  • 21. Data: 2008-06-12 23:13:55
    Temat: Re: Użyczenie mieszkania a komornik
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek pisze:

    > sprawdź zanim coś napiszesz
    >
    > google.com --> podatek od użyczenia

    Coś tam piszą wskazując na ordynację podatkową... Za dnia sobie
    poczytam, i jeśli słusznie prawisz, to będzie "hau-hau" oraz "auuuuu".

    Ale osobiście nie chce mi się wierzyć, że taki debilizm ktoś do
    przepisów wprowadził. Jeszcze ewentualny dochód dla tego, komu użyczono
    - byłbym to w stanie zrozumieć, zwłaszcza gdyby dotyczyło firmy.

    Ale podwójne opodatkowanie? I jeszcze nikt nie zrobił afery?

    Na przyszłość podpieraj się jednak artykułami, bo w takie dziwaczne
    rzeczy to na prawdę ciężko uwierzyć...

  • 22. Data: 2008-06-13 00:32:43
    Od: T <...@t...warszawa.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Ale osobiście nie chce mi się wierzyć, że taki debilizm ktoś do
    > przepisów wprowadził. Jeszcze ewentualny dochód dla tego, komu użyczono
    > - byłbym to w stanie zrozumieć, zwłaszcza gdyby dotyczyło firmy.

    Pomińmy na chwile przepisy (chociaż zdaje się, że przypadki podobne do
    opisanych rzeczywiście się zdarzały, ale te o których słyszałem opierały
    się na dość karkołomnej interpretacji przepisów przez niektóre US).

    Na jakiej podstawie byłbyś w stanie to zrozumieć? Przecież opodatkowanie
    jakichś enigmatycznych, domniemanych przychodów to absurd w najczystszej
    postaci, pomijam już w ogóle fakt, że nie sposób precyzyjnie określić
    kwoty od której powinien być zapłacony podatek.

    --
    http://tomasz.warszawa.pl

  • 23. Data: 2008-06-13 01:12:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Coś tam piszą wskazując na ordynację podatkową... Za dnia sobie
    > poczytam, i jeśli słusznie prawisz, to będzie "hau-hau" oraz "auuuuu".

    No to ćwicz, żeby ci dobrze wyszło.

  • 24. Data: 2008-06-13 01:13:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    T wrote:

> [...]
    > postaci, pomijam już w ogóle fakt, że nie sposób precyzyjnie określić
    > kwoty od której powinien być zapłacony podatek.

    Ja nie jestem od rozumienia przepisów.
    One są i na tej podstawie US upomni się o swoje.

  • 25. Data: 2008-06-13 06:19:41
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 12 Jun 2008 21:59:24 +0200, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > IMO ważną umowę i podstawę do zamieszkiwania. Ale pytanie, co jak komornik
    > zechce zająć mieszkanie i zlicytować?
    > A umowę masz z ojcem przedstawiającym się jako właściel? Bo w sumie może
    > ojciec po prostu był pełnomocnikiem syna za jego zgodą, byłaby teraz umowa
    > juz ważna.

    Może być jeszcze gorzej. Istnieje coś takiego jak skarga pauliańska
    (art. 527-534 kc). Niemal wszystkie warunki są w sposób oczywisty
    spełnione. Gdy sąd uzna, ze mogłeś dowiedzieć się o długach właściciela,
    to jeśli się nie mylę może ci nakazać zapłatę "zaległego" czynszu za
    "wynajem".

  • 26. Data: 2008-06-13 07:54:43
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 13 Jun 2008 06:19:41 +0000, jureq napisał(a):

    > .... może ci nakazać ....

    To oczywiście było do manfreda a nie do Andrzeja Lawy.

  • 27. Data: 2008-06-13 08:27:49
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Cubus" <c...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Po licytacji mieszkania możesz ewentualnie wynająć je od nowego
    > właściciela jeśli będzie zainteresowany.

    zapominasz ze w zwiazku z tym sam sie moze stac wlascicielem

  • 28. Data: 2008-06-13 10:50:13
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > One są i na tej podstawie US upomni się o swoje.

    a na jakiej podstawie to "swoje" wyliczy?

  • 29. Data: 2008-06-13 12:43:38
    Od: kam <...@...pl>

    William pisze:

    > IMHO mieszkanie będziesz musiał opuścić bo umowa użyczenia jest
    > nieważna.

    a nieważność to niby z czego ma wynikać?

    KG

  • 30. Data: 2008-06-13 13:21:34
    Od: T <...@t...warszawa.pl>

    witek pisze:

    > Ja nie jestem od rozumienia przepisów. One są i na tej podstawie US
    > upomni się o swoje.

    Przecież napisałem: "pomińmy na chwile przepisy".

    --
    http://tomasz.warszawa.pl