  • 1. Data: 2006-08-24 19:38:36
    Temat: Uzyczenie auta z zagranicy
    Od: "Lukasz" <a...@o...pl>

    Witam!

    Mam pytanie bo nie znalazlem w necie zadnych rozsadnych informacji jak naprawde
    dziala polskie prawo jezeli uzycze (wypozycze) samochod w innym kraju EU i
    przyjade nim do polski. Czy moge nim normalnie jezdzic? Czy przejade takim
    samochodem przez granice?

    pzdr

  • 2. Data: 2006-08-24 19:55:43
    Temat: Re: Uzyczenie auta z zagranicy
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > dziala polskie prawo jezeli uzycze (wypozycze) samochod w innym kraju EU i
    > przyjade nim do polski. Czy moge nim normalnie jezdzic? Czy przejade takim
    > samochodem przez granice?

    Nie wiem co mówi prawo, ale pewnie pozwala bo ja jeżdże już od stycznia autem
    zarejestrowanym na firmę w jednym kraju UE a poruszam sie po Polsce i innych
    krajach UE.
    Mam upoważnienie od firmy będącej właścicielem samochodu, ale nikt go nie chciał
    oglądać.
    Ani polscy policjanci, gdy mnie za przekroczenie szybkości zatrzymali, ani
    niemiecy celnicy w czasie okazjonalnej kontroli, ani żaden pogranicznik na
    jakiejkolwiek granicy.

    --
    vertret

  • 3. Data: 2006-08-24 19:58:56
    Od: a...@o...pl

> [...]
    > niemiecy celnicy w czasie okazjonalnej kontroli, ani żaden pogranicznik na

    :O spoko a jak wtedy jest z ubezpieczeniem (polskim OC) co sie pokazuje?

    pzdr.

  • 4. Data: 2006-08-24 20:20:47
    Od: Piotr Biegała <piotr@biegala_SPAM_WON_.pl>

    W dniu czw, 24 sie 2006 o 21:38 GMT Lukasz napisał na grupę:

> [...]
    >przyjade nim do polski. Czy moge nim normalnie jezdzic? Czy przejade takim

    spoko. Tesc mojego brata ma paszport polski i kanadyjski. Dwa razy do
    roku przylatuje do Francji, tam na kanadyjski paszport łyka fure u
    Hertza i jedzie do PL. W PL pokazuje paszport polski. Policja go nie raz
    kontrolowala i zero stresu.

    Kiedys sledzilem temat - aby moc legalnie poruszac sie takim autem w PL
    musisz miec staly adres ZAMIESZKANIA (nie mylic z zameldowaniem) poza
    PL przez wiecej niz 180 dni w roku. Poniewaz nie ma juz pieczatek na
    granicy - wiec nikt Ci tego nie udowodni;-)

    Pełen luz. A jak sie bardzo boisz to sobie zalatw we francuskim
    przytulku dla bezdomnych - adres ZAMIESZKANIA - sa takie i bez klopotu
    to sie daje zrobic;-)

    piotr(szympans)biegala.pl Piotr Biegała

  • 5. Data: 2006-08-25 12:54:56
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia 24 Aug 2006 21:58:56 +0200, a...@o...pl napisał(a):

    > :O spoko a jak wtedy jest z ubezpieczeniem (polskim OC) co sie pokazuje?

    A po co ci polskie ubezpieczenie jak masz zagraniczne ??

    --
    Mieczysław