  • 1. Data: 2005-06-29 19:31:02
    Temat: WKU - pilne! :(
    Od: "Asterix " <a...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    Ponad miesiąc temu pisałem tutaj http://tinyurl.com/795he o moim problemie.
    Jak można tam przeczytać, to napisałem pismo, że chcę podjąć studia. Dziś,
    czyli po ponad miesiącu, chociaż mają na to dwa tygodnie, przyszła odpowiedź,
    że nic z tego (art. 39 ust. 1 pkt. 4). :( Pisze tam również, że mogę sobie
    napisać skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem
    Wojewódzkiego Sztabu Wojskowego. Niestety nic nie pisze na temat czasu
    odpowiedzi, a bilet mam na 3 sierpnia. Co ja teraz moge zrobić?

    W dokumencie pisze o skardze. To już nie nie mogę zanieść jakichś papierków
    od lekarza do Wojskowej Komendy Uzupełnień?

    Mam sie wymeldować z chaty? Przyjdzie wtedy Żandarmeria Wojskowa? Kiedy i ile
    razy ona przychodzi? Czy w ogole pójść mieszkać np. do babci? Jak się
    wymelduję, to pewnie roboty nie dostanę. Na razie robię na czarno, ale gdybym
    się zameldował gdzie indziej i robił legalnie, to wojsko jest w stanie
    zajrzeć do ZUS'u i odszukać mój aktulany adres zamieszkania?

    Czy może jakoś przeczekać do października poza domem i wtedy iść do WKU i
    pokazać indeks uczelni? Czy juz za późno na to i od razu mnie zgarną?

    Jest szansa jeszcze na służbę zastępczą czy już za późno?

    Czy jak koresponduje z WKU czy jakimś innym urzędem wojskowym, to do woja na
    czas ich pisemnej odpowiedzi nie idę?

    Jak wyjść z tej całej sytuacji?

    Proszę o nie pisanie, że w wojsku jest OK itp. rzeczy.

    Serdecznie dziekuję za każdą pomoc.

    --
    Pozdrawiam,
    Asterix

  • 2. Data: 2005-06-29 19:37:53
    Temat: Re: WKU - pilne! :(
    Od: "Asterix " <a...@N...gazeta.pl>

    Przypomniało mi się coś. Czy jak bedę uciekał od wojska i skontroluje mnie
    np. drogówka, to oni gdzieś tam w swojej bazie mają informacje, że armia mnie
    ściga?

    --
    Pozdrawiam,
    Asterix

  • 3. Data: 2005-06-29 19:58:37
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > np. drogówka, to oni gdzie? tam w swojej bazie maj? informacje, że armia mnie
    > ?ciga?

    No jak ... normalnie sąd wyda list goncczy i trafisz wowczas do
    odpowiedniej kategorii poszukiwanych.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2005-06-29 20:36:11
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    > Ponad miesiąc temu pisałem tutaj http://tinyurl.com/795he o moim
    problemie.
    [...]

    Chlopie a Ty im podpisales ten bilet?
    Jak podpisales to sie ciezko bedzie wymigac ......
    jesli dostales go poczta to odeslij poleconym do WKU napisz ze nie
    przyjujesz.
    Zarzadaj tez aby w sprawie skargi stosownie Cie pouczyli o terminach i
    takich tam innych.
    Jednoczesnie:
    - wyslij im podanie o chec rozpoczecia sluzby zastepczej tam powolaj sie na
    problemy zdrowotne o ktorych chyba myslisz.

    Przemeldowanie hmmm ... jesli masz mozliwosc to to zrob

    TB

  • 5. Data: 2005-06-29 20:59:19
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Asterix wrote:
> [...]
    > czyli po ponad miesiącu, chociaż mają na to dwa tygodnie, przyszła odpowiedź,
    > że nic z tego (art. 39 ust. 1 pkt. 4). :

    ty się powoływałes na ten paragraf? czy oni go użyli w uzasadnieniu tylko?

> [...]
    > Wojewódzkiego Sztabu Wojskowego. Niestety nic nie pisze na temat czasu
    > odpowiedzi, a bilet mam na 3 sierpnia. Co ja teraz moge zrobić?

    7 dni od dnia otrzymania
    możesz wysłać pocztą poleconym w ostatnim dniu
    wysyła się do swoejgo WKU, oni przesyłają dalej.
    nie skargę tylko odwołanie od decyzji komendanta WKU

    Sztab Wojewódzki
    w ...

