  • 1. Data: 2005-12-25 14:11:54
    Temat: W Legnicy walczą o rondo Wojtyły
    Od: ultra <k...@y...co.jp>

    Zycie Warszawy:

    W Legnicy walczą o rondo Wojtyły

    Proboszcz katolickiej parafii św. Jacka w Legnicy zwrócił się do
    miejscowych radnych o przemianowanie placu Bolesława Limanowskiego.
    Ksiądz Robert Kristman chce, by nowym patronem skweru był papież Jan
    Paweł II.

    Problem w tym, że w mieście jest już nie tylko pomnik, ale i ulica
    nazwana imieniem Jana Pawła II. Mogłoby więc dochodzić do mylenia
    adresów. Przewidując taką sytuację - aby jej uniknąć - proboszcz
    zaproponował we wniosku, by patronem skweru był Ojciec Święty, ale
    jako... papież Wojtyła.

    Kapłan argumentuje, że Bolesław Limanowski nie jest bliżej znany
    tutejszym mieszkańcom, zaś papieża wszyscy mają świeżo w pamięci po jego
    wizycie w 1997 roku.

    Wniosek proboszcza poparło ponad 300 parafian. Zdaniem księdza i
    popierających go legniczan, zmiana nazwy placu nie powinna sprawić
    kłopotu pozostałym mieszkańcom miasta.

    Pomysł wprawił w konsternację nie tylko radnych. - Taka nazwa jest nie
    do przyjęcia - mówi ksiądz Piotr Nowosielski z legnickiej Kurii
    Biskupiej. Po konsultacjach ze znawcami teologii, a także prawa
    kanonicznego twierdzi on, że niewłaściwa byłaby także inna nazwa - Plac
    Papieża Polaka. - Przecież za jakiś czas Polak znowu może zostać
    papieżem. I co wtedy? - pyta. Ksiądz Nowosielski, zresztą w ogóle za
    niedopuszczalne uważa wszelkie próby upamiętnienia osoby Jana Pawła II
    pod innym imieniem niż to, które przybrał jako papież.

    2005-12-24

  • 2. Data: 2005-12-25 15:45:13
    Temat: Re: W Legnicy walczą o rondo Wojtyły
    Od: kubus <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Dec 2005 14:11:54 GMT, ultra <k...@y...co.jp> wrote:

    >Wniosek proboszcza poparło ponad 300 parafian. Zdaniem księdza i
    >popierających go legniczan, zmiana nazwy placu nie powinna sprawić
    >kłopotu pozostałym mieszkańcom miasta.

    Pan proboszcz ma racje. Ja mam w dupie nazwe ulicy czy placu, przez
    ktore przejezdzam.

    A tak serio; powinno sie ustawowo, nawet konstytucyjnie, zakazac
    nazywania ulic nazwiskami, czy jakimis politycznymi nazwami, ktore
    moglyby w przyszlosci podlegac koniunkturalnym zmianom.

    Kubus

  • 3. Data: 2005-12-25 15:55:19
    Temat: Re: W Legnicy walcz o rondo Wojtyy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kubus" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A tak serio; powinno się ustawowo, nawet konstytucyjnie, zakażać
    > nazywania ulic nazwiskami, czy jakimiś politycznymi nazwami, które
    > mogłyby w przyszłości podlegać koniunkturalnym zmianom.

    Tylko w takim razie pozostały by już cyferki. Niemal każda postać z
    nagła, a niespodziewana może zostać uznana przez historię za
    nieprawomyślną.

  • 4. Data: 2005-12-25 20:59:05
    Od: "Romeq" <r...@p...fm>

    > Tylko w takim razie pozostały by już cyferki. Niemal każda postać z
    > nagła, a niespodziewana może zostać uznana przez historię za
    > nieprawomyślną.

    Cyferki? 666? 69? i inne takie? Zaraz bys mial protesty;)

    Pozdrawiam,

    Robert

  • 5. Data: 2005-12-25 21:46:49
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-12-25 16:55 Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    >
    > Tylko w takim razie pozostały by już cyferki. Niemal każda postać z
    > nagła, a niespodziewana może zostać uznana przez historię za

    Zgadzam się z kol. kubusem.
    Ulic może być wiele:
    - Warszawska, Krakowska, Poznańska, Londyńska, Sztokholmska... lub
    Mazowiecka, Śląska, Wiślana...
    - Kolorowa, Niebieska, Zielona...
    - Leśna, Topolowa, Zbożowa...
    - Dworcowa, Browarna, Kolejowa...
    - Szeroka, Długa, Wąska...
    - Świętojańska (ale nie dlatego, że czci św. Jana, a dlatego, że
    przechodzi obok kościoła pw. św. Jana).

    To samo powinno dotyczyć pomników. Władza państwowa nie może stawiać
    nikomu pomników - bo postawi ich za mało lub nie tym co trzeba. Może za
    kilka lat się okaże, że jakiś wspaniały człowiek był
    sowieckim/amerykańskim agentem? Aby nie ryzykować powinna być zasada:
    NIKT. Nawet JP2.
    Jak ktoś ma ochotę na pomnik Edwarda Gierka, to proszę bardzo: wykupuje
    (wydzierżawia) chodnik i za zgodą architekta miasta stawia. Architekt
    nie widzi szczegółów pomnika (tylko np. czy przedstawia postać, czy
    kilka postaci itp.) i nie wie, kogo dotyczy (żeby wydać w miarę
    obiektywną opinię).
    w.
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 6. Data: 2005-12-26 01:19:17
    Od: buraxta <b...@g...com>

    Wojtek Szweicer wrote:
> [...]
    > nie widzi szczegółów pomnika (tylko np. czy przedstawia postać, czy
    > kilka postaci itp.) i nie wie, kogo dotyczy (żeby wydać w miarę

    Tak, a później będzie afera, że koło kościoła stoi pomnik prostytutki :)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\