  • 1. Data: 2005-05-26 18:47:27
    Temat: Ważność dokumentów - faks
    Od: "joy" <n...@w...pl>

    Witam

    Z góry prosze mi wybaczyć może nieco banalne pytanie ale u mnie część mózgu
    odpowiedzialna za przepisy i papierkową robote funkcjonuje mówiąc delikatnie
    średnio. Dlatego pytam Was jako specjalistów w swej dziedzinie jakby nie
    było. A więc. Czy umowy przesłane faksem mają normalnie moc prawną i są
    wiążące? Chodzi mi o to, że na przykład podejmuje sie wykonania zlecenia na
    UoD ale ktoś jest na drugim końcu polski. Czy przesłanie podpisanej umowy
    faksem jest już wystarczające i uznawane przez te wszystkie skarbówki i inne
    radosne instytucje? Czy jednak konieczne jest pójście na poczte i czekanie
    aż się łaskawie uwinie w tą i spowrotem.
    Będę wdzięczny za odpowiedź a może i nawet popracie tego jakimś konkretnym
    artykułem czy też innym paragrafem:)

    z góry dziękuje za pomoxc i pozdrawiam
    Sławek

  • 2. Data: 2005-05-27 10:39:00
    Temat: Re: Ważność dokumentów - faks
    Od: "szlovak" <B...@o...pl>

    joy napisał(a):

    > Czy jednak konieczne jest pójście na poczte i czekanie
    > aż się łaskawie uwinie w tą i spowrotem.

    wysyłasz dzisiaj list polecony , priorytet, jutro umowa jest na miejscu

    Adam

  • 3. Data: 2005-05-27 17:54:35
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 27 May 2005 10:39:00 +0000 (UTC),
    szlovak <B...@o...pl> screamed:

    > wysyłasz dzisiaj list polecony , priorytet, jutro umowa jest na miejscu

    Albo i za pięć dni (przypadek stwierdzony empirycznie). Poczta Polska
    nie określa maksymalnego czasu doręczenia dla przesyłek priorytetowych.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
    [ 19:53:45 user up 10624 days, 7:48, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    hypocrite, n.: A man who says he likes cats, but won't eat pussy.

  • 4. Data: 2005-05-27 19:06:29
    Od: "joy" <n...@w...pl>

    Użytkownik "szlovak" <B...@o...pl> napisał w wiadomości

    > wysyłasz dzisiaj list polecony , priorytet, jutro umowa jest na miejscu

    Miałem w ciągu wprawdzie 4 lat ale jednak dwa przypadki, że nie dotarła w
    ogóle raz umowa wysłana przeze mnie a raz wysłana do mnie a proces
    jakiejkolwiek reklamacji na poczcie polskiej to ...... i bez komentarza..
    Już nie wspomne o tym, że jeden dzień to mało kiedy idzie chyba, że wysyłam
    do sąsiedniego miast do którego jak wezme dobry zamach to dorzuce koperte:D
    Dlatego gdyby to miało moc wiążącą to zdecydowanie wolałbym to faksować.

    pozdro
    Sławek

  • 5. Data: 2005-05-28 07:27:16
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    joy napisał(a):
    > Dlatego gdyby to miało moc wiążącą to zdecydowanie wolałbym to faksować.

    faks na pewno nie jest formą pisemną, więc jeśli gdzieś jest taka
    wymagana, to jej nie spełnia
    jakimś tam dowodem zawarcia umowy będzie

    KG

  • 6. Data: 2005-05-29 16:34:41
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 27 May 2005 17:54:35 +0000 (UTC), "Artur M. Piwko"

    >Albo i za pięć dni (przypadek stwierdzony empirycznie). Poczta Polska
    >nie określa maksymalnego czasu doręczenia dla przesyłek priorytetowych.
    Potwierdzam :) Do mnie najczesciej priorytet idzie 2 dni (wyslany
    przed godz 15 na poczcie!). Wg standardow listy typu priorytet powinny
    docierac na nastepny dzien ale nie w 100% tylko chyba w 90%. Poczta
    Polska chwali sie ze ma i tak lepszy wynik bo okolo 95% listow
    priorytet dociera na drugi dzien. Listy do mnie i ode mnie zazwyczaj
    sa w tych 5% :(

    WAM
    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum