  • 41. Data: 2005-11-18 10:43:47
    Temat: Re: WYPADEK koło Łańcuta
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Moze, ale prawdopodobienstwo jest duzo mniejsze nic jeden debil w mundurku
    > pedzi za drugim debilem bez mundurka 200km/h przez ogrodek jordanowski.
    > Dlaczego? Bo mu cos sie tam cos wydawalo.
    >

    > Spogladam na przepisy z wybranej jurysdykcji w USA:
    > http://www.state.nj.us/lps/dcj/agguide/vehpurs_2001.
    pdf
> [...]
    > moze wydawac sie ze moze byc niebezpieczny za dwie minuty.
    >
    > Auto poscigowe moze byc wylacznie oznaczone syrenami i swiatlami (zadnych
    > tajniakow). Wylacznie policjanci. Zadnych szwagrow jak w Poznaniu czy
    > Lublinie.
    >
    > Nie wolno scigac kiedy wiadoma jest tozsamosc i mozna te osobe dopasc
    > pozniej.
    >
    > I wiele innnych wymogow. Znam wypadki ze debile policyjni wylecieli z
    > pracy za swoje bohaterstwo za kierownica. Nie mowiac o pozniejszym
    > prezencie w postaci wyroku lawy przeciwko debilowi (platne z wlasnej

    chociaz raz do rzeczy napisales,

    P.

  • 42. Data: 2005-11-18 10:44:19
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Podaj konkretnie gdzie, debilu.

    czemu go obrazasz?

  • 43. Data: 2005-11-18 13:00:12
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    Użytkownik "zel" <c...@h...com> napisał w wiadomości

    > W USA, na poczatek

    Jasne. Nie pij więcej tego świństwa.

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 44. Data: 2005-11-18 13:03:11
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    Użytkownik "Artur Drzewiecki" <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>
    napisał w wiadomości news:hvtqn191debe94iu998i8qh7cjej90etb1@4ax.com...

    > Miałbym tylko małą prośbę - nie nazywaj go debilem, bo debil ma IQ od 50
    > do 67, a on tyle nie ma, czyli go chwalisz. :-)

    Ale dlaczego piszesz o przemusiu? ;))

  • 45. Data: 2005-11-18 20:22:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    od 50
    > do 67, a on tyle nie ma, czyli go chwalisz. :-)

    W sumie masz rację. Przepraszam wszystkich debili za obrazę.

  • 46. Data: 2005-11-18 20:30:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dlkb5g$rug$1@inews.gazeta.pl...

    > w tsanach samochody są spychane na autostradach, po za jest za dużym
    > ryzykiem

    Opierając swoją wiedzę na rozmowach z Policjantami z USA - miałem
    okazje ich kilka przeprowadzić - to generalnie taktyka zepchnięcia
    jest realizowana wszędzie, gdy tylko daje się ją zastosować
    bezpiecznie. A więc jeśli przykładowo teren wokół drogi jest na tyle
    korzystny, iż z dużą dozą prawdopodobieństwa można sądzić, że nie
    doprowadzi to do śmierci zepchniętego z drogi. Jeśli uciekinier jedzie
    z dużą prędkością, to nawet na autostradzie nikt takich sztuczek nie
    próbuje, ale gdy gdzieś się im uda "dopaść" go gdy jedzie wolno, to
    nawet na ulicy miasta spychają go na słupa, drzewo czy do rowu, by po
    prostu nie dać się mu rozpędzić.

  • 47. Data: 2005-11-18 20:59:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Jak złodziej ucieknie, to wszystko jest stracone. jeśli uda się go
    > zatrzymać, to zawsze istnieją niezerowe szanse, że choć trochę
    > odzyska.

    Tyż prawda. Aczkolwiek wszelkie pomysły z pościgami zalatują dla mnie
    kiepskimi filmami sensacyjnymi. Zwłaszcza, że często wyszkolenie kuleje.

    IMHO należałoby położyć nacisk nie na nabywanie sprzętów do pościgu
    (szybkie samochody, szybkie motocykle, którymi się okresowo decydenci
    chwalą) tylko na rozwiązania systemowo-organizacyjne - monitoring,
    łączność, systemy namierzające...

