  • 1. Data: 2012-02-09 21:44:59
    Temat: W pozwie - przekroczenie terminu czy niezgodność?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Przygotowuję pozew przeciw nieuczciwemu sklepowi.
    Mam potwierdzenie, że otrzymali maila z reklamacją. Nie raczyli na
    niego w ogóle odpowiedzieć.
    Potem odpowiedź wysłali 16-go dnia od otrzymania pisemnej reklamacji.
    Ewidentne uznanie z tytułu przekroczenia 14 dni.

    Dodatkowo wg ich testów urządzenie mieści się w parametrach.
    Jednakże użyto do testów dodatkowego wyposażenia, które nie jest
    wyszczególnione w instrukcji obsługi. W ogóle. Nawet jako zalecane.
    Więcej wręcz - w mailu, sprzed zakupu, stwierdzili, że żadne
    specjalne, dodatkowe wyposażenie nie jest konieczne.
    Czyli podsumowując: urządzenie jest niezgodne z umową.

    Czy w pozwie podnieść oba argumenty, czy wystarczy tylko ten
    pierwszy z przekroczeniem terminu?

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 2. Data: 2012-02-09 21:50:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-09 22:44, Zbynek Ltd. pisze:
> [...]
    > Czyli podsumowując: urządzenie jest niezgodne z umową.
    >
    > Czy w pozwie podnieść oba argumenty, czy wystarczy tylko ten

    Wystarczy argument z przekroczenia terminu (co oznacza uznanie
    reklamacji). Pozostałe argumenty podnosi się zazwyczaj "z ostrożności
    procesowej" i zwykle (jak i tutaj) ich objętość i zawiłość znacznie
    przekracza analogiczne parametry argumentu podstawowego :)

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-02-09 21:58:08
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Liwiusz napisał(a) :

    > Wystarczy argument z przekroczenia terminu (co oznacza uznanie
    > reklamacji). Pozostałe argumenty podnosi się zazwyczaj "z ostrożności
    > procesowej"

    Otóż właśnie to miałem na uwadze :-)

    > i zwykle (jak i tutaj) ich objętość i zawiłość znacznie
    > przekracza analogiczne parametry argumentu podstawowego :)

    Oczywiście :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 4. Data: 2012-02-10 17:37:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Feb 2012, Zbynek Ltd. wrote:

    > Elo
    >
    > Przygotowuję pozew przeciw nieuczciwemu sklepowi.
    > Mam potwierdzenie, że otrzymali maila z reklamacją.

    "że".
    Tak z ciekawości - a jak wygląda sprawa dowiedzenia *kiedy*
    go otrzymali?
    Załóżmy dla uproszczenia teoretycznie, że ich serwer pocztowy
    był wyłączony przez 3 początkowe doby.
    Albo ichni informatyk będzie twierdził, że w firewallu coś się
    rozkonfigurowało i niektóre połaczenia były odrzucane... załóżmy ;)

    "Chęć wysłania" chyba nie wyczerpuje wersji "mógł się z łatwością
    dowiedzieć"?

    > Nie raczyli na
    > niego w ogóle odpowiedzieć.
    > Potem odpowiedź wysłali 16-go dnia od otrzymania pisemnej reklamacji.
    > Ewidentne uznanie z tytułu przekroczenia 14 dni.

    Przy założeniu, że maila dostali w dniu wysłania :)

    "ostrożności procesowej" bym się więc nie wyzbywał :D

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2012-02-11 07:54:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > dowiedzieć"?

    > Przy założeniu, że maila dostali w dniu wysłania :)
    >
    > "ostrożności procesowej" bym się więc nie wyzbywał :D

    Gotfryd, czytasz na co odpisujesz? :) Przecież napisał, że potem wysłał
    pisemną reklamację, zakładam zatem, że termin upłynął od tej właśnie formy.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2012-02-11 10:39:26
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Liwiusz napisał(a) :
> [...]

    3 tygodnie po wysłaniu maila udało mi się wyciągnąć oświadczenie, że
    mail dotarł. Fakt - nie wiem kiedy dotarł :-)

    > Gotfryd, czytasz na co odpisujesz? :) Przecież napisał, że potem wysłał
    > pisemną reklamację, zakładam zatem, że termin upłynął od tej właśnie formy.

    Rajt :-)
    Dwa dni od wysłania miałem telefon. Od dnia telefonu liczę te 16 dni.

    Swoją drogą zastanawiam się, czy argument nieprawdziwości parametrów
    podnosić w tym pozwie. Obawiam się jednak, że w przypadku przegranej
    Roma locuta, causa finita. Mam rację?

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 7. Data: 2012-02-13 16:04:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Feb 2012, Liwiusz wrote:

    > Gotfryd, czytasz na co odpisujesz? :) Przecież napisał, że potem wysłał
    > pisemną reklamację, zakładam zatem, że termin upłynął od tej właśnie formy.

    A to włażę pod stół :D
    Bezpodstawnie założyłem że od maila.
    Czepiałem się, bo to chyba "standardowy kiks", uznanie daty nadania
    za datę przyjęcia.

    pzdr, Gotfryd