    Niniejszym odowołuję się od decyzji komendanta WKU w ....
    W dniu ... złożyłem wniosek o odroczenie służby wojskowej
    Prośbę swą motywowałem tym, że od października b.r zamierzałem rozpocząć
    studia w .. na wydziale ....
    Ponieważ w miesiącu maju wyniki rekrutacji nie są jeszcze znane, dlatego
    nie byłem w stanie przynieść zaświadczenia o fakcie przyjęcia na uczelnie.
    W dniu ... otrzymałem decyzję odmowną z uzasanieniem z paragrafu xxxxx

    Informuję, że uzasadnienie przy użyciu tego paragrafu nie ma tutaj
    zastosowania ze względu na to, że w dniu składania podania nie byłem
    studentem.
    W związku z tym jeszcze raz proszę o udzielenie odroczenia zasadniczej
    służby wojskowej na okres xxxx miesięcy do dnia 1.10.2005 na podstawie
    art 39. pkt 3.
    Prośbę swą motywuję tym, że do tego czasu będą już znane wyniki
    rekrutacji na uczelnię. Jeżeli z jakiś powodów nie zostanę przyjęty nie
    będę miał zastrzeżeń do odbycia słuzy wojskowej po tym okresie.
    Bardzo proszę o pozytywne rozpatrzenie mojej prośby.
    Jest to dla mnie jedyna szansa na kontynuowanie mojej nauki.
    Z poważaniem.

  • 6. Data: 2005-06-29 21:24:19
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Asterix napisał(a):

    > Jak wyjść z tej całej sytuacji?

    Mozesz : wymeldowac sie, napisac pismo do WKU o tym, ze sie wymeldowales
    i ze wyjezdzasz teraz do pracy za granice bo masz ciezko sytuacje i
    potrzebujesz pieniedzy itp. itd. Faktycznie mozesz wyprowadzic sie z
    mieszkania i zamieszkac gdzies indziej tak aby nikt nie mogl sprawdzic
    czy mieszkasz pod dawnym adresem zameldowania czy nie (lepiej sie tam
    nie pojawiac).

    Tyle, ze stosujesz to na wlasne ryzyko i nie recze za sktuczenosc metody.

    A wogole, skoro bilet masz na 3 sierpnia to w czym problem? Uczelnie
    daja pisma jeszcze w lipcu zaraz po zakonczeniu rekrutacji. Poza tym
    jesli nie na studia to moze "dla picu" do jakiegos studium policealnego
    itp. tylko w celu uzyskania potrzebnego papieru ? Mozesz isc i wprost w
    takim studium powiedziec o co chodzi. Niektore istnieja tylko w tym celu...

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 7. Data: 2005-06-29 21:26:33
    Od: "Asterix " <a...@N...gazeta.pl>

    "Tomasz Bednarz"
> [...]
    > problemy zdrowotne o ktorych chyba myslisz.
    >
    > Przemeldowanie hmmm ... jesli masz mozliwosc to to zrob

    Tak, podpisałem. Dostałem wezwanie, za pierwszym razem je odebrałem i
    poszedłem do WKU. I to chyba dałem ciała. Trochę tam pojęczałem, ale nic to
    nie dało. W rzeczywistości miało być inaczej, tzn. to nie miało być wezwania,
    ale niestety wyszło, jak wyszło. Szkoda pisać. :( Z ta służbą zastępczą to
    gdzie mam pisać? Do WKU czy tych instytucji, co je wymieniłem wyżej?

    --
    Pozdrawiam,
    Asterix

  • 8. Data: 2005-06-29 21:33:25
    Od: "Asterix " <a...@N...gazeta.pl>

    "Mithos"
> [...]
    > takim studium powiedziec o co chodzi. Niektore istnieja tylko w tym celu...

    Wiem, że część uczelni daje w lipcu wyniki czy zostałeś przyjęty czy nie.
    Indeksy już niekoniecznie. U mnie dają we wrześniu. Ale pewnie jakieś pismo
    bym dostał z dziekanatu. Tylko czy takie pismo ratuje mnie teraz od woja? A
    co do studium, to ratuje ono do 23 roku życia, więc ja już sie chyba nie
    łapie. Jestem 3 styczeń 1982 rok.

    --
    Pozdrawiam,
    Asterix

  • 9. Data: 2005-06-29 22:51:13
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    Użytkownik "Asterix " <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale niestety wyszło, jak wyszło. Szkoda pisać. :( Z ta służbą zastępczą to
    > gdzie mam pisać? Do WKU czy tych instytucji, co je wymieniłem wyżej?

    Do WKU pisz .....
    Choc w twoim przypadku gdy juz bilet podpisales lepiej byloby
    jakas chorobe zasymulowac - wtedy bilet by sie przeterminowal i musieliby
    wystawic drugi
    Gdy juz wezwa cie do podpisu tegoz ty wreczysz im podanie o sluzbe zastepcza

    Napisz na priv to cos jeszcze wymyslimy

    TB

  • 10. Data: 2005-06-29 22:58:04
    Od: Łukasz Kalbarczyk <l...@p...net>

    Asterix <a...@W...gazeta.pl> pisze:
    > Wojskowego. Niestety nic nie pisze na temat czasu odpowiedzi, a bilet
    > mam na 3 sierpnia. Co ja teraz moge zrobić?

    Właśnie zaczynają się egzaminy na wyższych uczelniach.
    Najłatwiej to zdać na jakiś kierunek.

    --
    ŁK http://moze.przeczytaj.sobie.to