  • 1. Data: 2009-01-20 09:15:24
    Temat: Ważność przysięgi wojskowej PRL
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Dziś mnie naszła refleksja, czy przysięga wojskowa, jaka była składałna w
    latach PRL-u nadal obowiązuje, czy może ktoś to odwołał/zmodyfikował?
    Jacek

  • 2. Data: 2009-01-20 09:25:27
    Temat: Re: Ważność przysięgi wojskowej PRL
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jacek pisze:

    > Dziś mnie naszła refleksja, czy przysięga wojskowa, jaka była składałna w
    > latach PRL-u nadal obowiązuje, czy może ktoś to odwołał/zmodyfikował?

    Dla człowieka honoru obowiązuje go każda przysięga którą złożył.

    Natomiast treść przysięgi wojskowej pewnie zdążyła się zmienić już parę
    razy.

    --
    @2009 Johnson
    Tak wielka jest twa wolność, jak wielkie twe opanowanie.

  • 3. Data: 2009-01-20 09:48:08
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    no racja........ ale "człowiek honoru", jak obserwuję, to rzadki bardzo
    okaz - prawie na wymarciu.
    Treść się zmieniła, fakt, ale skoro ślubowaliśmy cos-tam "bratnim armiom",
    to jak to wygląda w świetle prawa dzisiaj?
    Jacek

  • 4. Data: 2009-01-20 09:52:41
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Treść się zmieniła, fakt, ale skoro ślubowaliśmy cos-tam "bratnim armiom",
    > to jak to wygląda w świetle prawa dzisiaj?

    Wyglada to tak , że wszyscy rezerwisci powinni przy najblizszej okazji
    złożyc przysiegę ponownie. Przynajmniej tak było bodajże w 1996 gdy byłem na
    ostatnich cwiczeniach. Należy takze pamietac ze nawet jeżeli przysiegaliśmy
    dochować itd. bratnim armiom to teraz owych bratnich armii juz nie ma.

  • 5. Data: 2009-01-20 10:06:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jacek pisze:

    > Treść się zmieniła, fakt, ale skoro ślubowaliśmy cos-tam "bratnim armiom",
    > to jak to wygląda w świetle prawa dzisiaj?

    Wiadomo że nie ma już tych bratnich armii, więc w tym zakresie przysięga
    się sama zdezaktualizowała.

  • 6. Data: 2009-01-20 10:14:37
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 20 Sty, 11:06, Johnson <j...@n...pl> wrote:

> [...]
    >
    > --
    > @2009 Johnson
    > Tak wielka jest twa wolność, jak wielkie twe opanowanie.

    Ale chyba przysiegal tez bornic ustroju PRL a jak wiemy nie obronil.

  • 7. Data: 2009-01-20 10:36:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson pisze:

    > Dla człowieka honoru obowiązuje go każda przysięga którą złożył.

    Nawet taka złożona pod przymusem? ;->

    > Natomiast treść przysięgi wojskowej pewnie zdążyła się zmienić już parę
    > razy.

    Czyli jak ktoś składał dość dawno temu, to nadal musi wielbić ZSRR? ;)

  • 8. Data: 2009-01-20 10:43:58
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 20 Jan 2009 10:25:27 +0100, Johnson napisał(a):

    > Dla człowieka honoru obowiązuje go każda przysięga którą złożył.

    A ty zonwu swoje?:)
    Czyli jak pokolenie obecnych40-50 latkow nie stosuje sie teraz do tego:

    Melduję gotowość wypełnienia obowiązku obrony
    Twych granic.
    Bezpiecznego bytu i socjalistycznego budownictwa.
    Ślubuję wierność idei internacjonalizmu.
    W sprawie braterstwa broni z Armią Radziecką
    I innymi armiami bratnich państw
    socjalistycznych.

    To jest bez honoru? :>
    --
    marcin

  • 9. Data: 2009-01-20 11:25:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Nawet taka złożona pod przymusem? ;->

    Człowiek honoru nie ulega przymusowi :) Głupio ci ?

    > Czyli jak ktoś składał dość dawno temu, to nadal musi wielbić ZSRR? ;)

    A TV oglądasz ? ZSRR już nie ma.

  • 10. Data: 2009-01-20 11:47:14
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    No własnie........
    Jeżeli nikt pokolenia PRL z tamtej przysięgi nie zwolnił, to może warto by
    było zrobic to teraz? W przeciwnym razie mamy kolejny przykład na to, żeby
    prawa zbytnio nie szanować.
    Jacek