  • 221. Data: 2023-09-21 11:14:09
    Temat: Re: "Wawrzyk wymuszał na polskich dyplomatach wydawanie wiz"
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 20 Sep 2023 20:17:07 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale w jakiej części, skoro była masa osób, które chcieli wzmiankowani
    > przez Ciebie przedsiębiorcy "importować"?

    Rozmawiamy o wizach pracowniczych, więc można spokojnie przyjąć, że w łapę
    trzeba dać co najmniej od początku roku we wszystkich wymienionych krajach.
    W tym tygodniu w Faktach dziennikarze z Ugandy mówili, że u nich też rządzi
    mafia wizowa.

    A to jest nawet zabawne: studenci z Indii, którzy nie potrafili pokazać
    Polski na mapie. Problem znany od marca 2022.
    https://fakty.tvn24.pl/zobacz-fakty/kolejne-doniesie
    nia-o-aferze-wizowej-rok-temu-wiedzieli-o-nieprawidl
    owosciach-i-nie-zareagowali-7351352

    Oczywiście PiS dalej grzmi, że nie odda ani guzika; no chyba, że za
    łapówkę.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 222. Data: 2023-09-21 18:07:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Sep 2023 22:00:01 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Pod warunkiem, że pod tymi samymi personaliami starają się o zasiłek.

    Dokumenty, odciski palcĂłw ... no chyba, zeby ich tak przeszkolic :-

    > ale zasiłku nie dostaną i w tym problem.

    Ogolnie mają prawo, jak i inni unijni obywatele.
    Tylko chyba musza cos przepracować.

    J.

  • 223. Data: 2023-09-21 19:31:28
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 21.09.2023 o 18:07, J.F pisze:

    > Ogolnie mają prawo, jak i inni unijni obywatele.
    > Tylko chyba musza cos przepracować.

    Ile można dostać taki imigrant w najlepszym razie zasiłku na zachodzie?

    Robert

  • 224. Data: 2023-09-21 22:55:22
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    https://www.youtube.com/watch?v=kuP8UUm7HHg&t=1157s

  • 225. Data: 2023-09-21 22:58:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Dokumenty, odciski palców ... no chyba, zeby ich tak przeszkolic :-

    Nie chce mi się szukać, ale zdaje się że właśnie Polska proponowała, by
    ich po liniach papilarnych ewidencjonować, ale zdaje sie spowodowało to
    jakiś dramat.

    Unia Europejska nie chciała pomimo propozycji Polski ewidencjonować
    imigrantów na podstawie odbitek linii papilarnych z kilku powodów. Po
    pierwsze, taka ewidencja zostałaby uznana za naruszenie prawa
    międzynarodowego, w tym Konwencji o ochronie praw człowieka i
    podstawowych wolności. Po drugie, ewidencja ta byłaby zbyt kosztowna i
    trudna do wdrożenia. Po trzecie, byłaby ona postrzegana jako
    dyskryminacyjna wobec imigrantów.

    Unia Europejska jest zobowiązana do poszanowania praw człowieka i
    podstawowych wolności, w tym prawa do prywatności i ochrony danych
    osobowych. Ewidencja imigrantów na podstawie odbitek linii papilarnych
    zostałaby uznana za naruszenie tych praw.

    Ewidencja imigrantów na podstawie odbitek linii papilarnych byłaby
    bardzo kosztowna i trudna do wdrożenia. Konieczne byłoby stworzenie i
    utrzymanie systemu rejestracji i weryfikacji odcisków palców, a także
    przeszkolenie pracowników na jego obsługę.

    Ewidencja imigrantów na podstawie odbitek linii papilarnych byłaby
    postrzegana jako dyskryminacyjna wobec imigrantów. Byłaby to bowiem
    forma zbiorowego śledzenia i nadzoru osób, które pochodzą z innych krajów.

    Polska złożyła propozycję ewidencjonowania imigrantów na podstawie
    odbitek linii papilarnych w 2015 roku, w czasie kryzysu migracyjnego.
    Proponowano, aby ewidencja ta obejmowała wszystkich imigrantów, którzy
    wjeżdżają na terytorium Unii Europejskiej. Ewidencja miałaby być
    prowadzona przez agencje Frontex i Europol.

    Proponowana ewidencja spotkała się z krytyką ze strony wielu państw
    członkowskich Unii Europejskiej. Krytykowano ją za naruszenie prawa
    międzynarodowego, kosztowność i trudność wdrożenia, a także za
    dyskryminację wobec imigrantów.

