  • 31. Data: 2012-06-27 19:47:11
    Temat: Re: Wejście bez nakazu?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 27.06.2012 16:29, Nixe pisze:
    > Dlaczego kanały TV publicznej nie są po prostu kodowane i/lub
    > sprzedawane w pakietach tylko dla chętnych - jak HBO, Canal+ czy innego
    > tego typu kanały? Byłoby czarno na białym, kto faktycznie jest
    > zainteresowany a kto nie i jasna sytuacja - chcesz oglądać - kup pakiet.
    > Nie kupujesz - nie oglądasz.

    Telewizja publiczna nieco inaczej działa. Popatrz na BBC w UK. Też jest
    finansowane z podatku i dużo fajnych rzeczy robi, których u Komercji nie
    znajdziesz.

    > Tylko znów zasada - jeśli TV publiczna i płatna, to zero jakichkolwiek
    > reklam i wypełniaczy międzyprogramowych.

    No i reklam w środku audycji nie ma. No a te pomiędzy muszą być, skoro
    naród nie chce płacić podatku.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 32. Data: 2012-06-27 19:53:05
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 27.06.2012 14:17, m pisze:
    > Chyba u emerytów. Dzisiejsze sprzęty nie potrafią chyba wytrzymać więcej
    > niż gwarancja + trochę.

    Aż się boję zapytać, jak ty użytkujesz telewizor. Bo elektronika, jako
    urządzenie niemechaniczne, to może służyć dziesięcioleciami.

    > I bardzo dobrze :). Ludzie przestaliby kupować telewizory, przez co
    > przestaliby oglądać telewizję, przez co telewizja w naszym kraju
    > umarłaby śmiercią naturalną.

    Taa.... I co? Książki mamy zacząć czytać jak w wiekach ubiegłych? Weź
    mnie nie denerwuj nawet.

    > I to byłby naprawdę wielki wkład w kulturę. Wzrosłoby czytelnictwo,
    > ludziom by było taniej do teatrów chodzić niż telewizję oglądać, itd,
    > itp....

    A to niby książki i teatr taki lepsiejszy niż telewizja? Jaja se pan
    robisz. Ja wiem, że są kręgi, co się lubią snobować czytaniem książek
    albo odwiedzaniem teatrów, ale daj pan spokój, to są prehistoryczne
    wynalazki rozrywkowe, jak nie było innej możliwości. Zresztą telewizja
    to nie tylko rozrywka, ale edukacja także. Teraz to niestety podupadło,
    bo naród zidiociał, ale za moich młodych lat były różne Laboratoria,
    Sondy, Wołoszańskie, reportaże, audycje radiowe, domowe przedszkola,
    telewizje edukacyjne itp.. Teraz faktycznie rozgłośnie radiowe się
    sprowadzają do playlisty mp3, a w telewizji coraz mnie treści
    edukacyjnych :(
    Ale to nie telewizję trza likwidować, tylko rozwijać edukacyjny sektor.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 33. Data: 2012-06-27 20:26:55
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Wg interpretacji oficjalnej abonament POLSAT nie zwalnia z obowiazku
    > opłaty abonamentu RTV. Nie słyszałem, by sąd sie wypowiadał w takiej
    > sparwie. Przepisy były pisane, gdy telewizor był telewizorem i tyle. Teraz
    > program można na laptopie czy bardziej wypasionej komórce oglądać. Stąd
    > dążenia do zmiany formuły, bo obecna jest bez sensu.

    Nie stąd. Te dążenia biorą się z chęci dojenia ludzi. Reklamowy charakter
    obecnej telewizji publicznej nie uzasadnia finansowania z abonamentu.

  • 34. Data: 2012-06-27 20:37:35
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek napisał(a) :
> [...]
    > albo odwiedzaniem teatrów, ale daj pan spokój, to są prehistoryczne
    > wynalazki rozrywkowe, jak nie było innej możliwości.

