  • 161. Data: 2023-09-19 11:39:59
    Temat: Re: "Wawrzyk wymuszał na polskich dyplomatach wydawanie wiz"
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 18 Sep 2023 23:18:46 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

    > Byle przyjechali do pracy, na studia...

    Będzie referendum a w nim dwa pytania o imigrantów i barierę za 1.6 mld,
    przez którą służby bohatersko przerzucały kobiety i dzieci na białoruską
    stronę. Chodzi o zachowanie naszej tożsamości i obronę przed szariatem.

    Teraz okazuje się, że sami wpuszczają setki tysięcy imigrantów, byle dali
    łapówkę.

    Jaki jest przekaz dnia partii i rządu na ten temat?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 162. Data: 2023-09-19 11:42:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 18 Sep 2023 20:48:56 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

    > No to na 2 mln wiz jak na ten czas mamy 200 nielegalnych.

    Nagły wzrost aktywności ormowców dobrej zmiany nie pozostawia wątpliwości,
    że jest grubo i to bardzo, czego sam jesteś przykładem. Wyłoniłeś się z
    nicości i rozmydlasz aferę po linii partyjno-rządowej.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 163. Data: 2023-09-19 11:45:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 19.09.2023 o 11:31, Olin pisze:

    > Skończył się koncept; wróciła pisdzielcza klasyka.

    Było by miło należeć/sympatyzować z partią, której nic nie można zarzucić.

    Robert

  • 164. Data: 2023-09-19 11:45:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Sep 2023 00:30:07 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ale to zezwolenia na pracę, a nie wizy Schengen. Zasadniczo zezwolenie
    > do pracy wiąże się z wiza krajową, ale ta nie jest pożądana przez
    > oszustów, bo nie da się z Polski wyjechać legalnie nawet do Niemiec, o

    Zebym nie sklamal:
    a) da sie, bo na granicach prawie nie ma kontroli,
    b) wiza krajowa uprawnia do krótkich pobytów w krajach Schengen,
    c) wiza szengenska tez jest na krótki okres, nie umozliwia podjecia
    pracy, nie uprawnia do zasiłku.

    > Meksyku, czy USA nie wspominając.

    Ale to chyba zadna europejska nie uprawnia.

    > Te zezwolenia są również wydawane dla
    > tych, co są tu w Polsce. Tak więc to są zupełnie inne dane.

    J.

  • 165. Data: 2023-09-19 11:49:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 18 Sep 2023 20:28:30 +0200, Kviat napisał(a):

    > Zastanawiający jest ten wzrost z Białorusi.

    Przed wybuchem wojny zdecydowanie najwięcej wiz było z Rosji, a nawet w
    2022 wydali prawie 11 tys..

    Państwowa Komisji do spraw badania wpływów rosyjskich na bezpieczeństwo
    wewnętrzne Rzeczypospolitej Polskiej w latach 2007-2022 na pewno rozkmini
    ten fenomen.
    Nie ukrywam, że bardzo liczę na Cenckiewicza. W razie problemów Zybertowicz
    wesprze go intelektualnie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 166. Data: 2023-09-19 11:52:17
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 19 Sep 2023 00:30:07 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale to zezwolenia na pracę, a nie wizy Schengen.

    To już było omówione.
    Uchylisz rąbka tajemnicy, skąd wziąłeś te 3500 indyjskich wiz?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 167. Data: 2023-09-19 11:53:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Sep 2023 20:56:22 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > No nie, bo to chyba nie jest normalna droga załatwienia sobie
    > pracowników, czy innych filmowców.

    A moze normalna?

    > Jedna firma ma dostęp do Wawrzyk a druga nie.

    Moze nie trzeba dostepu, tylko wystarczy pismo wyslac do MSZ
    "uprzejmie prosimy o pozytywne rozpatrzenie wnioskow wizowych
    dla nastepujących osób, ktore są ważne dla naszego kraju z powodu
    ...."

    > Jak chciał pomóc, to
    > trzeba było usprawnić wydawanie wiz, otworzyć konsulaty, zatrudnić
    > więcej w istniejących.

    ALe moze problem nie w ilosci/usprawnieniu, tylko w podejsciu.
    Np chcesz sprowadzic zespól na występy, a urzednik w konsulacie
    mowi "ja musze miec 50% odmów". I skreśla połowe.

    J.

  • 168. Data: 2023-09-19 12:15:51
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 19.09.2023 o 11:39, Olin pisze:

    > Teraz okazuje się, że sami wpuszczają setki tysięcy imigrantów, byle dali
    > łapówkę.

    Setki tysięcy... wszyscy wiedza,że to ilość wydumana, ale każdy na swój
    użytek to pompuje.

    Czas nagli. Poczekajmy kilka dni, bo pewnie dziennikarze śledczy już
    pracują, to może jakieś konkrety będą.

    Dziś TVN coś napisał, ale kompletnie brak szczegółów, ktoś, gdzieś
    komuś, wiadomo tylko ile:

    "Kolejne zagraniczne media docierają do konkretnych przypadków
    handlowania przez polskie władze wizami Schengen. "Hiszpańska agencja
    prasowa dowiedziała się o przypadku, gdy w 2022 roku osoba
    niespełniająca wymogów do uzyskania wizy do strefy Schengen dostała taki
    dokument w polskiej ambasadzie zlokalizowanej w państwie Bliskiego
    Wschodu, w zamian za zapłatę równowartości 5000 euro - donosi gazeta "La
    Vanguardia" na swojej stronie internetowej."

    https://fakty.tvn24.pl/fakty-o-swiecie/ostre-reakcje
    -w-niemczech-ustalenia-hiszpanskiej-agencji-prasowej
    -zagraniczne-media-o-aferze-wizowej-7349737

    Robert

  • 169. Data: 2023-09-19 12:16:38
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Pamiętam już w latach 80-tych nieco łatwiej było uzyskać wizę (do krajów
    skandynawskich, poza Szwecją i Finlandią które były
    bezwizowe dzięki Gierkowi) poprzez polskiego pośrednika, niż bezpośrednio w
    ambasadzie.

    -----

  • 170. Data: 2023-09-19 12:21:01
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    I gdzie te 250.000 zakopali?
    W Bełchatowie?
    Bo jakoś w moim mieście stołecznym poza knajpami z panienkami to czarnych ani
    brązowych ani w paski nie widzę.
    Raz w życiu widziałem w PL obywatela o czarnym kolorze skóry w uniformie marketu
    zbierającego wózki z parkingu.

    -----