  • 21. Data: 2023-01-11 15:22:44
    Temat: Re: W jakiej formie dołączyć wyjaśnienia?
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 11.01.2023 o 14:27, Akarm pisze:

> [...]
    > zamiast działających pamięci. Dopadłem listonosza, ale nie chciał oddać
    > pieniędzy. ;)
    >  W komisariacie przy Chodeckiej kazali mi ścigać oszusta z oskarżenia
    > prywatnego. Pojechałem na Cyryla, do działu Przestępstw Gospodarczych, a
    > tam natychmiast ze mną pojechali do prokuratury po nakaz i jeszcze tego
    > samego dnia capnęli winowajcę. Później tylko musiałem jechać na rozprawę
    > do Gdańska, żeby odzyskać zatrzymane przez Pocztę Polską pieniądze.
    > Jak widać, w dzielnicowych na ogół nic nie da rady.

    No, to jesteśmy sąsiadami:)
    Moja przygoda też zaczęła się na Chodeckiej.

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 22. Data: 2023-01-11 15:26:21
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 11.01.2023 o 15:15, J.F pisze:

    > Na pismo odpowiedzą/cie pismem, wiec adres by sie przydał, chyba,
    > ze gdzies tam przy sprawie adres poprawny jest.
    > Policjanci maja dostep do PESEL, jakby chcieli szybko adres ustalic?
    >
    > J.

    To jest oczywista oczywistość :)
    Moje dane umieszczam w nagłówku pisma, tak samo jak i adresata.

  • 23. Data: 2023-01-11 17:16:39
    Od: Lubelak <j...@o...es>

    Olin pisze:

    > Całe szczęście, że oni nie latają samolotami.

    https://i.pl/wypadek-samolotu-pod-lubinem-dwoje-poli
    cjantow-rannych-scigali-przestepcow-zdjecia/gh/33750
    79

  • 24. Data: 2023-01-11 17:49:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > ściągnąłem album mp3 mojego ulubionego wykonawcy, a okazało się, że to
    > są filmy nakręcane przez zboków. Poleciałem na komendę i zgłosiłem, dość

    Ja bym im raczej linka wysłał pocztą (analogową). Wyczuwam kłopoty
    związane z trzepaniem kompa, a być może zarzutami o posiadanie pedo i
    gruby przypał.

> [...]
    > zawiadomiła mnie, że nie stwierdziła, żebym rozpowszechniał materiały
    > pedofilskie, i śledztwo zostało umorzone.

    A nie mówiłem:P

    Generalnie nie rozumiałeś tego, że dla kulsona problemem nie są
    przestępcy bo oni byli są i będą, ale obywatele zakłócający drogę
    kulsona do emki i z nimi w przeciwieństweie do przestępców łatwiej sobie
    kulsonowi poradzić.

> [...]
    > do Gdańska, żeby odzyskać zatrzymane przez Pocztę Polską pieniądze.
    > Jak widać, w dzielnicowych na ogół nic nie da rady.

    Niestety (albo na szczęście) kulsonariatem właściwym jest właśnie ten
    dzielnicowy, gdzie odstoisz 2 godziny w "poczekalni", potem będziesz
    gadał z jakimś przygłupem co nie rozumie polskiego, nie mówiąc już o tym
    żeby to zapisać po polsku logicznie i bez błędów żeby na końcu dostać
    umorzenie z powodu niewykrycia. I jeszcze się kulsony rzucają, że będą z
    roboty odchodzić i trzeba będzie dłużej na umorzenie czekać:(

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 25. Data: 2023-01-11 17:50:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.01.2023 o 15:22, Wiesiaczek pisze:

    > No, to jesteśmy sąsiadami:)
    > Moja przygoda też zaczęła się na Chodeckiej.

    To pakuj szczoteczkę albo spierdalaj na białoruś:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 26. Data: 2023-01-11 18:00:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No to zapewne o uszkodzenie mienia go nie oskarżą, bo nie da się dowieść, że zrobił
    to celowo.

    O nic go nie oskarżą - on jest poszkodowanym:P Chociaż jak dla mnie
    głupio - skoro mu nie postawią zarzutów, to po przegranych wyborach
    jeszcze zdążą. A tak sam sobie by wypisał mandat 500PLN za wandalizm czy
    co i już nikt nie podskoczy bo drugi raz za to samo nie wolno.

