  • 211. Data: 2021-09-22 19:58:25
    Temat: Re: "W nocy wywieźli ich na Białoruś"
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-09-21 o 11:54, J.F pisze:
    > A osobna sprawa, ze Niemcy cierpia na brak rak do pracy, i tani
    > imigranci im sie przydadza.
    > My zreszta tez.

    Tak przy okazji zapytam. Skąd ci pod granicą Polski mieli nożyce do
    przecinania metalu? Przywieźli ze sobą, czy im jakis Polak dał? Może
    ktoś będzie wiedział?
    Poprzecinali te druciane przeszkody i się przedostali do Polski.

    --
    animka

  • 212. Data: 2021-09-22 20:59:02
    Temat: Re: Skąd nożyce do cięcia granicznych zasieków? [Was: "W nocy wywieźli ich na Białoruś"]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Animka <a...@t...ja.wp.pl> pisze:
> [...]
    > ktoś będzie wiedział?
    > Poprzecinali te druciane przeszkody i się przedostali do Polski.

    Kupili od Białorusinów z kapitalistycznym podejściem albo wiedzieli w
    jakich sklepach znaleźć i kupić? To jak dla mnie nie jest najbardziej
    narzucające się wyjaśnienie ale inne byłoby już "oskarżeniem" na które
    wypadałoby mieć przynajmniej średnio silne poszlaki *na grupie prawo*

    --
    A. Filip

  • 213. Data: 2021-09-22 21:33:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.09.2021 o 10:31, Olin pisze:

    > Uchyl rąbka tajemnicy, jakie słowackie piwo kupują w Polsce i po ile.

    Po ile, to bym musiał w sklepie sprawdzić. SARIS się to lokalne piwo
    nazywa.

    > Czyli słuszną linię ma nasza władza, kiedy osłabia złotówkę, bo handel
    > przygraniczny kwitnie.
    > Z ciekawości: gdzie te sklepy przy samej granicy?

    Rzuć sobie okiem w miejscowości Piwniczna, tylko patrz na POI na
    GoogleMaps, a nie fotki, bo one powstały w ciągu ostatnich kilku lat i
    nie ma ich na zdjęciach.

    --
    Robert Tomasik

  • 214. Data: 2021-09-22 21:43:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.09.2021 o 17:56, J.F. pisze:

    > To w jakim sensie "powierzchniowe" ?

    Duże :-)

    > Wydaje mi sie, ze warunkiem do wprowadzenia euro jest stabilny kurs
    > waluty. Staly byl przez caly rok ?

    Nie mam zielonego pojęcia. Tematu nie śledziłem. Ja tam jeżdżę na kawę,
    albo pospacerować po górach, ewentualnie by startować w zawodach. Zawody
    rob ią w niedziele, a sklepy wówczas zamknięte. Są rzczy, które przywożę
    stamtąć, bo u nas nie ma, ale nie są to na tyle drogie rzeczy, bym
    zwracał uwagę na cenę.

    > Wydaje mi sie, ze to nie powinno miec miejsca ... no chyba, ze
    > stabilizowali kurs przez rok wczesniejszy, a na koniec juz nie
    > musieli, a tu akurat kryzys.

    NBie nwiem. NIe śledziłem. Koledzy ze Słowacji później opowiadali, jak
    ich pytałem, czemu nagle po piwo do nas jezdżą, albo proszą, bym im
    kilka zgrzewek przywiózł.

    > A to jest "efekt euro", czy moze "efekt drozszej waluty". Zaokraglamy
    > w gore, czesto mocno w gore. Niemcy na to bardzo narzekali, a rzekomo
    > ceny w sklepach wrocily w ciagu roku do tych sprzed wymiany.
    > Niemcy mieli dosc zgrabny przelicznik, prawie 1:2, Slowacy raczej
    > niezgrabny.

    Nie mam zielonego pojęcia.

    > Tak. Peugeoty, Citroeny, KIA ... dlugo by wymieniac.

    Oooo! To nie wiedziałem. Wiesz, ja tu przy granicy bywam :-)

    > https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/slo
    wacja-swiatowa-jedynka/0msh17s
    > "Kraj naszych południowych sąsiadów wciąż jest światowym liderem w
    > produkcji samochodów w przeliczeniu na jednego mieszkańca. W 2013
    > roku powstało tu ponad 980 tys. aut marki Volkswagen, Audi, Seat,
    > Skoda, Kia, Peugeot i Citroen. "
    >
    > Nawet Jeepy robia?
    > https://www.bankier.pl/moto/fabryka-fca-w-tychach-pr
    zenosi-pracownikow-na-slowacje-10306/
    > A teraz sobie wyobraz, ze przychodzi pandemia, i koncerny
    > samochodowe robia dwa miesiace przestoju.

