  • 11. Data: 2002-03-06 23:17:06
    Temat: Re: WKU
    Od: d...@w...sobie.to

    Jupraw <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Po raz kolejny dziwię się, że obwinia Pan WKU, która nie popełniła tu
    > błędów. Nie obwinia Pan natomiast siebie, że nie wykorzystał prawa do
    > skargi do NSA, co pozwoliłoby na wykorzystanie wszystkich możliwości w
    > postępowaniu administracyjnym. Niewiele te
    > ż Pan mówi o komisji lekarskiej.

    No nie, przeciez jesli byl chory, a zbadano go i poswiadczono ze zdrowy
    jest, to... poswiadczono nieprawde. Zapewne w wyniku niezachowania
    starannosci, bo przeciez mowil, ze chory.
    Mogli go tez na utrate zdrowia/zycia narazic.

    Jakis prokurator wojskowy sie klania?

    Przeciez NSA bada wylacznie procedure, a nie meritum - nie wnika wiec czy
    ktos byl faktycznie chory. Nie moze tez "zwykly" (nie lekarz) czlowiek
    udawadniac kazdemu lekarzowi, ze choruje - to lekarz ma badac az bedzie
    _pewien_!

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    35. Collect potatoes. Paint faces on them and give them names. Name

  • 12. Data: 2002-03-06 23:18:20
    Od: d...@w...sobie.to

    Bartosz Feński <f...@o...pl> wrote:

    > A sam fakt, że niesłusznie byłem wcielony do armii się nieliczy ?

    Liczy sie - wystap o zadoscuczynienie za roznej masci ryzyko. Jakie - to
    juz sobie wymysl wedlug choroby.

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    27. Tell your roommate, "I've got an important message for you." Then

  • 13. Data: 2002-03-07 09:50:44
    Od: Bartosz Feński <f...@o...pl>

    On Wed, 6 Mar 2002 23:11:51 +0100
    "Jupraw" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Powtarzam, nie można nic zrobić ponieważ w stosownym czasie nie skorzystał
    > Pan z drogi administracyjnej. Jupraw
    no dobrze nie skorzystałem... ale nie zmienia to faktu, że dwie komisje
    lekarskie popełniły błąd kwalifikując mnie jako zdolnego do służby.

    pozdr,
    fEnIo

  • 14. Data: 2002-03-07 15:18:25
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    Od tego czy komisje popełniły błędy są sądy i na tej drodze może Pan dochodzić swych
    racji. Nie wiem jednak czy coś to Panu da. Tak jak różne sądy wydają w takich samych
    sprawach różne wyroki, tak i różne komisje wydają różne orzeczenia, chociaż opierają
    się na tych samych przepisach.
    Jupraw

  • 15. Data: 2002-03-07 15:27:25
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    To co Pan porusza to dwie sprawy:
    1) orzeczenie komisji lekarskiej;
    2) powołanie przez WKU.
    Orzeczenie komisji lekarskiej jest wiążące WKU. Jeżeli Pan Bartosz otrzymał kategorię
    A i orzeczenie uprawomocniło się, wojskowy komendant uzupełnień miał prawo powołania
    go do odbycia służby wojskowej.
    Jeżeli chodzi o procedury NSA, to nie jest tak jak Pan napisał. NSA badając procedury
    sprawdza, czy nie zostały one naruszone. Jeżeli w tym czasie okazałoby się, że
    komisja lekarska nie uwzględniła jakiegokolwiek dokumentu z przebiegu leczenia to
    przekazałby sprawę do ponownego rozpatrzenia organowi I instancji.
    Jeżeli jednak komisja uwzględniła wszystko, to procedury byłyby ocenione właściwie.
    Proszę pamiętać, że lekarz ocenia na podstawie posiadanej wiedzy, doświadczenia i
    przepisów. Może pomylić się (w ogólnym pojęciu), ale nie świadczy to o tym, że
    naruszył przepisy prawa.
    Jupraw

  • 16. Data: 2002-03-07 23:18:43
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Jupraw" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >Powtarzam, nie można nic zrobić ponieważ w stosownym czasie nie skorzystał
    Pan z drogi >administracyjnej.
    >Jupraw

    Interesujacy poglad. Calkowicie jednak pomija Pan jedna, niestety dosc
    istotna, kwestie:
    Prawo medyczne nie uzaleznia odpowiedzialnosci lekarza za bledy
    diagnostyczne od "wyczerpania drogi administracyjnej", a o zdolnosci do
    odbycia sluzby wojskowej bez watpienia orzekal lekarz i to lekarz dokonal
    blednych ustalen.

    Oczywiscie istotna jest tu uwaga, ktora na wstepie zaprezentowal GSN- warto
    ustalic ew. poniesiony uszczerbek.

    Pozdrawiam Marta

    Ps. Jednoczesnie teoretycznie pytajacy mogl sam zapragnac np. skokow ze
    spadochronem, skokow na bungee, pilotowania szybowca, ewentualnie wcielenia
    do komandosow. Co jezeli wczesniej przezornie zglosilby sie do lekarza, a
    ten ustalilby, ze jest calkiem zdrowy?

  • 17. Data: 2002-03-08 12:00:00
    Od: "Miroo \(usun USUNTO z adresu!\)" <U...@p...fm>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > diagnostyczne od "wyczerpania drogi administracyjnej", a o zdolnosci do
    > odbycia sluzby wojskowej bez watpienia orzekal lekarz i to lekarz dokonal

    A poza tym - może to komisja, która odroczyła służbę ze względu
    na stan zdrowia popełniła błąd? ;)))

    Pozdro ... Miroo

  • 18. Data: 2002-03-08 14:43:50
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    Pani Marto
    Już raz pisałem, że podziwiam kobietę za znajomość spraw wojskowych.
    Zwracam jednak uwagę, że wojskowy komendant uzupełnień, powołując do odbycia służby
    wojskowej, kieruje się m.in. tzw. kryteriami w sprawie doboru poborowych do
    poszczególnych specjalności wojskowych, gdzie są uwzględniane m.in. schorzenia i
    predyspozycje poborowych.
    Jupraw

  • 19. Data: 2002-03-09 09:37:17
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    doboru poborowych do poszczególnych >specjalności wojskowych, gdzie są
    uwzględniane m.in. schorzenia i predyspozycje poborowych.

    Zgadza się.
    Jezeli jednak po przebadaniu przez wojskowych lekarzy Bartosz został
    zwolniony, a nie np. przeniesiony do innej jednostki, to znaczy, że błędu
    nie popełnił w jego wypadku komendant, wybierając niewłaściwą specjalność,
    tylko lekarz, stwierdzając zdolność do odbywania służby wojskowej. Przeciez
    lekarze, kwalifikujac zolnierzy do odbywania sluzby wojskowej nie przestaja
    ponosic odpowiedzialności za swoja prace.

    Pozdrawiam,
    Marta