    W sumie jakby pomyśleć, to z roberta prorok niezły i rzeczywiście - w
    sumie dla psiorów zarzuty są byłyby ich dobra. Aż dziwne że na to nie
    wpadli, żeby w nocy uchwalić, żeby mogli się dobrowolnie poddać się
    karze z ominięciem sądu i już. Przewał na milion 500PLN. 100 tysiecy
    nadmiarowych zgonów - no to gruba sprawa 5k -połowe weekendowy połowę
    szumiący itd...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 27. Data: 2023-01-11 18:58:51
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-01-11 o 17:49, Shrek pisze:

> [...]
    > przestępcy bo oni byli są i będą, ale obywatele zakłócający drogę
    > kulsona do emki i z nimi w przeciwieństweie do przestępców łatwiej sobie

    Niestety moje nieliczne kontakty z policją
    prowadzą do takich samych wniosków:
    żebym broń Boże niczego nie zgłaszał, bo to tylko
    robota dla nich dodatkowa - muszą podjąć jakieś działania,
    prowadzić dochodzenia, ustalać fakty itp
    I tylko Robert na posterunku trwa :-)

  • 28. Data: 2023-01-11 19:15:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.01.2023 o 18:58, cef pisze:

> [...]
    > robota dla nich dodatkowa - muszą podjąć jakieś działania,
    > prowadzić dochodzenia,  ustalać fakty itp

    Ogólnie poprawa wizerunku policji od w okolicach przełomu dekad wynikła
    głównie z ograniczenia interakcji między przeciętnym obywatelem a
    policją. Część patoli wyjechała do anglii, samochodów już tak masowo nie
    kradli, mieszkań też masowo nie okradali, a pierdół obywatel nie
    zgłaszał bo nie warto, wiec zasadniczo zostawał pech w postaci chłopca
    radarowca - ale traktowany właśnie w kategorii pecha. Potem przyszły
    pisory i lokdałny, policja znów weszła w interakcje ze społeczeństwem i
    tak odsyskała zasłużone jednak miano milicji czyli nowocześnie kulsonerii.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 29. Data: 2023-01-11 22:54:45
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    > Na policję się nie chodzi, bo będziesz czekała dwie godziny na kulsona,
    > który nie rozumie co się do niego mówi a i zapisać tego nie potrafi
    > poprawnie.

    Tak myślę, że najlepiej od razu do prokuratury, ale to też raczej lipa
    bo policja i prokuratura to jedna rąsia. Umorzą.

    --
    animka

  • 30. Data: 2023-01-12 01:22:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-01-11, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    > Ale to są przykłady na "nieumyślnie", a ja pytałem o "nie bezprawnie".

    Już się Robert wytłumaczył z niezbyt fortunnego słowa. Sam założyłem,
    że chodzi o nieumyślne.

    > Czyli proście - a sytuacje, w którym uszkodzenie mienia jest
    > "prawne" (taa, miało być prościej ;)

    :) Prawne, czyli nieskutkujące konsekwencjami prawnymi? No to podałeś
    wczesniej MZ dobry przykład (poświęcenie mniejszego dobra). Z innych
    to gdy nie można przypisać winy, ale to bardziej karnie. Z jeszcze
    innych to dyskusja w sąsiednim wątku, gdzie nawet celowe spowodowanie
    szkody przez dziecko nie musi skutkować odpowiedzialnością cywilną
    jego i jego opiekunów.

    > A z tymi samochodami to też nie tak znowu "nieumyślnie",
    > bo po co się akurat tamtędy pchał, jak widać, że ciasno?

    Mógł nie wiedzieć, że ma sprzączka mu się z torby wysuneła.

    > Z płynem - hmm, też wiesz, że jest agresywny, więc trzeba dowieść
    > zachowania należytej staranności przewożenia i że to był naprawdę
    > wypadek.

    Taki płyn typu kret, ale w płynie, albo żel do kibla, to rozumiem
    zamawiasz specjalny transport? :)

    > Zagapienie - nie wiem, jak jest w PoRD, ale nie ma tam nic o
    > zachowaniu uwagi itp. w "zasadach ruchu pieszych" (podobno pierwsza
    > lekcja na kursie)?

    Jak wleziesz pod kołą i wgnieciesz maskę, to w znakomitej większości
    przypadków nie będzie to celowe.

    > No to też dałem właśnie przykład na "umyślnie", - ale być może nie
    > "bezprawnie".

    Myślałem, że widzisz, iż Robert się rąbnął.

    --
    Marcin