma ochroniarz. Może ma o pracę, może ma o współpracy
    pomiędzy różnymi podmiotami. Tak czy siak, został wynajęty do utrzymywania
    porządku i nie tobie wsadzać nos w umowy właściciela.

    Czy sprawszasz również jaką umowę ma sprzedawczyni? Albo panienka ,,na
    promocji''?

    > Mnie moga interesowac jedynie oswiadczenia woli wlasciciela sklepu - jesli
    > sa mi zakomunikowane w sposób prawnie skuteczny.

    I prawnie skutecznym zawiadomieniem jest ustne przekazanie poleceń
    porządkowych.

    > Np. wywieszony regulamin.

    I np. regulamin musi zawierać wszelkie możliwe sytuacje, jak np. atak stada
    słoni na sklep? I jeśli akurat z pobliskiego ZOO ucieknie tygrys, a
    ochroniarz będzie Cię powiadamiał, że masz natychmiast opuścić sklep, bo
    jest tam tygrys, to Ty dasz się ślicznie zjeść, bo regulamin wywieszony w
    formacie A0 na każdej półce nie przewiduje ataku tygrysa?

    > Wyrazny zakaz w formie pisemnej wiszacy nad wejsciem, a nie w najdalszym
    > kącie.

    Owszem, mozesz tłumaczyć ,,nie wiedziałem'', ale jeśli pracownik sklepu
    oznajmia Ci to ustnie, to jest to tak samo skuteczne i koniec.

    > To jest podobno grupa prawna, wiec czemu uwazasz ze oswiadczenia woli
    > skladane przez osoby nieuprawnione (ochroniarz) maja jakiekolwiek
    > znaczenie ?

    Bo błędnie zakładasz, że są nieuprawnione. Ty masz prawo zakładać, że są
    uprawnione, tak samo jak dokonując zakupu, zakładasz, że kasjerka jest
    uprawniona do wystawienia faktury VAT. Nie sprawdzasz jej pełnomocnictw,
    które zresztą nie muszą być pisemne.