    W ten sposób można by dążyć do znacznie IMHO lepszej sytacji, w której
    przestępca dociera do meliny, zadowolony wchodzi i... wita się z nim
    jakaś ekipa uderzeniowa.

    Korzyść potrójna: skradzione mienie niezagrożone, nie naraża się innych
    uczestników ruchu (ze ścigającymi policjantami włącznie), melina odkryta.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 48. Data: 2005-11-18 21:45:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał w
    wiadomości news:dllfc1$n1c$1@opal.futuro.pl...

    > Tyż prawda. Aczkolwiek wszelkie pomysły z pościgami zalatują dla
    mnie
    > kiepskimi filmami sensacyjnymi. Zwłaszcza, że często wyszkolenie
    kuleje.

    Generalnie o wiele lepiej jest nie prowadzić tzw. bezpośredniego
    pościgu tylko zablokować rejon i podejść do zagadnienia taktycznie.
    Ale nie zawsze da się to na szybkiego zrobić i wówczas radiowóz musi
    jechać za sprawcą, nie tyle w celu jego bezpośredniego zatrzymania (bo
    w sumie nie ma za bardzo jak) co w celu informowania innych, gdzie
    jest sprawca. Takie blokowanie się fajno realizuje w nocy, gdy masz
    puste ulice i możesz sobie pozwolić na poblokowanie na chwilę
    radiowozami pustych ulic. W dzień nie da się tego przeważnie
    zrealizować z powodu mnogości innych pojazdów.

    Zresztą z tymi pościgami to bywa bardzo różnie. Często po prostu nie
    za bardzo jest czym gonić, bo policjanci dysponują takim, a nie innym
    sprzętem. W patrolach przecież głownie jeżdżą samochody dostawcze,
    które do prowadzenia pościgów za pojazdami nadają się jak wół do
    karocy, choć w codziennej służbie patrolowej sprawdzają się doskonale.
    Poza tym policjant goniący jest znacznie mniej "zmotywowany" od
    uciekającego sprawcy. Sprawca idzie na całość często i w ogóle nie
    liczy się z niebezpieczeństwem. A policjant przynajmniej powinien się
    liczyć. Bywa, że uciekiniera nikt nie goni, a jedynie on widząc
    radiowóz zaczyna uciekać na oślep uciekając przed policją. Tylko nikt
    z dziennikarzy nie sprawdza, czy policja go goniła.

    Częstą formułką jest, że uciekający nie zatrzymał się do kontroli
    drogowej i podczas ucieczki doszło do wypadku. I jest to prawda, tyle,
    ze nie należy tego interpretować w ten sposób, że ucieczka ta wiązała
    się z pościgiem policyjnym. Znam przypadki, gdy uciekinier powodował
    wypadek, zanim tak naprawdę policjanci zdążyli wsiąść do samochodu.

  • 49. Data: 2005-11-18 22:10:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > się z pościgiem policyjnym. Znam przypadki, gdy uciekinier powodował
    > wypadek, zanim tak naprawdę policjanci zdążyli wsiąść do samochodu.

    Np. gwałtownie hamując na widok patrolu z radarem? ;->

  • 50. Data: 2005-11-18 22:45:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:dlljgr$oc0$7@opal.futuro.pl...

    > Np. gwałtownie hamując na widok patrolu z radarem? ;->

    Niekoniecznie. Gwałtownie dodając gazu i próbując zakręcić w pierwszą
    lepszą ulicę. Nie wyrabiał wypadał z drogi. Albo próbował gwałtownie
    wyprzedzić jadący przed nim samochód i bił na czołówkę z jadącym z
    naprzeciwka.

    Gwałtowne hamowanie przed radarem raczej trudno uznać za spowodowanie
    wypadku w wyniku pościgu, bowiem jeszcze nawet sprawca nie dojechał do
    miejsca, gdzie mógłby się nie zatrzymać do kontroli.

    Z bardziej komicznych stłuczek wywołanych pośrednio przez policję i
    nie mających nic z pościgiem wspólnego, to są częste stłuczki w
    rejonie wypadków drogowych, gdy przejeżdżającego bardziej interesuje
    jak bardzo rozbity jest pojazd i na ile kawałków rozczłonkowało jego
    pasażerów, niż to, że poprzedzający go samochód właśnie się zatrzymał.