    Zaskoczyłeś mnie. To drugi koniec Słwoacji dla mnie. Tam sporadycznie
    bywam :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 215. Data: 2021-09-22 21:45:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.09.2021 o 19:58, Animka pisze:

> [...]
    > ktoś będzie wiedział?
    > Poprzecinali te druciane przeszkody i się przedostali do Polski.

    Jest kilka sposobów pokonania zasieków i tylko jeden polegający na ich
    przecinaniu. Można dołem. Można górą po desce, drabinie, konarze,
    szmacie. To nie jest szczelne ogrodzenie. Ono ma utrudnić i opóźnić, a
    mnie zatrzymać.

    --
    Robert Tomasik

  • 216. Data: 2021-09-22 22:53:16
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Widzisz Szreku, doświadczony przez obywateli kulson Cię ujebie na braku 17 zł opłaty
    skarbowej ;-)
    Mnie np. kiedyś sąd (okręgowy I. jako instancji) ujebał na konieczności formy
    pisemnej wniosku, który chciałem złożyć. Na 3 minuty
    przerwy ani na napisanie na sali sąd się nie zgodził.
    Także rozumiem torty i placki z kremem na facjatach i togach. Da się uprać i zmyć.

    -----

  • 217. Data: 2021-09-22 23:31:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.09.2021 o 22:53, ąćęłńóśźż pisze:
    > Widzisz Szreku, doświadczony przez obywateli kulson Cię ujebie na braku
    > 17 zł opłaty skarbowej

    Zaskoczę Cię, ale akurat upoważnienie dla adwokata jest zwolnione z
    opłaty. Natomiast musi tam być podpis upoważniającego. Dlateg otak
    strasznie się pchają do tych "uchodźców".

    --
    Robert Tomasik

  • 218. Data: 2021-09-23 01:53:27
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Zaskoczę Cię, ale akurat upoważnienie dla adwokata jest zwolnione z
    > opłaty. Natomiast musi tam być podpis upoważniającego. Dlateg otak
    > strasznie się pchają do tych "uchodźców".

    0. Nie da się podpisać _skutecznie_ upoważnienia dla adwokata na
    Białorusi najlepiej bez obecności upoważnianego?
    [ upoważniany adwokat nie musi przekraczać granicy Białoruś-Polska]
    1. Czy pełnomocnikowi coś można by coś zrobić za takie upoważnienie po
    linii "mógł wiedzieć o zamiarze klienta przestępczego przekroczenia
    granicy"? [Narzucająca się linia "wykrętów prawnych": klient zamierzał
    skorzystać z przejścia granicznego ale jak widać zmienił zdanie ]

    Jak chcesz się bawić w "technikalia" to do końca.

    --
    A. Filip

  • 219. Data: 2021-09-23 02:41:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Sep 2021 21:43:22 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Duże :-)

    Czy my mamy tyle gatunkow alkoholi, aby duzy sklep zrobic?
    Czy to z calego swiata ?
    Teraz mamy mniejsza akcyze ?

> [...]

    > NBie nwiem. NIe śledziłem. Koledzy ze Słowacji później opowiadali, jak
    > ich pytałem, czemu nagle po piwo do nas jezdżą, albo proszą, bym im

    Z danych NBP

    data euro skk eur/skk
    2007-09-13 3,7756 0,1123 33.62
    2008-03-13 3,5445 0,1095 32.36
    2008-06-13 3,3915 0,1119 30.31

    a 8 lipca zatwierdzono decyzje o euro z kursem 30.1260

    i IMO - nie powinien sie ten kurs juz zmienic, chociaz
    2008-08-13 3,2690 0,1077 30.35
    2008-10-15 3,5304 0,1153 30.62
    2008-12-15 3,9804 0,1319 30.18

    wiec jakies drobne wahania jeszcze byly, ale moze to tylko w NBP..

    Ale to w kwestii zarobkow - stosunek do polskich cen to inna bajka.

    > Nie mam zielonego pojęcia.