    W 2016 roku Komisja Europejska przedstawiła propozycję dyrektywy o
    ochronie osób ubiegających się o azyl i osób o statusie uchodźcy.
    Dyrektywa ta nie przewiduje ewidencji imigrantów na podstawie odbitek
    linii papilarnych.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 226. Data: 2023-09-21 23:01:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ile można dostać taki imigrant w najlepszym razie zasiłku na zachodzie?

    Problem w tym, że mam podstawy sądzić, ze oni te zasiłki pobierają w
    wielu krajach jednocześnie. To jest jeden z powodów, że nie chcą
    przejechać granicy legalnie. Bo wówczas jeszcze ktoś by wpadł na pomysł
    zapisania tożsamości.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 227. Data: 2023-09-22 01:56:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Tu jeszcze taka aktualizacja:
    https://www.rp.pl/biznes/art39146391-wizy-do-polski-
    po-staremu-msz-nie-zerwalo-umow-z-posrednikami

    "W piątek (15 września) Ministerstwo Spraw Zagranicznych opublikowało
    krótki komunikat o swoich działaniach odnoszących się do afery wizowej.
    Resort poinformował o zwolnieniu ze stanowiska i rozwiązaniu umowy o
    pracę z dyrektorem Biura Prawnego i Zarządzania Zgodnością MSZ Jakubem
    Osajdą, o przeprowadzeniu nadzwyczajnej kontroli i audytu w
    Departamencie Konsularnym Ministerstwa Spraw Zagranicznych oraz
    wszystkich placówkach konsularnych RP, a także o wypowiedzeniu umów
    ,,wszystkim firmom outsourcingowym, którym od 2011 r. powierzone zostały
    zadania związane z przyjmowaniem wniosków wizowych"."
    [..]
    "Według informacji ,,Rzeczpospolitej" do polskich konsulatów w kilku
    krajach z wymienionych powyżej, jeszcze w ubiegły piątek - tuż po
    publikacji komunikatu MSZ w Warszawie - trafiły zapytania od firm o
    dalszy los współpracy. Odpowiedź była krótka - ,,nic się nie zmienia,
    pracujemy nadal razem na dotychczasowych zasadach"."

    --
    Marcin

  • 228. Data: 2023-09-22 02:03:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > dalszy los współpracy. Odpowiedź była krótka - ,,nic się nie zmienia,
    > pracujemy nadal razem na dotychczasowych zasadach"."

    Bo najprawdopodobniej problemem nie jest sposób przyjmowania wniosków, a
    fałszowanie dołączanych do nich dokumentów.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 229. Data: 2023-09-22 02:26:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-22, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Bo najprawdopodobniej problemem nie jest sposób przyjmowania wniosków, a
    > fałszowanie dołączanych do nich dokumentów.

    No to po co pierniczą, że rozwiązują umowy? A problemem może być
    przecież akceptacja ffałszywych dokumentów lub brak kontroli
    (sprawdzania) tych dokumentów.

    --
    Marcin

  • 230. Data: 2023-09-22 08:44:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Sep 2023 22:58:50 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > podstawowych wolności. Po drugie, ewidencja ta byłaby zbyt kosztowna i
    > trudna do wdrożenia. Po trzecie, byłaby ona postrzegana jako

    Moze sie myle, ale te odciski im jednak pobierano na wejsciu.

> [...]
    > osobowych. Ewidencja imigrantów na podstawie odbitek linii papilarnych
    > zostałaby uznana za naruszenie tych praw.

    Chyba cos przegapiles. Teraz rzad chce odciskow od wszystkich
    obywateli, wiec imigrantow nie dyskryminuje :-)
    I to chyba jest unijny pomysl.

> [...]
    > utrzymanie systemu rejestracji i weryfikacji odcisków palców, a także
    > przeszkolenie pracowników na jego obsługę.

    Paszporty sobie jakos radza od kilku lat.

    > Ewidencja imigrantów na podstawie odbitek linii papilarnych byłaby
    > postrzegana jako dyskryminacyjna wobec imigrantów. Byłaby to bowiem
    > forma zbiorowego śledzenia i nadzoru osób, które pochodzą z innych krajów.

    Na razie to jeszcze takie czytniki nie stoja co 5 metrów.

> [...]
    > wjeżdżają na terytorium Unii Europejskiej. Ewidencja miałaby być
    > prowadzona przez agencje Frontex i Europol.

    https://clkp.policja.pl/download/4/289288/Porozumien
    iewspostepowanadministracyjnychprowadzonychwsprawach
    cudzoziemcow.pdf

    Powinienes znac.
    Chyba, ze o cos innego Ci chodzi.

    J.