  • 181. Data: 2023-09-19 13:38:01
    Temat: Re: "Wawrzyk wymuszał na polskich dyplomatach wydawanie wiz"
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Sep 2023 12:16:38 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > Pamiętam już w latach 80-tych nieco łatwiej było uzyskać wizę (do krajów
    skandynawskich, poza Szwecją i Finlandią które były
    > bezwizowe dzięki Gierkowi) poprzez polskiego pośrednika, niż bezpośrednio w
    ambasadzie.

    Orbis?
    Mogło być łatwiej, jak sie wykupiło wycieczkę z Orbisu :-)

    IMO - wtedy nie wiza była problemem, tylko paszport.
    Tzn w 1980 i 81 paszport wydawali w miarę chetnie,
    potem tylko wybranym i czasem w jedną strone,
    gdzies od 1987 nastąpiła kolejna odwilż.

    Pozostawał jeszcze problem pieniędzy/dewiz..

    J.

  • 182. Data: 2023-09-19 13:39:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 19.09.2023 o 13:24, Olin pisze:
> [...]
    brązowych ani w paski nie widzę.

    > Nie od dziś wiadomo, że suteren żyje w świecie alternatywnym.
    > Moje miasto stołeczne było dawno temu, a jednak jest jakieś bardziej
    > kolorowe. Nawet na moim peryferyjnym osiedlu systematycznie widuję
    > czarnoskórą parę.

    Bez wątpienia jest zauważalne. W moim małym mieście podobnie.
    Najwyraźniej gdzieś pracują, godzina 14-15 pojawiają się na ulicach.

    Robert

  • 183. Data: 2023-09-19 13:41:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.09.2023 o 11:37, J.F pisze:
    > Ale w samych wizach szengenskich nie ma nic zdrożnego.
    > Np w Zakopanem ponoc wysyp Arabów, turystów, bogatych.
    > To sie chyba tylko cieszyc, ze przyjezdzają.
    > A kazdy musi miec wize plus kilka dla żon i dzieci ?
    Nie twierdzę, że jest coś zdrożnego. Zauważam prawidłowość. Do
    Zakopanego już nikt normalny nie nie jeździ, bo drogo i z górami ma to
    mało wspólnego.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 184. Data: 2023-09-19 13:42:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.09.2023 o 11:52, Olin pisze:

    > To już było omówione.
    > Uchylisz rąbka tajemnicy, skąd wziąłeś te 3500 indyjskich wiz?

    Nie i nie z tego powodu, bym chciał tę wiedzę przed Tobą ukryć, tylko z
    tego, że nie pamiętam. Wklepałem w Google i mi wyskoczyły dane. Twoja
    tabelka jest bardziej wiarygodna.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 185. Data: 2023-09-19 14:04:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Sep 2023 13:41:02 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Nie twierdzę, że jest coś zdrożnego. Zauważam prawidłowość. Do
    > Zakopanego juĹź nikt normalny nie nie jeĹşdzi, bo drogo i z gĂłrami ma to
    > mało wspólnego.

    Ciagle jeszcze Tatry przyciagają turystów ... i gdzie sie zatrzymac?
    Zakopane naturalnym wyborem, plus pare okolicznych wsi.

    Jak widać to i samo Zakopane przyciaga ... ale może faktycznie to
    "nienormalni" ... "normalni inaczej" ... normalni, to my jestesmy
    nienormalni :-)

    P.S. Jak uslyszałem, ze parking w Karpaczu kosztuje 40zl za dzien,
    to mi sie odechciało jechać :-)

    Ale to chyba przesada - tylko 30zl na miejskich parkingach :-)
    https://www.karpacz.pl/parkingi-miejskie

    a wiecej to na prywatnych ... jak miejskie zajęte.

    J.

  • 186. Data: 2023-09-19 14:15:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Sep 2023 13:39:27 +0200, Robert Wańkowski wrote:
    brązowych ani w paski nie widzę.

    Jedną? Czy to pasuje do 250 tys wiz?
    Choc jak tak policzyc do 38 mln ... wychodzi jeden czarny na 152
    Prawdziwych Polakow Katolików.

    W sklepie wiekszym, w tramwaju ... musialbym stanąc i policzyc :-)

    Za to ukrainski język to slyszę co chwila ...
    https://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,na-tych-osiedla
    ch-we-wroclawiu-slychac-juz-glownie-jezyk-ukrainski,
    wia5-3312-70554.html

    "Ilu Ukraińców mieszka obecnie we Wrocławiu? Tego nie wie nikt, bo w
    ratuszu nie znaleźli dotąd sposobu na policzenie obywateli tego kraju,
    którzy przyjechali do nas uciekając przed wojną albo po prostu za
    pracą.