    Powiedzmy ze piwo kosztuje ok 2.50 zl, czyli okolo 22.8 skk, ale
    w sklepie bedzie okragla cena 22.90 czy 24.90 :-)
    z pierwszej wychodzi 0.76, ale sklep zrobi z tego 0.79,
    lub skorzysta z okazji i nawet 0.89, bo ludzie nieprzyzwyczajeni :-)

    A 0.89 w 2009 to juz 3.80-4.00pln, wiec jedziemu do Polski na zakupy
    :-)

    > Oooo! To nie wiedziałem. Wiesz, ja tu przy granicy bywam :-)

    To sie czyta, a nie zwiedza :-)

    wacja-swiatowa-jedynka/0msh17s

    zenosi-pracownikow-na-slowacje-10306/

    > Zaskoczyłeś mnie. To drugi koniec Słwoacji dla mnie. Tam sporadycznie
    > bywam :-)

    Zylina to akurat przy polskiej granicy, ale dla Ciebie to faktycznie
    za siedmioma gorami :-)

    Tylko prawde mowiac to wydawalo mi sie, ze byla wspolna fabryka
    PSA i Toyoty ... a google mowi, ze to w Czechach zbudowali.

    J.

  • 220. Data: 2021-09-23 03:02:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Sep 2021 17:53:23 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Nie znam szczegółów i tu już mogę się jedynie domyślać. Po prostu
    > przejrzałem polskie prawo, ale sadzę, ze w Niemczech będzie podobnie.
    >
    > Trzeba zacząć od tego, że choć wizy Schengen są jednolite, to nie możesz
    > sobie wniosku składać w dowolnym kraju. Jeśli przykładowo Afgańczyk chce
    > do Niemiec, to wniosek o wizę musi złożyć w niemieckim konsulacie -
    > powiedzmy na Białorusi.

    A potem juz moze sobie pojechac gdziekolwiek :-)

    Ale w czym problem - chca Niemcy imigrantow, to im wizy w konsulacie
    wystawia, takie normalne, szengenskie :-)

    > Po uzyskaniu Wizy musi stawić się na polskie przejście,

    A widzisz -wcale nie niemieckie :-)

    > odprawić się i tu ewentualnie złożyć wniosek o uznanie za
    > uchodźcę w Polsce, albo też jechać do Niemiec i tam złożyć wniosek.
    >
    > Do wniosku trzeba dołączyć:
    > Dokument potwierdzający cel podróży

    W jakim sensie? Paryz chcialem zwiedzic.
    I Hamburg na przyklad :-)

    > Dokument potwierdzający posiadanie odpowiednich środków finansowych na
    > pokrycie kosztów utrzymania przez cały okres planowanego pobytu oraz na

    Fotografia pliku dolarow moze byc ? :-)

    > pokrycie kosztów powrotu do państwa pochodzenia lub zamieszkania,

    dalbym powiedzmy bilet lotniczy wykupiony w dwie strony ... ale kupic
    zanim wize wydadzą ??

    > lub na
    > pokrycie kosztów tranzytu do państwa trzeciego, które na pewno udzieli
    > pozwolenia na wjazd albo dokumenty potwierdzające, że środki te może
    > legalnie zdobyć
    > Dokument dotyczący zakwaterowania lub posiadania środków finansowych na
    > pokrycie kosztów zakwaterowania
    > Dokument pozwalający ocenić, że osoba wnioskująca o wizę opuści
    > terytorium strefy Schengen przed upływem terminu ważności wizy.

    A kiedys wystarczylo wykupic wycieczke w Orbisie.

    > No i teraz gdy nawet tę wizę uzyskał, to jeśli na granicy złoży wniosek
    > o uznanie za uchodźcę, to można nie wpuścić, bowiem wygląda na to, że
    > deklarowany cel przyjazdu jest niezgodny z faktycznym. Zatem w praktyce
    > powinien wjechać do Polski i tu złożyć wniosek o uznanie za uchodźcę.

    Czyli musi byc sprytny, wjechac jako turysta, a potem zglosic sie do
    placowki w glebi kraju :-)

    Albo ... dobrze zadeklarowal - celem jest praca i mieszkanie w
    Niemczech :-)

    > Teraz już trzeba przeprowadzić postępowanie, ale jeśli uchodźca warunków
    > nie spełnia, to wraz z odmową zostanie zobowiązany do opuszczenie terenu
    > Schengen.

    Tylko wytlumacz jeszcze te problemy Niemcow z wizami.

    J.