  • 1. Data: 2009-10-22 06:09:37
    Temat: Waski chodnik i sklep
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Hi!
    Jest sobie ulica bez zakazu zatrzymywania i postoju. Przy ulicy chodnik
    baaaardzo wąski. Jakieś 50 cm., może nawet mniej. No i sklepik jest.
    Zabezpieczenie sklepu to m.in. krata - nie opuszczana, tylko na zawiasach.
    I jak pani zamyka sklep to i kratę zamyka, ale jak ją zamyka, to musi
    kawałek nad jezdnią ją przesunąć...
    Koleżanka niedawno tam zaparkowała... Tak nieszczęśliwie, że uniemożliwiła
    zamknięcie kraty. Zaznaczam jeszcze raz - brak zakazu parkowania.
    Właścicielka sklepu zadzwoniła na policję. Panowie przyjechali, coś tam
    pokrzyczeli, pogrozili i pojechali...
    Pytanie: czy mogli jakowoś koleżankę ukarać?
    I proszę nie pisać o moralnych aspektach sprawy - koleżanka się po prostu
    zagapiła i nie zwróciła uwagi na tę kratę. Przeprosiła właścicielkę
    sklepu...
    Chodzi mi tylko o aspekt prawny...

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 2. Data: 2009-10-22 06:22:03
    Temat: Re: Waski chodnik i sklep
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > ...nie zwróciła uwagi na tę kratę.

    A nawet jakby zwróciła uwagę na tę kratę to co? Nie musi chyba zapoznawać
    się z jej konstrukcją i sposobem zamykania? Swoją drogą półmetrowy strzępek
    chodnika miedzy ścianą budynku a jezdnią to zakrawa lekko na XIX wiek ;-)

    > Chodzi mi tylko o aspekt prawny...

    Na mój gust to pani ze sklepu może Twoją koleżankę w nos pocałować. Że nie
    powiem dobitniej ;-). Niech sobie wymieni kratę na inną albo spowoduje
    poszerzenie chodnika.
    Blisko mojego domu jest duża firma, producent bodajże kartonów. Mają
    zajebistą bramę. Jest bardzo szeroka, a na dodatek ma tylko jedno skrzydło,
    uchylne. I to skrzydło przy zamykaniu zachodzi na jezdnię :-))). Jeżdżę
    tamtędy prawie co dzień i widzę, że po otwarciu nie jest ono zabezpieczane,
    ot stoi sobie. Ciekaw jestem kiedy przy jakimś silnym wietrze wywieje je na
    ulicę prosto pod jakiś samochód...

  • 3. Data: 2009-10-23 09:52:27
    Od: to <t...@a...xyz>

    Waldek \"Jakec\" Bulkowski wrote:

    > Chodzi mi tylko o aspekt prawny...

    "Kierujący pojazdem, zatrzymując pojazd na jezdni, jest obowiązany
    ustawić go jak najbliżej jej krawędzi oraz równolegle do niej."

    Czyli wręcz musiała tak stanąć, jak stanęła, o ile oczywiście nie
    wjechała na chodnik. A sklepikarka niech tabliczkę wywiesi, bo chyba nie
    oczekuję, że każda prawidłowo parkująca osoba będzie dodatkowo
    analizowała sposób działania okolicznych krat...

    --
    cokolwiek

  • 4. Data: 2009-10-26 09:50:33
    Od: ciamara cia <c...@g...com>

    On 23 Paź, 10:52, to <t...@a...xyz> wrote:

> [...]
    > oczekuję, że każda prawidłowo parkująca osoba będzie dodatkowo
    > analizowała sposób działania okolicznych krat...

    a we Florencji są węższe chodniki