  • 41. Data: 2010-10-16 19:52:34
    Temat: Re: VAT 23% a wypowiedzenie umowy z operatorem komórkowym
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Liwiusz w <news:i9cut3$nk7$1@news.onet.pl>:

    > Skąd wynika możliwość ustalania wyłącznie cen netto?

    Podkreśliłem. Taka ustawa...

    Skoro już uzyskałeś odpowiedź, to może się zrewanżujesz i odpowiez na
    pośrednio zadane pytanie, jakie przepisy pozwalają dowolnie żonglować stawką
    VAT w omawianym przypadku

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 42. Data: 2010-10-16 19:55:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-16 21:52, 'Tom N' pisze:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Podkreśliłem. Taka ustawa...

    Czytałem przepis. Twojego zdania nie podzielam.

    > Skoro już uzyskałeś odpowiedź, to może się zrewanżujesz i odpowiez na
    > pośrednio zadane pytanie, jakie przepisy pozwalają dowolnie żonglować stawką
    > VAT w omawianym przypadku

    Na taką żonglerkę zezwalają posłowie uchwalając zmiany VAT.

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2010-10-16 20:15:14
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Liwiusz w <news:i9d004$q8u$1@news.onet.pl>:

    > Czytałem przepis. Twojego zdania nie podzielam.

    Przygotowując cennik mogli zdecydować(ustalić) wyłącznie o cenie netto, cenę
    brutto muszą _wyliczyć_ zgodnie ze stawką VAT obowiązująca w chwili
    _publikacji_ cennika.
    Tak więc możesz się nie zgadzać z obowiązującymi przepisami ;P

    > Na taką żonglerkę zezwalają posłowie uchwalając zmiany VAT.

    Obowiązek policzenia tego co op *ustalił* i pomnożenia przez stawkę się nie
    zmienił przez zmiany w VAT.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 44. Data: 2010-10-16 20:33:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-16 22:15, 'Tom N' pisze:

> [...]
    > _publikacji_ cennika.
    > Tak więc możesz się nie zgadzać z obowiązującymi przepisami ;P

    Nadal nie widzę skąd pomysł, że cennik nie może być w cenie brutto.

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2010-10-16 21:08:11
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Liwiusz w <news:i9d27q$15k$1@news.onet.pl>:

    > Nadal nie widzę skąd pomysł, że cennik nie może być w cenie brutto.

    czyli nie czytałeś PT, pomimo, że tak twierdziłeś:

    3. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych określa w
    ^^^^^^^^^
    cenniku usług telekomunikacyjnych, zwanym dalej ,,cennikiem", ceny
    ^^^^^^^ ^^^^

    Jak rozumieć "określa" możesz wyczytać w innych artykułach PT, znaczy tyle
    co definiuje/ustala -- nie może zdefiniować/ustalić ceny brutto, może
    wyłącznie ją _wyliczyć_, ergo jego cennik nie może zawierać wyłącznie cen
    brutto

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 46. Data: 2010-10-16 21:14:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-16 23:08, 'Tom N' pisze:

> [...]
    > co definiuje/ustala -- nie może zdefiniować/ustalić ceny brutto, może
    > wyłącznie ją _wyliczyć_, ergo jego cennik nie może zawierać wyłącznie cen

    Toż napisałem, że nie zgadzam się z Twoim zdaniem, iż "określa"
    oznacza koniecznie iż "podaje netto i wylicza brutto".

    Na przykład tutaj masz cennik w cenach brutto:
    http://www.heyah.pl/regulaminy/na-karte_nowa-heyah/c
    ennik_nowa_heyah_wazny_od_09112010/oid/2163b59aa933a
    af7ebfad93839c63387

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2010-10-16 21:34:57
    Temat: Re: VAT 23% a wypowiedzenie umowy z operatorem kom?rkowym
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > I po tym, jak ileś lat temu przedsiębiorcy poparzyli się przy
    > okazji
    > "przewalutowania" różnych towarów i usług ze stawki obniżonej (7%)
    > do podstawowej (22%) powinni o tym pamiętać - prawo *pozwala*
    > podać cenę w postaci:
    > "50 zł netto plus należny podatek VAT, co na dzień zawarcia umowy
    > wynosi 65 zł"

    VAT 30%? Wypluj te słowa!

  • 48. Data: 2010-10-16 21:45:00
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

> [...]
    > wartości").
    >
    > Do tego popełniasz nadużycie: w tle pomijasz możliwość wykazania
    > na f-rze jako ceny "podstawowej" zarówno wartości brutto jak
    > i netto, *niezależnie* od ustaleń "podstawy do określenia ceny"
    > (IMVHO można umownie ustalić "jak będzie wyglądała faktura",
    > ale po pierwsze nie spotkałem się z takim przypadkiem, do tego
    > z pewnym niewielkim ryzykiem że MF albo Sejm coś pogrzebie,
    > "wymuszona" metoda przestanie być prawidłowa i pojawi się
    > pytanie czy wobec tego umowa wymusza inną z pozostałych).

    Stanowczo dementuję pogłoskę, jakobym popełniał jakiekolwiek naduzycie
    :-) Nie jest moja winą, że tzw. ustawodawca się zakalapućkał i np. w PT
    nakazuje w bilingu ujawniać cenę netto i brutto jednocześnie.

    Jedyne co chciałem wykazać, to:
    1. brak obowiązku (wynikającego z ustawy) do zmiany ceny w przypadku
    zmiany jej składowych
    2. relatywność netto/brutto/vat 22/vat 23

    i wycofuję się rakiem :-)

  • 49. Data: 2010-10-16 21:47:34
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    > Toż napisałem, że nie zgadzam się z Twoim zdaniem, iż "określa"
    > oznacza koniecznie iż "podaje netto i wylicza brutto".

    Ja gdzieś tak napisałem? Zacytuj proszę. Mylą Ci się cennik i cena cały czas
    w tej dyskusji

    > Na przykład tutaj masz cennik w cenach brutto:
    > http://www.heyah.pl/regulaminy/na-karte_nowa-heyah/c
    ennik_nowa_heyah_wazny_od_09112010/oid/2163b59aa933a
    af7ebfad93839c63387

    "Cennik Usług Telekomunikacyjnych Operatora
    Ceny za usługi podane w kwotach brutto, zawierają 22% podatek VAT"

    A wężykiem ~~~ masz podkreślone, to co zapomniałeś wyciąć...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 50. Data: 2010-10-16 21:49:31
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

> [...]

    > co definiuje/ustala -- nie może zdefiniować/ustalić ceny brutto, może
    > wyłącznie ją _wyliczyć_, ergo jego cennik nie może zawierać wyłącznie cen

    A definicję słowa "cena" zawiera inna ustawa

    c.b.d.u. :-)