  • 1. Data: 2008-08-16 22:19:35
    Temat: Wada skladu ksiazki i problem z wymiana
    Od: "Tomek" <tomek>

    Witam

    Przytrafilo mi sie ot takie cos. Zakupilem miesiac temu w empiku ksiazke
    ktora wlasciwie dopiero teraz zaczalem czytac, jak sie okazalo ktos popelnil
    blad w drukarni i w miejsce stron 70-90 wstawione zostaly strony 50-60.
    Czyli zamiast kolejnych rozdzialow mam zdublowany rozdzial poprzedni. Ot
    ksiazka wyglada normalnie i nie miala zadnych artefaktow po ktorych na
    pierwszy rzut oka mozna by stwierdzic, ze cos jest nie tak w jej zawartosci.
    Zglosilem dzis ten problem w sklepie lecz zostalem odeslany z kwitkiem gdyz
    nie posiadam paragonu na ksiazke. Nie posiadam takowego gdyz chyba malo kto
    zbiera paragony na kazda rzecz ktora codziennie kupuje. Zglaszalem iz
    placilem karta platnicza za ta ksiazke jednak i to nie zostalo uwzglednione
    by rozpatrzyc wniosek. Poza tym z tylu ksiazki jest przybita cena
    charakterystyczna dla sieci empik wiec jest to w koncu dowod, ze kupilem ja
    u nich. Czy wg prawa mam jakies szanse na wymiane ksiazki na egzemplarz
    prawidlowy?

    Tomek

  • 2. Data: 2008-08-16 22:26:21
    Temat: Re: Wada skladu ksiazki i problem z wymiana
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Nie posiadam takowego gdyz chyba malo kto
    > zbiera paragony na kazda rzecz ktora codziennie kupuje.

    Może na browar i fajki paragonów nie kolekcjonuję, ale na dobra trwałe jak
    najbardziej.

    *piotr'ek*

  • 3. Data: 2008-08-16 22:32:36
    Od: "Tomek" <tomek>

    > Może na browar i fajki paragonów nie kolekcjonuję, ale na dobra trwałe jak
    > najbardziej.

    Ok, a czy wydawnictwo nie powinno mi wymienic egzemplarza? W koncu to ich
    produkt niezaleznie kto go sprzedal.

  • 4. Data: 2008-08-16 23:30:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomek pisze:

    > Ok, a czy wydawnictwo nie powinno mi wymienic egzemplarza? W koncu to ich
    > produkt niezaleznie kto go sprzedal.

    Powinni. Po prostu zadzwoń do nich.

  • 5. Data: 2008-08-17 03:23:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Może na browar i fajki paragonów nie kolekcjonuję, ale na dobra trwałe
    > jak najbardziej.

    to jest zajebista odpowiedz, ale nie na pytanie zadane przez watkotwórce!

    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."
    Frank Herbert

  • 6. Data: 2008-08-17 06:40:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 16.08.2008 Tomek <tomek> napisał/a:
> [...]
    > zbiera paragony na kazda rzecz ktora codziennie kupuje. Zglaszalem iz
    > placilem karta platnicza za ta ksiazke jednak i to nie zostalo uwzglednione

    A czy dowód z płatności tą kartą wskazuje jakoś konkretnie na tę książkę?

> [...]
    > u nich. Czy wg prawa mam jakies szanse na wymiane ksiazki na egzemplarz

    Ogólnie czego potrzebujesz to jakiegoś dowodu zakupu i wcale nie musi to
    być paragon - mogą być np. świadkowie. Kiedyś przy jakiejś dyskusji, tu
    lub na pl.soc.konsumenci bodajże kam przekonywał, że wystarczy aby taki
    dowód istniał a sprzedawca jest bez wiekszych szans. Przykładowo, jesli
    płaciłeś tą kartą to sklep jest z dużym prawdopodobieństwem w stanie
    powiązać tę płatność z towarem. Na Twoje żądanie rzecz jasna nie musi, ale
    5B
    już na żądanie sądu jak najbardziej. To czego ja nie rozumiem i nie
    rozumiałem, to dlaczego sprzedawca ma ponosić koszty czyjegoś olewactwa
    czyli wyrzucenia paragonu i coś tam odszukiwać, ale to tak na marginesie.
    W sumie jakby się tak zastanowić, to taka płatność kartą powinna być z p.
    widzenia sprzedawcy bardziej przekonywujące niż kolega świadek, więc i sąd
    MZ powinien uznać, że to przekonywujący dowód zakupu. Podsumowując: myślę,
    że szanse masz spore, ale niekoniecznie bez pomocy sądu. To co możesz
    spróbować, to Federacji Konsumentów - może zadzwonią i przekonają, że jak
    się uprzesz to wtopią, o ile rzecz jasna moja argumentacja jest prawidłowa :)

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2008-08-17 08:11:21
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > przybita cena charakterystyczna dla sieci empik wiec jest to w koncu
    > dowod, ze kupilem ja u nich. Czy wg prawa mam jakies szanse na wymiane

    Oczywiście. Niezgodność towaru z umową. Złóż pisemną reklamację i nie daj
    się zbyć. Jeśli panienka w kasie nie będzie chciała ci jej przyjąć i
    potwierdzić to mów głośno że poczekasz do skutku. Gdy przyjdzie ochronarz
    mów jeszcze głośniej że wezwiesz policję.

  • 8. Data: 2008-08-17 08:15:44
    Od: Marian <m...@a...pl>

    William wrote:

> [...]
    > potwierdzić to mów głośno że poczekasz do skutku. Gdy przyjdzie
    > ochronarz mów jeszcze głośniej że wezwiesz policję.

    A nie prosciej porosic kierownika zamiast rozm iwiac z niunia z kasy czy
    cieciem?

  • 9. Data: 2008-08-17 08:19:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marian pisze:

    > A nie prosciej porosic kierownika zamiast rozm iwiac z niunia z kasy czy
    > cieciem?

    A jak to nie da rady, wysłać reklamację pocztą.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 10. Data: 2008-08-17 08:26:16
    Od: "Tomek" <tomek>

    >ponosić koszty czyjegoś olewactwa

    Ale zaraz, jakie koszty ponosi empik. Raz, ze to ja zostalem oszukany, bo
    dostalem wadliwy produkt, a dwa, ze empik nie jest producentem wiec przyjeta
    ksiazke poprostu zwroci do wydawcy wiec nie wiem o jakich koztach mowa.
    Druga sprawa to niepozorna sytuacja. Rzadko kiedy wade ksiazki widac odrazu
    po zakupie. Jezeli ksiazke zalozmy zaczalem czytac ja pol roku po zakupie?
    Czy logicznym jest by nadal trzymac paragon? W takiej sytuacji musialbym
    miec osobna szafe na tego typu papiery. Trzecia rzecz. Wczoraj znalazlem
    przypadkowo paragon ktory z tego co pamietam mial ok dwoch miesiecy. Nie
    bylo juz na nim nic. Farba poprostu znikla mimo, ze nie padalo na nia UV.
    Jaki jest wiec ses trzymania takiego paragonu dluzszy okres czasu skoro
    fizycznie traci on swoje wlasciwosci?

    Tomek