    A Ty se jaj nie robisz, niestety. Czego wyrazem jest poniższy
    przykładzik:
    http://noshit.pl/lubie/54736

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 35. Data: 2012-06-27 20:45:04
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "SQLwiel" <_...@g...com>

    > Mnie też nie podoba się Twój "pomysł" ;)
    > [Proponuję nie pisać w tym wątku, bo jeszcze Vincent podchwyci...]
    >
    > Abonament = ~20zł/m
    > Użytkowalność tv = 10 lat = 120 mcy
    > .... = 2400zł
    > o tyle musiałaby wzrosnąć cena TV.
    >
    > Dlaczego po prostu nie powiedzieć, że "publiczna tv" albo jest publiczna i
    > nie zamieszcza reklam, albo jest "komercyjna" i nie pobiera abonamentu...
    > Diabeł tkwi w szczegółach. Niestety - kurwy mają tak silne lobby, że
    > logice trudno je pokonać.

    To nie jest kwestia samej telewizji i występujących w niej bloków
    reklamowych. Reklamy są w emitowanej zawartości np transmisji sportowej,
    filmie, nawet programie popularno-naukowym. Nie ma więc szansy powodzenia na
    "nie zamieszczanie" reklam.

  • 36. Data: 2012-06-27 20:45:56
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    > No i reklam w środku audycji nie ma. No a te pomiędzy muszą być, skoro
    > naród nie chce płacić podatku.

    Pozwól, że zacytuję swoją wypowiedź z tej grupy ze stycznia.
    Wprawdzie to stare dane, ale nie sądzę, by wiele się zmieniło w tej
    firmie jak najbardziej komercyjnej z komercyjnych:

    Na szybko znalazłem dane z 2002. Wpływ z abonamentu 0,5 mld. Wpływ z
    reklam samej telewizji 1,1 mld. Koszty działalności 0,7 mld.

    Pytania?

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 37. Data: 2012-06-27 21:18:39
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 27.06.2012 20:45, Zbynek Ltd. pisze:
    > Na szybko znalazłem dane z 2002. Wpływ z abonamentu 0,5 mld. Wpływ z
    > reklam samej telewizji 1,1 mld. Koszty działalności 0,7 mld.
    >
    > Pytania?

    No właśnie. Wyraźnie widać, że wpływy z abonamentu nie pokrywają
    niestety kosztów działalności. Dlatego muszą sięgać po reklamy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 38. Data: 2012-06-27 21:54:56
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek napisał(a) :

    > No właśnie. Wyraźnie widać, że wpływy z abonamentu nie pokrywają
    > niestety kosztów działalności. Dlatego muszą sięgać po reklamy.

    Wyraźnie widać, że jak ograniczą reklamy w samej TV ze 6 razy to i
    tak wyjdą na swoje.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 39. Data: 2012-06-27 22:02:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > No i co z tego? Za dom też zapłaciłaś, a podatek od nieruchomości
    > płacisz cyklicznie. A za niedługo dostaniesz w prezencie od POważnej
    > załogi podatek katastralny, żeby przypadkiem jakiś biedny nie dostał w
    > spadku domu i se w nim nie mieszkał, jak gnój mało zarabia.

    Przemuś, zamiast populistycznie histeryzować pod nutę pisuarów, łaskawie
    zapoznaj się ze szczegółami projektów tego podatku.

    Generalnie ma on być wyliczony tak, żeby mieszkający płacili
    mniej-więcej tyle samo, a za to żeby solidnie bulić zaczęli ci, co na
    nieruchomości zarabiają albo trzymają na handel lub jako lokatę.

  • 40. Data: 2012-06-27 22:02:50
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 27.06.2012 21:54, Zbynek Ltd. pisze:

    > Wyraźnie widać, że jak ograniczą reklamy w samej TV ze 6 razy to i tak
    > wyjdą na swoje.

    No ale ich nie ma dużo. Poza tym ,,wyjdą na swoje'' to jedno, a rozwój
    celem właśnie polepszania oferty -- drugie. Zauważ, że np. teraz są
    różne inwestycje związane z cyfryzacją. Odpalili dodatkowy kanał TVP HD,
    a także pojawiły się TVP 1 HD i TVP 2 HD. Jak jest naddatek to tylko
    radość, że można inwestować, a nie powód do rezygnacji z dochodu. Poza
    tym, raz lepiej, raz gorzej pewnie jak w każdym biznesie. Jak się raz ma
    lepiej, to następnego roku można sobie pozwolić na gorzej.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek