  • 31. Data: 2007-03-08 09:03:57
    Temat: Re: Uzywany komputer - licencja na windows, naklejki itd
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marcin P. napisał(a):

    > Bliżej proszę, najlepiej kawa na ławę:
    > Czy mogę kupić używany komputer z windowsem OEMem i zarejestrować go na siebie?
    > Czy ludzie z MS to potwierdzą?

    ZADZWOŃ, przez telefon, może być komórkowy, NA INFOLINIE MS lub BSA...
    http://www.microsoft.com/poland/piratnie/faq/faq34.m
    spx

    j.

  • 32. Data: 2007-03-08 09:58:23
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Marcin P." <l...@o...pl> wrote in message

    >Poczytaj o OEMach microsoftu. Jest (było) ich kilka typów.
    >Zdaje mi się, że taki OEM może być używany tylko na komputerze, na któym
    >zostałaktywowany.
    >Nie możesz go zarejestrować drugi raz na inne dane. Takiego oema NIE MOŻNA
    >odsprzedawać.
    >To normalne warunki licencji OEM. Chyba, że jest coś, o czymś nie wiem.

    Ale komputer z zainstalowanym OEM jak najbardziej można.

  • 33. Data: 2007-03-08 10:27:29
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 08-03-2007 o 09:33:28 Arek <a...@e...net> napisał(a):

    > A każdorazowo przed użyciem zmówić trzy zdrowaśki, ale 6 razy pokłonić
    > się w stronę Mekki...
    > Od kiedy to M$ a nie parlamentarzyści stanowią prawo w tym kraju?

    Od nigdy :) Ja tylko pisze o tym, co MS uznaje za 'legalny' system.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 34. Data: 2007-03-08 10:32:54
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):

    [...]

    > Od nigdy :) Ja tylko pisze o tym, co MS uznaje za 'legalny' system.

    Skoro Windows jest wlasnoscia MS-a to MS-a trzeba pytac o problem
    poruszony przez Twórcę tego wątku a nie wdawać się w głupie dyskusje po
    raz pięćsetczterdziestysiódmy na tej grupie... To wydawać by się mogło
    proste ale najwyraźniej nie jest bo różnej maści "czarodzieje" usiłują
    tu ciągle czarować...

    j.

  • 35. Data: 2007-03-08 10:44:25
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik januszek napisał:
> [...]
    > raz pięćsetczterdziestysiódmy na tej grupie... To wydawać by się mogło
    > proste ale najwyraźniej nie jest bo różnej maści "czarodzieje" usiłują

    A może Ty za prosto myślisz? Windows jest M$, ale terytorium Polski już
    nie.
    I tak się jakoś składa, że jak ktoś chce sprzedawać coś na terytorium
    jakiegoś Państwa to MUSI się stosować do jego praw, a nie do swoich
    "pobożnych" zachcianek.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 36. Data: 2007-03-08 19:02:47
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Jerry napisał(a):

    > To dlaczego mnie ciągle straszą że muszę mieć poza nalepką / książeczką
    > jeszcze nośnik i fakture?

    Bo się nie znają

    > Mówie tu o OEMowych programach - Windows /
    > word.... Czy niepotrzebnie straszą?

    Dokładnie. Masz fakturę, na której jest wyszczególniona pozycja informująca
    o zakupie systemu? To oprócz tej faktury nie musisz mieć nic innego. Mało
    tego - na podstawie faktury zakupowej spokojnie dostaniesz od Microsoftu
    zupełnie bezpłatnie duplikat zarówno nośnika jak i certyfikatu
    autentyczności

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 37. Data: 2007-03-08 19:38:07
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Markus Sprungk napisał:
    > Dokładnie. Masz fakturę, na której jest wyszczególniona pozycja informująca
    > o zakupie systemu? To oprócz tej faktury nie musisz mieć nic innego. Mało

    No i tu się mylisz. Faktura jest w tym przypadku NICZYM.

    Ja mam mnóstwo faktur na zakup różnych softów.
    I co z tego? Nico, bo je odsprzedałem.

    Liczy się tylko JEDNO - to czy masz ORYGINALNY EGZEMPLARZ programu.

    I nic więcej ani nic mniej.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 38. Data: 2007-03-08 21:10:13
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Arek napisał(a):

    > No i tu się mylisz. Faktura jest w tym przypadku NICZYM.

    Potwierdza zakup legalnego oprogramowania

    > Ja mam mnóstwo faktur na zakup różnych softów.

    Gratuluję. Ja mam tylko kilkanaście maili + potwierdzenie płatności kartą
    kredytową lub Paypal

    > I co z tego? Nico, bo je odsprzedałem.

    A ja sobie trzymam tak samo jak rachunki za telefon komórkowy, gaz czy
    światło

    > Liczy się tylko JEDNO - to czy masz ORYGINALNY EGZEMPLARZ programu.
    >
    > I nic więcej ani nic mniej.

    Zabawne. Co potwierdza fakt oryginalności Twojego egzemplarza skoro, jak
    twierdzisz, nie trzeba mieć ani faktury ani płyty ani certyfikatu?

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 39. Data: 2007-03-08 22:10:44
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Markus Sprungk napisał:
    > A ja sobie trzymam tak samo jak rachunki za telefon komórkowy, gaz czy
    > światło

    Ale to tylko dowodzi, że kiedyś tam nabyłeś - podkreślam czas przeszły-
    soft i mogłeś go odsprzedać, dać itd. itp. a sobie zachować kopię.

    W żaden sposób nie świadczy, że masz uprawnienia do tego softu.
    Tylko oryginalny - czyli wprowadzony przez twórcę lub upoważnionego -
    egzemplarz programu może o tym świadczyć.

    > Zabawne. Co potwierdza fakt oryginalności Twojego egzemplarza skoro, jak
    > twierdzisz, nie trzeba mieć ani faktury ani płyty ani certyfikatu?

    A dlaczego JA miałbym potwierdzać jego oryginalność?
    Niech mi udowodnią, że NIE JEST oryginalny.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 40. Data: 2007-03-09 07:26:01
    Od: "Marcin P." <l...@o...pl>

> [...]
    > egzemplarz programu może o tym świadczyć.

    > A dlaczego JA miałbym potwierdzać jego oryginalność?
    > Niech mi udowodnią, że NIE JEST oryginalny.

    O jakiej ty oryginalności mówisz? Masz pojęcie?
    Jak złodziej buchnie ci samochód, to przecież też ma oryginalny!

    Chodzi tylko i wyłącznie o używanie oprogramowania zgodnie z warunkami licencji.
    Jeśli na licencji jest dla przykłądu napisane, że "program nie może być
    odsprzedawany"
    a ty masz fakturę zakupu od poprzedniego właściclela, naklejki, faktury, pudełko,
    płyty
    i książeczkę z licencją. to nadal jesteś ZŁODZIEJEM! Proste?

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin