  • 21. Data: 2008-08-17 15:04:35
    Temat: Re: Wada skladu ksiazki i problem z wymiana
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Alek wrote:
    > Użytkownik "Marian" <m...@a...pl> napisał

    > IMO nie wystarczy, nie ma tam wyszczególnienia towarów.

    numer transakcji ---> paragon ---> nazwa towaru

  • 22. Data: 2008-08-17 15:09:18
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marian" <m...@a...pl> napisał

    > Jesli mu zalezy na satysfakcji klientów - to poniesie te jak i inne
    > koszty.

    Przedsiębiorca nie działa dla satysfakcji klientów a dla zysku.
    A za ladą zwykle nie stoi przedsiębiorca tylko jego pracownik,
    który tym bardziej ma w D4 twoje zadowolenie i robi tylko to
    co musi, bo z natury leniwy jest.

    > albo kupujac bierz faktury. Faktury mozesz do kosza wyrzucac potem.
    > Za to od sprzedawcy mozesz zawsze wycciagnac duplikat faktury,

    Jeśli sprzedawcy się zechce.

  • 23. Data: 2008-08-17 15:16:34
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marian" <m...@a...pl> napisał

    > numer transakcji ---> paragon ---> nazwa towaru

    Po pierwsze nie w każdym sklepie tak to jest zorganizowane,
    po drugie wymaga to dostarczenia dowodów przez sprzedawcę.

    A z ciekawości wziąłem komplet slip + paragon ze stacji paliw
    i nie znajduję na nich żadnego numeru, który wiązałby je se sobą,
    więc jeśli takie powiązanie jest zarejestrowane w systemie
    to trzeba tam zajrzeć, same papierki nie wystarczą.

  • 24. Data: 2008-08-17 15:20:01
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Alek wrote:
> [...]
    > A za ladą zwykle nie stoi przedsiębiorca tylko jego pracownik,
    > który tym bardziej ma w D4 twoje zadowolenie i robi tylko to

    No i tym sie różnimy jako naród od innych. Np. od holandii. Gdzie byle
    szeregowy pracownik zrobi wszystko co w jego mocy, by klient byl
    zadowolony. Gdy tymczasem nasz naburmuszony wypnie dupsko.

    I trzeba z tym walczyc.

    > Jeśli sprzedawcy się zechce.

    Na prosbe poleconym z checia mu sie zechce.

  • 25. Data: 2008-08-17 15:22:16
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Alek wrote:
    > Użytkownik "Marian" <m...@a...pl> napisał

    > Po pierwsze nie w każdym sklepie tak to jest zorganizowane,

    W wiekszosci skomputeryzowanych, gdzie jest platnosc przez karte, to
    musi tak byc zorganizowane.

    > po drugie wymaga to dostarczenia dowodów przez sprzedawcę.

    A to tylko przeszkoda mentalna moze byc. Bo techniczna zadna.

    > A z ciekawości wziąłem komplet slip + paragon ze stacji paliw
    > i nie znajduję na nich żadnego numeru, który wiązałby je se sobą,

    bo numer transakcji to niekoniecznie numer paragonu.

    > więc jeśli takie powiązanie jest zarejestrowane w systemie
    > to trzeba tam zajrzeć, same papierki nie wystarczą.

    ano trzeba. co gorsza - ponioc planowane jest, zeby przedsiebiorcy nei
    musieli trzymac 5 lat paragonow fiskalnych w formie papierowych rolek.
    Maja wejsc przepisy pozwalajace na magazynowanie elektroniczne. I dzieki
    bogu.

  • 26. Data: 2008-08-17 15:32:16
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marian" <m...@a...pl> napisał

    > No i tym sie różnimy jako naród od innych. Np. od holandii.
    > Gdzie byle szeregowy pracownik zrobi wszystko co w jego mocy,
    > by klient byl zadowolony.

    Laseczkę też ci zrobi?

    > Gdy tymczasem nasz naburmuszony wypnie dupsko.

    Może źle zrozumiał.

    > Na prosbe poleconym z checia mu sie zechce.

    Może tak, może nie. Żądając duplikatu musiałbyś podać numer
    faktury, a więc przed wyrzuceniem jej do kosza musiałbyś zapisać
    jej numer i go zachować. Czy ma sens zamiast faktury przechowywać
    kartkę z jej numerem?

  • 27. Data: 2008-08-17 15:38:10
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marian" <m...@a...pl> napisał

    > W wiekszosci skomputeryzowanych, gdzie jest platnosc przez karte,
    > to musi tak byc zorganizowane.

    No właśnie, w większości. Czyli nie we wszystkich.

    > A to tylko przeszkoda mentalna moze byc. Bo techniczna zadna.

    Taka wystarczy. Sprzedawcy często unikają przyjmowania reklamacji
    więc współpracy nie oczekuj. Aczkolwiek przeszkoda może być też
    obiektywna - w postaci braku dostępu szeregowego ekspedienta do
    takich informacji.

  • 28. Data: 2008-08-17 16:00:30
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Alek wrote:
    > Użytkownik "Marian" <m...@a...pl> napisał

    > Laseczkę też ci zrobi?

    Hehehe, glodnemu chleb na mysli widze.

> [...]
    > faktury, a więc przed wyrzuceniem jej do kosza musiałbyś zapisać
    > jej numer i go zachować. Czy ma sens zamiast faktury przechowywać

    Hmmm, powiadasz, ze musialbym podac numer faktury? No popacz. Nie
    dostalem kiedys faktury bo poczta zgubila. Czekam i czekam, w koncu
    dzwonie i prosze o wyslanie duplikatu. Nie musialem podawac zadnego
    numeru. Tylko moje dane i za co ta faktura. Znalezli sobie w systemie.
    Bez robienia sztucznych problemów... ;)

  • 29. Data: 2008-08-17 16:03:26
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Alek wrote:
    > Użytkownik "Marian" <m...@a...pl> napisał

    > No właśnie, w większości. Czyli nie we wszystkich.

    Jest duzo wieksza szansa, ze przy handlu ksiazkami albo w tesco system
    taki jest. Co innego w straganie z warzywami czy komisie ksiazkowym...
    Ale tam gdzie sa dziesiatki tysiecy towarów, logistyka zaopatrzenia -
    nei da rady bez.

    > Taka wystarczy.

    No niestety :(

    Czesto mimo mozliwosci technicznych, komputeryzacji i systemow
    zintegrowancyh BETON siedzi i udaje króla, pana wszystkiego. I si enie
    da... :/

    > Sprzedawcy często unikają przyjmowania reklamacji
    > więc współpracy nie oczekuj.

    Coz, rzecznik praw konsumenta zwykle pomaga naprostowac neichetnego
    sprzedawce :)

    > Aczkolwiek przeszkoda może być też
    > obiektywna - w postaci braku dostępu szeregowego ekspedienta do
    > takich informacji.

    To nei problem. Poczekam na kompetentnego pracownika.

    :)

  • 30. Data: 2008-08-17 16:08:57
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    > numeru. Tylko moje dane i za co ta faktura. Znalezli sobie w
    > systemie. Bez robienia sztucznych problemów... ;)

    Bo komuś tam chciało się.