  • 1. Data: 2006-03-20 11:04:34
    Temat: W jakim jezyku umowa ?
    Od: "Marcin" <c...@o...pl>

    Witam

    Proszę o udzielnie odpowiedzi na poniższe pytanie.

    W jakim języku powinna być sporządzona umowa (cywilnoprawna) zawierana z
    niemiecką firmą, prowadzącą działalność na terytorium Niemiec, a polskim
    wykonawcą (osoba fizyczna), posiadającym polskie obywatelstwo i wykonującym
    pracę w Polsce ?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam, Marcin.

  • 2. Data: 2006-03-20 11:45:35
    Temat: Re: W jakim jezyku umowa ?
    Od: buraxta <b...@g...com>

    Marcin wrote:
> [...]
    > wykonawcą (osoba fizyczna), posiadającym polskie obywatelstwo i wykonującym

    Logicznie to pewnie w polskim i niemieckim - chyba nie trudno na to
    wpaść? :)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 3. Data: 2006-03-20 13:08:33
    Od: "Marcin" <c...@o...pl>

    Użytkownik "buraxta" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Logicznie to pewnie w polskim i niemieckim - chyba nie trudno na to wpaść?
    > :)

    Ale czy firma niemiecka ma obowiązek napisania umowy w języku polskim ?
    Jaka reguluje to ustawa ?

    Dzięki za odpowiedź.
    Pozdrawiam, Marcin.

  • 4. Data: 2006-03-20 19:05:41
    Od: buraxta <b...@g...com>

    Marcin wrote:
    > Ale czy firma niemiecka ma obowiązek napisania umowy w języku polskim ?

    Nie wiem. Znów na logikę - skoro praca będzie wykonywana w Polsce to
    stawiałbym, że oni powinni przetłumaczyć i na odwrót.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 5. Data: 2006-03-20 20:10:34
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    buraxta napisał(a) w wiadomości: ...

    >Nie wiem. Znów na logikę - skoro praca będzie wykonywana w Polsce to
    >stawiałbym, że oni powinni przetłumaczyć i na odwrót.

    A może mają taką formułkę w umowie: "Wszelkie spory będą rozstrzygane
    przez Sąd właściwy dla siedziby...". Jeżeli dla siedziby firmy, a ta
    jest w Niemczech to niemiecki może ułatwić sprawę... Oczywiście żadnych
    sporów nie życzę!
    Niemieckie urzędy będą wolały po niemiecku, poskie po polsku.
    W przypadkach koniecznych będzie tłumaczenie. Niestety nie wiem, co
    na to przepisy. Może zapytać na pl.soc.prawo.podatki

    Arek

  • 6. Data: 2006-03-20 21:13:01
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Marcin wrote:

    > Ale czy firma niemiecka ma obowiązek napisania umowy w języku polskim ?
    > Jaka reguluje to ustawa ?

    Może ustawa o języku polskim (Dz.U. z 1999
    r. Nr 90, poz. 999)?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak