  • 51. Data: 2013-08-22 16:06:05
    Temat: Re: Użyczenie części mieszkania ne sied[...]
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 22.08.2013 15:51, Deflegmator pisze:

    > Nie o to pytałem, na co odpowiedziałeś. Bo ja wiem, że [...] aż takim
    > idiotą nie jestem. :> [...]Nie wiedziałem tylko, [...]Teraz wiem,
    > że moje wyobrażenie było, oględnie mówiąc, nienajmądrzejsze.:)

    A skąd grupa wiedzieć, co akurat wiesz a co nie?

    p. m.

    ps: zauważyłeś że za każdym razem jak piszesz, temat (a w zasadzie jego
    część zawierająca jakieś śmieci) staje się coraz dłuższy?

  • 52. Data: 2013-08-22 16:12:32
    Temat: Re: Użyczenie części mieszkania ne sied=?UTF-8?B?Wy4uLl0=?=
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    m wrote:

    > A skąd grupa wiedzieć, co akurat wiesz a co nie?

    Z pytań, które zadałem. Oprócz tego wyszła moja niewiedza w innych
    kwestiach - które to odkrycie też jest dla mnie cenne. :)

    > p. m.
    >
    > ps: zauważyłeś że za każdym razem jak piszesz, temat (a w
    > zasadzie jego część zawierająca jakieś śmieci) staje się coraz
    > dłuższy?

    Musiał mi czytnik oszaleć. Coś spróbuję z tym zrobić.

    --
    Deflegmator

  • 53. Data: 2013-08-22 16:18:16
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 22.08.2013 16:12, Deflegmator pisze:

    > Z pytań, które zadałem. Oprócz tego wyszła moja niewiedza w innych
    > kwestiach

    Ano właśnie, skąd mamy wiedzieć że nie akurat w tej kwestii?

    P.A.Śmiejek Ci obrazowo wytłumaczył różnicę między pojęciami, a ty do
    niego z fochem.

    p. m.

  • 54. Data: 2013-08-22 16:21:53
    Temat: Re: Użyczenie części mieszkania ne sied=?UTF-8?B?PT9VVEYtOD9CP1d5NHVMbDA9Pz0=?=
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    m wrote:

    > P.A.Śmiejek Ci obrazowo wytłumaczył różnicę między pojęciami,
    > a ty do niego z fochem.
    >
    > p. m.

    Meliski muszę się napić. Za focha niniejszym przepraszam.

    --
    Deflegmator

  • 55. Data: 2013-08-22 18:39:07
    Temat: Re: Użyczenie części mieszkania ne sied=?UTF-8?B?PT9VVEYtOD9CP1BUOVZWRVl0T0Q5Q1AxQlVPVlpXUlZsMFQwUTVRMUF5Vm5SaVI=?==?UTF-8?B?MncwVTIxMGJsZHRNWE5sVjBwWllUSmthbE09Pz09P1VURi04P0I/Ulc4eVYyeG8=?==?UTF-8?B?ZGxveVNYcFVibHBhWXpGT1lWTlZhSFphTVUwOVB6MDlQMVZVUmkwNF
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.08.2013 15:44, Liwiusz pisze:

    > No to może go mieć bez akrobacji z rejestracją.

    Ale wtedy powraca temat podatku oraz czynszu :D Czy jeśli przedsiębiorca
    otrzyma powierzchnię użytkową (biurową) od męża siostry, to czy nie
    należy się jakiś podatek + czy spółdzielnia nie przekwalifikuje takiego
    lokalu na użytkowy?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 56. Data: 2013-08-22 18:41:20
    Temat: Re: Użyczenie części mieszkania ne sied=?UTF-8?B?PT9VVEYtOD9CP1BUOVZWRVl0T0Q5Q1AxQlVPVlpXUlZsMFQwUTVRMUF4UWxWUFY=?==?UTF-8?B?bHBYVWxac01GUXdVVFZSTVVGNFVXeFdVRlk9Pz09P1VURi04P0I/YkhCWVZXeGE=?==?UTF-8?B?YzAxR1VYZFZWRlpTVFZWR05WWnROVk5oVmtrOVB6MDlQMVZVUmkwNF
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.08.2013 15:54, Deflegmator pisze:

    > Zazwyczaj tak bywa.

    Nie wiem, czasy się zmieniły.... Ja tam się z koleżanką nie żeniłem.

    > Ty się ożeniłeś z kolegą? :)

    ani z koleżanką ani z kolegą. Z narzeczoną. Ale ja starej daty jestem,
    do tego chrześcijanin...

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 57. Data: 2013-08-22 22:13:11
    Temat: Re: Użyczenie części mieszkania ne sied=?UTF-8?B?PT9VVEYtOD9CP1BUOVZWRVl0T0Q5Q1AxQlVPVlpXUlZsMFQwUTVRMUF4UWxWUFY=?==?UTF-8?B?bHBYVWxac01GUXdVVFZSTVVGNFVXeFdVRlk9Pz09P1VURi04P0I/YkhCWVZXeGE=?==?UTF-8?B?YzAxR1VYZFZWRlpTVFZWR05GVlhlRmRWUmxrOVB6MDlQMVZVUmkwNF
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > ani z koleżanką ani z kolegą. Z narzeczoną. Ale ja starej daty
    > jestem, do tego chrześcijanin...

