  • 41. Data: 2023-12-27 19:14:26
    Temat: Re: Wąsik i kamiński
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.12.2023 o 18:13, ąćęłńóśźż pisze:
    > Nie mówię o wyroku, lecz o zasadzie.

    Jakiej zasadzie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 42. Data: 2023-12-27 19:17:45
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Też wiadomo.

    Skoro mają wygaszone mandaty, to dlaczego Marszałek wpuszcza ich na salę?
    Karty do głosowania chyba tez mają, bo coś mi się obiło o uszy, że
    Giertych chce
    ich wsadzać za świadome głosowanie w momencie gdy nie mają mandatu.
    Powinni mieć unieważnione karty do głosowania
    i nie powinno się ich wpuszczać na salę (tyle chyba marszałek może) a
    jest inaczej.
    Burdel się pogłębia raczej.

  • 43. Data: 2023-12-27 19:32:43
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    cef <c...@i...pl> pisze:

> [...]
    > Powinni mieć unieważnione karty do głosowania
    > i nie powinno się ich wpuszczać na salę (tyle chyba marszałek może) a

    Odebrali *formalnie* powiadomieni od wygaszeniu mandatu czy może
    poszli "na Giertycha"? Poseł KO mecenas Giertych to wzór niedościgły.

    --
    A. Filip

  • 44. Data: 2023-12-27 20:24:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 Dec 2023 19:17:45 +0100, cef wrote:

    > Skoro mają wygaszone mandaty, to dlaczego Marszałek wpuszcza ich na salę?

    Podobno sie odwołali/zaskarżyli do SN, i teraz czekamy na decyzje SN o
    wygaszeniu mandatu. SN ma 7 dni, 3 dni było na odwołanie, to sie do
    końca roku wyjaśni.

    A jeszcze Duda miesza
    https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/kraj/artykuly
    /9387660,duda-do-holwni-nie-zachodza-przeslanki-do-w
    ygasniecia-mandatu-kaminsk.html

    "zastosowałem wobec m.in. Pana Mariusza Kamińskiego i Pana Macieja
    Wąsika prawo łaski przez przebaczenie i puszczenie w niepamięć oraz
    umorzenie postępowania".

    Nie wiem, czy miał prawo do tak szerokiego zakresu ...

    "w 2018 r. ,,Trybunał Konstytucyjny kategorycznie stwierdził, że prawo
    łaski może przybrać: postać amnestii indywidualnej - uwolnienia osoby
    prawomocnie skazanej od odbycia zasądzonej kary (akt łaski sensu
    stricto) alba abolicji indywidualnej - odstąpienia od ścigania
    domniemanego sprawcy (który do czasu zapadnięcia prawomocnego wyroku
    jest - formalnie - osobą niewinną)"

    No ale potem sie SN jakos inaczej wypowiedział ?

> [...]
    > Powinni mieć unieważnione karty do głosowania
    > i nie powinno się ich wpuszczać na salę (tyle chyba marszałek może) a

    Na razie IMHO w granicach przyzwoitości. Zobaczymy co SN powie.
    Jak powie, ze utracili, to może być ciekawie ... tzn burdelowato.

    I jeszcze:
    https://bip.brpo.gov.pl/pl/content/tk-kasacja-na-nie
    korzysc-oskarzonego-w-razie-aktu-laski-prezydenta-ni
    ekonstytucyjna

    A osobna kwestia ... w konstytucji jest "stosuje prawo łaski", czyli
    wypadałoby się dopytać co to jest to "prawo łaski" ... cos opisane
    w KPK ?

    TK uznał inaczej, ale czy był dobrym składzie ? :-)

    Moze się skończyc tak, ze prezydent się uprze, sądy się uprą, i
    skazani będą siedzieć , póki się nie wyjaśni :-)

    J.

  • 45. Data: 2023-12-27 23:32:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.12.2023 o 14:57, J.F pisze:
    > Zaraz zaraz - organ to moze byc CBA, wiec moze jednak organ zostal
    > powiadomiony, w formie chocby notatki słuzbowej czy planu akcji.

    Przeczytaj dokładnie, co piszę. Jest taka możliwość, że wręczający nie
    poniesie odpowiedzialności za wręczenie łapówki, jeśli urzędnik łapówkę
    przyjmie, a wręczający powiadomi organa ścigania, zanim się one o tym
    dowiedzą. Uważam, że nie da się tego ogarnąć, jeśli sam organ organizuje
    takie wręczenie. Nie da, bo organ o tym już wie, zanim dojdzie do
    wręczenia.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 46. Data: 2023-12-28 01:08:35
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > one o tym dowiedzą. Uważam, że nie da się tego ogarnąć, jeśli sam
    > organ organizuje takie wręczenie. Nie da, bo organ o tym już wie,

    Więcej wiary w tfurczą interpretacje prawa:
    Jeden organie wie przed (np. CBA) ale ten który zostanie powiadomiony
    dopiero po nic nie będzie wiedział aż do powiadomienia (prokuratura) :-)
    W _literalnej_ interpretacji to organ _powiadomiony_ ma nie wiedzieć
    przed powiadomieniem a nie jakikolwiek organ powołany do ścigania.
    Taka interpretacja byłaby IMHO laniem sikiem prostym na ducha ale nie
    literę tego przepisu.
    Natomiast zgadzam się z tobą że w przypadek _nie przyjęcia_ oferowanej
    prowokacji/łapówki stawia oferującego "bez podkładki" w nieciekawej
    prawnie pozycji :-)

    https://arslege.pl/przekupstwo/k1/a264/

    --
    A. Filip

  • 47. Data: 2023-12-28 01:18:01
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 27.12.2023 o 19:32, A. Filip pisze:

    > Odebrali *formalnie* powiadomieni od wygaszeniu mandatu czy może
    > poszli "na Giertycha"? Poseł KO mecenas Giertych to wzór niedościgły.
    Tak, wybronił w sądzie żonę Janowskiego i jej koleżankę z ukradzionymi
    zagranicą futrami.
    Można wejść na jego stronę i przeczytać jak się chwali swoimi osiągnięciami.
    Osób z "niższych sfer" nie broni. Wypnie się.--

    animka

  • 48. Data: 2023-12-28 01:50:05
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Animka <a...@t...ja.wp.pl> pisze:

> [...]
    > Można wejść na jego stronę i przeczytać jak się chwali swoimi osiągnięciami.
    > Osób z "niższych sfer" nie broni. Wypnie się.--

    Można też do sprawy podejść praktycznie politycznie:
    _ Można_ [a IMHO nawet należy] traktować "wygaśniecie" mandatu posła
    (przez Marszałka Sejmu) jako "niekompletne" (nie zakończone) przed
    wszczęciem procedury powołania ich następców i dania im (dość krótkiego)
    czasu na przejęcie mandatów poselskich po "wygaszonych". Inne podejście
    do sprawy "mogłoby" wieść Marszałka na pokuszenie, nieprawdaż?

    IMHO Sąd nie ma obowiązku czekać w wezwaniem do odbycia prawomocnie
    zasądzonej kary na zakończenie tej procedury (ile by nie trwała) ale
    _powinien_ dać na nią trochę czasu szczególnie jeśli kara więzienia nie
    jest (bardzo) wysoka.

    --
    A. Filip

  • 49. Data: 2023-12-28 06:52:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.12.2023 o 14:06, J.F pisze:

    > A propos - jak ktos znajdzie nowe uzasadnienie, to niech sie pochwali,
    > a i starym bym nie pogardził.

    Masz stare:

    https://orzeczenia.ms.gov.pl/content/$N/154505300001
    006_II_K_000784_2010_Uz_2015-03-30_001

    Napisz do jakich wniosków doszedłeś, bo jednak nie chodziło o dowód
    kolekcjoneraki na potrzeby akcji:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 50. Data: 2023-12-28 09:03:58
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 28.12.2023 o 06:52, Shrek pisze:

    > Masz stare:
    >
    > https://orzeczenia.ms.gov.pl/content/$N/154505300001
    006_II_K_000784_2010_Uz_2015-03-30_001

    " zachowanie A. K.stanowiło, co najwyżej niekaralne przygotowanie do
    popełnienia przestępstwa płatnej protekcji, "

    Czyli A. K. chciał wziąć kasę?

    Robert