    Ze statystyk Unii Metropolii Polskich wynika, że w maju 2022 roku we
    Wrocławiu mogło przebywać około ćwierć miliona Ukraińców - to blisko
    jedna trzecia mieszkańców miasta."

    A nawet bym powiedział prawie połowa, bo miasto liczy oficjalnie 600
    tys - plus jeszcze troche na przedmiesciach...

    "Od rozpoczęcia wojny do końca ubiegłego roku we Wrocławiu numery
    Pesel dostało 70 tysięcy obywateli Ukrainy, nieco ponad 20 tysięcy
    zameldowało się we Wrocławiu."

    20 tys to nie 250 ..

    "Sporządzane według różnych metod szacunki wskazują, że ukraińska
    mniejszość liczyła w 2021 r. co najmniej 100 tys. osób. W 2022 r. jej
    udział w całej populacji Wrocławia uległ podwojeniu"

    J.

  • 187. Data: 2023-09-19 14:23:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 19 Sep 2023 13:33:40 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

    > Ale w tabelce nie ma wydanych nielegalnych wiz.

    Są za to wydane, na podstawie których wjeżdżają ludzie, którzy pozbawią nas
    polskości i zaprowadzą powszechny terror. Nie muszą nawet przeskakiwać
    przez płot; wystarczy, że odpalą działkę misiewiczom i mejzom.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 188. Data: 2023-09-19 14:24:22
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 19 Sep 2023 13:39:27 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

    > Najwyraźniej gdzieś pracują, godzina 14-15 pojawiają się na ulicach.

    Widocznie do tej pory budują meczety.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 189. Data: 2023-09-19 14:24:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.09.2023 o 13:33, Robert Wańkowski pisze:
    > Ale w tabelce nie ma wydanych nielegalnych wiz. Oczywiście wiem, że o
    > tym wiesz.

    Na chwilę obecną wiadomo, że nielegalnie wydano ~50 wiz. Reszty można
    się domyślać. Można sprawdzić, czy ludzie od pozostałych wiz pracują
    tam, gdzie zadeklarowali i jeśli nie, to zbadać sytuację. Z grubsza
    rzecz biorąc możemy mieć do czynienia z następującymi wariantami:

    1) Urzędnik przyjął łapówkę.
    2) Urzędnik nieświadomie pomógł w dobrej wierze.
    3) Zbudowano zły podatny na oszustwa system i ktoś to wykorzystał.
    4) System jest OK, ale w tym konkretnym wypadku przestępca był cwańszy.
    5) Osoba legalnie wjechała do Polski.

    Tylko pierwszy z tych wariantów obciąża ministra bezpośrednio. Wiele
    wskazuje na to, że w wypadku "filmowców" miał miejsce drugi wariant, a i
    to raz się udało, a za drugim minister powziął podejrzenie i zrobił, co
    się dało. To zresztą argument ku temu, że nie miał miejsce 1 wariant.

    3 wariant obciąża ekipę, która system wymyśliła, czyli akurat nie PiS.
    No może trochę, bo po dojściu udo władzy mogli system zmienić. Czwarty
    zawsze będzie miał miejsce i pozostaje tylko optymalizować system pod
    kątem zmniejszenia.

    W liczbach, to wygląda tak, że w odniesieniu do ~50 mamy materiały
    wskazujące na 2 wariant. CBA chyba próbuje to rozkminić i ustalić w
    którym wariancie ile tych przypadków było. Zaś co poniektórzy (również
    tu na tej grupie) próbują forsować pogląd, ze wszystkie te wizy są w
    wariancie pierwszym używając argumentu, ze nie wiadomo, czy nie są. I
    jak ktoś (przykładowo ja) próbuje przekonać, że nie ma na to żadnych
    dowodów, to się domagają udowodnienia, że nie wzięto łapówki.

    Przy czym jeszcze zwrócę uwagę na publikacje RP tu przywołaną. Pierwszy
    i jedyny email z prośbą o przyspieszenie jest z grudnia 2022 roku. Druga
    podobna prośba o interwencję skończyła się zleceniem kontroli. Rzepa
    sugeruje, że ONET sugeruje, ze celem kontroli miało być wyeliminowanie
    krnąbrnego konsula, ale skąd to wzięli, no to już do końca nie wiadomo.
    Nawet sami chyba w to nie wierzą.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 190. Data: 2023-09-19 14:25:16
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 19 Sep 2023 14:15:11 +0200, J.F napisał(a):

    > Za to ukrainski język to slyszę co chwila ...

    No przecież pamiętam, że nie możesz sie dostać przez nich do lekarza.