  • 31. Data: 2011-06-14 09:50:55
    Temat: Re: WEKSEL - granice
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-06-14 11:01, Adam L. pisze:
    > A co jeśli między ostatnią linią tekstu umowy a Twoim podpisem jest odstęp i
    > można kartkę przyciąć i na wolnym miejscu wpisać weksel?
    > Albo przy umowie wielostronicowej (dla Twojego bezpieczeństwa) masz się
    > podpisac na każej stronie umowy?

    Kara za podrobienie weksla jest jak za podrabianie pieniędzy.
    Więc nie wiem czy warto :)

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 32. Data: 2011-06-14 10:11:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Jakby tak zobowiązani byli uprzejmi manualnie wpisać np. słowo
    > "zapłacę", byłoby miło ;)

    W ogóle idea odręcznego pisania weksla, a nie posługiwania się jakimiś
    szablonami to bardzo dobry pomysł
    http://www.remitent.pl/weksel-napisany-odrecznie-cze
    mu-nie/1781

    Ostatnio mój dłużnik zgodził się na wystawienie weksla. Dałem mu kartkę,
    podyktowałem co ma napisać i każdy jest zadowolony - ja, bo mam
    wiarygodny weksel, on, że nie musiał jakichś chorych weksli in blanco
    "gołych" podpisywać.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2011-06-14 10:13:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-14 11:50, Arek pisze:

    > Kara za podrobienie weksla jest jak za podrabianie pieniędzy.
    > Więc nie wiem czy warto :)

    Warto, warto. Posiadacz będzie palił głupa, że ma weksel w dobrej
    wierze, a "sprawca" dawno się rozmyje, jeśli w ogóle kiedykolwiek istniał.

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2011-06-14 11:50:53
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    On Jun 14, 7:36 am, ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> wrote:
    > Tak jak można przypadkowo się podpisać i z tego podpisu zrobić potem
    > weksel, tak samo można przypadkowo wziąć do ręki kartkę i się na niej
    > podpisać, robiąc z tego weksel później.

    JEJKU! Ten WEKSEL to jakas ANARCHIA!
    Prawo o wekslu powstalo jeszcze przed II Wojna Swiatowa i w
    IDENTYCZNEJ postaci (bez jakichkolwiek poprawek) istnieje do dzis. To
    ARCHAIZM i to CHOLERNIE NIEBEZPIECZNY! Pora aby Ustawodawca
    ZMODERNIZOWAL to prawo - chocby o uwzglednienie obecnych technologii
    umozliwiajacych PIEKNE manipulacje i falszerstwa!
    Jak to - DLACZEGO???

    Ten SKAN i potem wydruk w hiperjakosci to NIC w porownaniu do
    ISTNIEJACYCH technik! CHOLERA - chyba nie ma sensu TUTAJ opisywac
    INSTRUKTARZU??

  • 35. Data: 2011-06-14 11:56:39
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (14.06.2011 13:50), Xian Mi Mao wrote:

    > JEJKU! Ten WEKSEL to jakas ANARCHIA!

    Mógłbyś rozwinąć? Dlaczego weksel to anarchia?

> [...]
    > ZMODERNIZOWAL to prawo - chocby o uwzglednienie obecnych technologii
    > umozliwiajacych PIEKNE manipulacje i falszerstwa!

    Wydaje mi się, że technologie umożliwiające manipulacje i fałszerstwa
    były zawsze. I jakoś świat od tego się nie zawalił. Przeciwnie, wieki
    całe weksel był bardzo użytecznym środkiem obrotu.

    p. m.

  • 36. Data: 2011-06-14 18:29:19
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 14.06.2011 13:56, mvoicem pisze:

    > Mógłbyś rozwinąć? Dlaczego weksel to anarchia?

    Chodziło mu zapewne o anarchię

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 37. Data: 2011-06-14 18:29:48
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Mógłbyś rozwinąć? Dlaczego weksel to anarchia?

    Chodziło mu zapewne o anachronizm.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 38. Data: 2011-06-14 21:59:14
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-06-14 13:50:53 +0200, Xian Mi Mao <x...@g...com> said:

> [...]
    > Prawo o wekslu powstalo jeszcze przed II Wojna Swiatowa i w
    > IDENTYCZNEJ postaci (bez jakichkolwiek poprawek) istnieje do dzis.

    Nie zaglądaj do jakiegokolwiek kościoła.
    Tam dopiero mają przeterminowane prawo.
    Zwłaszcza pierszych 10...

    > Jak to - DLACZEGO???

    Dlaczego weksle są w użyciu?
    Bo to wygodne.

    > Ten SKAN i potem wydruk w hiperjakosci to NIC w porownaniu do
    > ISTNIEJACYCH technik!

    Ten? Czy tamten?

    > CHOLERA - chyba nie ma sensu TUTAJ opisywac
    > INSTRUKTARZU??

    Stokrotko! Jakiś pan do ciebie!

    --
    Bydlę