    No ja też koleżankę w pewnym momencie przekształciłem w
    narzeczoną. No ale zostawmy to już na boku, bo się off-top robi.

    Dzięki za pomoc i pozdrawiam. :)

    --
    Deflegmator

  • 58. Data: 2013-08-23 01:16:28
    Temat: Re: Użyczenie części mieszkania ne sied=?UTF-8?B?PT9VVEYtOD9CP1BUOVZWRVl0T0Q5Q1AxQlVPVlpXUlZsMFQwUTVRMUF4UWxWUFY=?==?UTF-8?B?bHBYVWxac01GUXdVVFZSTVVGNVZtNVNhVkk9Pz09P1VURi04P0I/TW5jd1ZUSXg=?==?UTF-8?B?TUdKc1pIUk5XRTVzVmpCd1dsbFVTbXRoYkUwOVB6MDlQMVZVUmkwNF
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-08-22, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Spółkę z o.o.? Tak. Działalność gospodarczą - jak już pisałem -
    > rejestruje się pod adresem zamieszkania, można jako dodatkowe miejsca
    > wykonywania podać dowolne adresy-biura.

    Ale uściślij co rozumiesz pod pojęciem "rejestruje się pod adresem zamieszkania".
    Co wynika z faktu takiej rejestracji, że tak specjalnie to zaznaczasz?

    Bo jak na razie wychodzi mi, że jedynie formularzach podatkowych PIT/VAT posługujemy
    się adresem zamieszkania. Z racji bycia osobą fizyczną.

    W pozostałych przypadkach można spokojnie mieć adres biura.
    I to jako *główne* miejsce prowadzenia d.g. jak również jako adres
    korespondencyjny dla urzędów, tudzież miejsce przechowywania ksiag.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 59. Data: 2013-08-23 07:30:55
    Temat: Re: Użyczenie części mieszkania ne sie
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 23.08.2013 01:16, Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    posługujemy
    > się adresem zamieszkania. Z racji bycia osobą fizyczną.

    No i jeszcze taki drobny szczegół że musi być na fakturach VAT. No i pod
    ten adres ogólnie mogą przychodzić niezadowoleni klienci z reklamacjami.
    Nie wiem czy ma znaczenie w tym konkretnym przypadku.

    Nie wiem jak jest teraz, ale jeszcze niedawno (tj. jeszcze 7 lat temu)
    żeby zarejestrować DG w mieszkaniu, trzeba było mieć tytuł prawny do
    lokalu ze zgodą właściciela tegoż na prowadzenie DG (pewnie nie ma
    znaczenia w tym przypadku, ale dla kronikarskiego porządku dodaję).

    p. m.

  • 60. Data: 2013-08-23 08:18:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > Co wynika z faktu takiej rejestracji, że tak specjalnie to zaznaczasz?

    Chodzi o punkt 04 formularza EDG (Adres miejsca zamieszkania
    wnioskodawcy) i wynikającą stąd właściwość odpowiedniego urzędu.

    Chodzi też o to, co przedsiębiorca musi mieć. Przedsiębiorca musi mieć
    adres zamieszkania, który domyślnie jest głównym miejscem prowadzenia
    działalności. Można mieć opcjonalnie inne główne miejsce wykonywania
    działalności niż miejsce zamieszkania, oraz dodatkowe miejsce
    wykonywania działalności. Przedsiębiorca jednak nie może nie mieć
    miejsca zamieszkania.

    > W pozostałych przypadkach można spokojnie mieć adres biura.
    > I to jako *główne* miejsce prowadzenia d.g. jak również jako adres
    > korespondencyjny dla urzędów, tudzież miejsce przechowywania ksiag.

    Ale w każdym przypadku trzeba mieć też adres zamieszkania, nie możesz go
    ukryć w EDG wynajmując wirtualne biuro. Biuro będzie tylko co najwyżej
    głównym miejscem wykonywania działalności (łatwe do obalenia, jeśli to
    będzie biuro wirtualne i w przypadku spółek z o.o. USy się już za to
    biorą -
    http://rejestracjaspolkizoo.pl/2013/07/31/rejestracj
    a-spolki-w-wirtualnym-biurze-rozwaz-to-dwa-razy/)

    art. 25 ustawy o swobodzie:

    Wpisowi do CEIDG podlegają:
    [...]
    oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu zamieszkania przedsiębiorcy,
    adres do doręczeń przedsiębiorcy oraz adresy, pod którymi jest
    wykonywana działalność gospodarcza, w tym adres głównego miejsca
    wykonywania działalności i oddziału, jeżeli został utworzony;[...]

    --
    Liwiusz