  • 1. Data: 2007-06-14 10:58:38
    Temat: Ważność paszportu?!!!
    Od: "Anna LT" <l...@w...pl>

    Witam, nie wiem czy na dobrą grupę wysyłam zapytanie, ale jak nie tu to
    gdzie?

    Sytuacja wygląda tak, że mam ważny paszport do dnia 2 lipca 2007.
    W dniach 21-23 czerwca mam konferencję w Kijowie.

    Doszły mnie słuchy, że mogą mnie zatrzymać na granicy i nie dostanę się na
    Ukrainę.

    Czy jest to możliwe?
    Przecież paszport kończy ważność dopiero 2 lipca a ja będę na Ukrainie w
    czerwcu?

    Proszę o opinie na ten temat.

    pozdrawiam
    Anna

  • 2. Data: 2007-06-14 11:07:42
    Temat: Re: Ważność paszportu?!!!
    Od: "Maaciek" <m...@e...pl>

    > Doszły mnie słuchy, że mogą mnie zatrzymać na granicy i nie dostanę się na
    > Ukrainę.

    z tego co wiem by wjechac na ukraine trzeba miec paszport wazny jeszcze
    conajmniej 6 miesiecy

  • 3. Data: 2007-06-14 11:28:33
    Od: "Anna LT" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Maaciek" <m...@e...pl> napisał w wiadomości

    > z tego co wiem by wjechac na ukraine trzeba miec paszport wazny jeszcze
    > conajmniej 6 miesiecy
    No to nieźle, znaczy nie wjadę...:o(
    ale jakim prawem oni tak sobie ustalają?

    anka

  • 4. Data: 2007-06-14 11:43:11
    Od: "Maaciek" <m...@e...pl>

    Użytkownik "Anna LT" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Maaciek" <m...@e...pl> napisał w wiadomości

    > No to nieźle, znaczy nie wjadę...:o(
    > ale jakim prawem oni tak sobie ustalają?

    nie wiem czy bylas na ukrainie....
    oni maja swoje prawa do wszystkiego

  • 5. Data: 2007-06-14 11:49:18
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Anna LT porozsypywal nastepujace haczki:
    > No to nieźle, znaczy nie wjadę...:o(
    > ale jakim prawem oni tak sobie ustalają?

    Dziwne pytanie. A jakim prawem USA wymagaja wiz od Polakow?
    --
    badzio

  • 6. Data: 2007-06-14 11:55:50
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 14 Jun 2007 13:28:33 +0200, Anna LT napisał(a):

    > No to nieźle, znaczy nie wjadę...:o(
    > ale jakim prawem oni tak sobie ustalają?

    Są bardzo praktyczni - jak Cię aresztują to przynamniej jest szansa, że jak
    już po pół roku udowodnisz że jesteś niewinna, to nadal będziesz miała
    ważny paszport ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 7. Data: 2007-06-14 12:00:08
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 14 czerwca 2007 13:28
    (autor Anna LT
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f4r91g$npp$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > ale jakim prawem oni tak sobie ustalają?

    Bo to ich kraj, choć polacy by chcieli inaczej?

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: z...@w...pl, t...@l...pl, e...@e...edu.pl,
    i...@k...com.pl, h...@k...com.pl, p...@f...hu

  • 8. Data: 2007-06-14 12:57:52
    Od: "Kamil \"czemu\" Bista" <t...@c...org>

    Anna LT pisze:
    > Czy jest to możliwe?
    > Przecież paszport kończy ważność dopiero 2 lipca a ja będę na Ukrainie w
    > czerwcu?

    Myśle, że jak na granicy jakoś racjonalnie udowodnisz, że planujesz
    wrócić przed upływem terminu ważności paszportu to Cię puszczą.

    Byłem teraz w Lwowie z kolegą pod koniec maja. Paszport miał ważny do 15
    czerwca i nie było problemów.

    W autobusie wypełnialiśmy takie druczki (chyba coś na wzór tymczasowego
    meldunku), gdzie będziemy mieszkać, jak długo, etc. Na granicy chyba to
    się zostawiało.

    --
    k.

  • 9. Data: 2007-06-14 13:15:43
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    Anna LT wrote:
    > No to nieźle, znaczy nie wjadę...:o(
    > ale jakim prawem oni tak sobie ustalają?

    Nie jest to nic unikalnego, zapytaj googla:
    http://www.google.com/search?hl=cs&q=wa%C5%BCno%C5%9
    B%C4%87+paszportu+6+miesi%C4%99cy

    Zreszta Polska smie miec podobne wymagania: "Foreign passport valid for
    at least 3 months beyond the date of a planned *departure* from the
    territory of Poland, the passports with a shorter expiry date are not
    accepted.", patrz http://www.moskwa.polemb.net/index.php?document=128

    Chyba chodzi o to, ze mozesz bez wizy przebywac na Ukrainie 3 miesiece,
    wiec, jak im tam wstapisz dwa tygodnie przed uplywem waznosci, to
    mogloby sie zdarzyc, ze tam zostaniesz 3 tygodnie, wiec juz po
    przeterminowaniu. Oni nie wiedza, ze jedziesz tylko na weekend, albo
    moga nie wierzyc.

    A czy nie mozna sobie zalatwic tzw. paszportu tymczasowego?

    Ludek

  • 10. Data: 2007-06-14 14:19:41
    Od: "Anna LT" <l...@w...pl>

> [...]
    > Oni nie wiedza, ze jedziesz tylko na weekend, albo moga nie wierzyc.
    >
    > A czy nie mozna sobie zalatwic tzw. paszportu tymczasowego?

    No tak a ja w nieświadomości żyję
    do tej pory byłam jedynie we Francji samochodem (przy okazji jadąc przez
    kilka krajów), ale wówczas miałam świeżo wyrobiony paszport i jakoś ten
    temat mnie ominął

    dzięki za info wszystkim

    Anna