  • 1. Data: 2005-09-17 06:21:55
    Temat: W koncu nie wiem - Fotoradary
    Od: Krt <k...@w...pl>

    Witam...
    Przeczytalem posty o fotoradarach z archiwum grupy, nastepnie KPK,
    analizowalem Art. 175,182,183,185 i cigle nie mam jednoznaczej
    odpowiedzi na pytanie czy mozna sie skutecznie odwolac od : zdjecia z
    fotoradaru na ktorym jednoznacznie nie mozna okreslic kto jest kierowca,
    rejestracja pojazdu jest widoczna, zakladajac ze zamochodem jechala
    osoba mi bliska, samochod byl "zabezpieczony". Tj. w razie pytan policji
    moge powiedziec ze odmawiam zeznac zgodnie z ART 183 tj. "Świadek może
    uchylić się od odpowiedzi na pytanie, jeżeli udzielenie odpowiedzi
    mogłoby narazić jego lub osobę dla niego najbliższą na odpowiedzialność
    za przestępstwo, przestępstwo skarbowe, wykroczenie lub wykroczenie
    skarbowe"...??

  • 2. Data: 2005-09-17 07:38:43
    Temat: Re: W koncu nie wiem - Fotoradary
    Od: "yark" <a...@o...pl>

> [...]
    > narazić jego lub osobę dla niego najbliższą na odpowiedzialność za
    > przestępstwo, przestępstwo skarbowe, wykroczenie lub wykroczenie

    stary przepis. juz nie mozesz sie powolac w przypadku wykroczenia. nowy art
    183 brzmi:
    Art. 183. § 1. Świadek może uchylić się od odpowiedzi na pytanie, jeżeli
    udzielenie odpowiedzi mogłoby narazić jego lub osobę dla niego najbliższą na
    odpowiedzialność za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe.

    § 2. Świadek może żądać, aby przesłuchano go na rozprawie z wyłączeniem
    jawności, jeżeli treść zeznań mogłaby narazić na hańbę jego lub osobę dla
    niego najbliższą

  • 3. Data: 2005-09-18 16:43:39
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    yark wrote:
> [...]
    >
    > § 2. Świadek może żądać, aby przesłuchano go na rozprawie z wyłączeniem
    > jawności, jeżeli treść zeznań mogłaby narazić na hańbę jego lub osobę dla

    Tak więc, jak to chyba kiedyś zasugerował R. T., należy odmówić
    udzielenia odpowiedzi ze względu na możliwość popełnienia przestępstwa,
    bo "nigdy nie wiadomo czy ta osoba najbliższa po drodze kogoś nie
    przejechała [po pijanemu - dopisek mój]" :-)